Η ραγδαία πρόοδος της τεχνολογίας, αλλά και οι διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού, δεν επιτρέπουν κανενός είδους εφησυχασμό στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και αυτή η ρήση, ταιριάζει γάντι σε περιπτώσεις όπως το Peugeot 308, που παρά το γεγονός ότι έχει ήδη διαγράψει επιτυχημένη πορεία στην αγορά, συνεχίζει να βελτιώνεται.
Μπορεί ο πολυβραβευμένος τούρμπο βενζινοκινητήρας να μας είναι ήδη γνωστός, όμως ο συνδυασμός του με το νέο, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8) έδωσε μια διαφορετική νότα στην οδήγηση του 308.
Στο επίκεντρο των εξελίξεων
Στην αγορά της Ευρώπης, η ζήτηση για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι διαρκώς αυξανόμενη οπότε η Peugeot, κατεξοχήν μάρκα που στοχεύει στο ευρωπαϊκό κοινό, δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Αντικατέστησε το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (EAT6) με ένα εξελιγμένο κιβώτιο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8), το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη άνεση κατά τις μετακινήσεις, ενώ σύμφωνα με τους Γάλλους μπορεί να μειώσει την κατανάλωση έως και 7% σε σύγκριση με το προηγούμενο. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε τις περιποιήσεις που έχει δεχτεί ο βενζινοκινητήρας 1.2 Puretech, ώστε να έχει ακόμη καλύτερη απόδοση, τότε προκύπτει ένα σύνολο διαφοροποιήσεων που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.
Πλήρες πακέτο
Η εικόνα του Peugeot 308 είναι οικεία, καθώς οι πινελιές ανανέωσης σε μάσκα, καπό και εμπρός προφυλακτήρα, δεν αλλάζουν δραστικά την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το φινίρισμα με χρώμιο σε σημεία του εμπρός μέρους ή στα παράθυρα δίνει έναν αέρα πολυτέλειας, ενώ η πίσω αεροτομή υπενθυμίζει τις σπορ καταβολές του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα γνώριμη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, η αρχιτεκτονική του οποίου χαρακτηρίζεται από το ελκυστικό στο βλέμμα και χρηστικό στην πράξη, i-Cockpit. Το μικρό τιμόνι, σήμα-κατατεθέν των πρόσφατων μοντέλων της Peugeot, συνδυάζει σύγχρονη εμφάνιση με παιχνιδιάρικη διάθεση, καθώς προδιαθέτει τον οδηγό να “στρίψει”, προσθέτοντας και ευελιξία εντός πόλης. Ο επίσης γνωστός πίνακας οργάνων παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού, χωρίς να τον αναγκάζει να πάρει το βλέμμα από το δρόμο. Κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment είναι η κεντρική οθόνη αφής 9,7 ιντσών, η οποία χάρη στη λειτουργία Mirror Screen είναι συμβατή με Android Auto, Apple CarPlay και Mirror Link. Όπως ήταν αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας, το Peugeot 308 είναι άνετο, ενώ διαθέτει και ικανοποιητική χωρητικότητα αποσκευών, η οποία φτάνει τα 470 λίτρα.
Στην πράξη
Όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός Peugeot, προκύπτει σχεδόν αυτόματα η διάθεση να κινηθείς σβέλτα, ώστε να πάρεις μια γεύση από την οδική συμπεριφορά του. Τo 308 δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτή η δυνατότητά του να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση, προφανώς εντός των ορίων που επιβάλλει ένα αυτοκίνητο της δικής του κατηγορίας και προφίλ.
Ο τούρμπο κινητήρας 1.2 Puretech φροντίζει ώστε να υπάρχει πάντοτε αρκετή δύναμη στο πόδι του οδηγού, χάρη και στην ισχύ των 130 ίππων, ενώ η πληροφόρηση που έρχεται από το σύστημα διεύθυνσης μέσω του τιμονιού, είναι σαφής. Το νέο, αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 (Efficient Automatic Transmission), πετυχαίνει ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές σχέσεων, που δίνουν στον οδηγό ξεκάθαρη αίσθηση της δυναμικής κατάστασης του αυτοκινήτου. Η αύξηση των σχέσεων από 6 σε 8 έχει οδηγήσει σε βελτίωση της γραμμικότητας, αφού το αυτοκίνητο παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, όντας ταυτόχρονα ευκολοδήγητο. Η διαχείριση του αυτόματου κιβωτίου γίνεται μέσω ενός λεβιέ που θυμίζει χειρόφρενο, ο οποίος είναι τοποθετημένο στα δεξιά του οδηγού και τραβά το βλέμμα με την εμφάνισή του. Από την άλλη, όσοι επιθυμούν να δώσουν πιο σπορ τόνο στη διαδικασία της οδήγησης, μπορούν να αλλάξουν το προφίλ αλλαγής ταχυτήτων στο “χειροκίνητο” mode, χρησιμοποιώντας τα ειδικά paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Επειδή όμως η οδική συμπεριφορά δεν εξαρτάται μόνο από την απόδοση του κινητήρα ή του κιβωτίου, μεγάλη σημασία έχει και το στήσιμο του εκάστοτε αυτοκινήτου, τομέας που οι Γάλλοι βρίσκονται διαχρονικά πάνω από το μέσο όρο. Στον τομέα των αναρτήσεων, οι άνθρωποι της Peugeot έχουν αναζητήσει τη χρυσή τομή, καθώς οι αναρτήσεις του 308 είναι μεν μαλακές ώστε να εξασφαλίζουν άνεση για τους επιβάτες, ωστόσο η ρύθμισή τους είναι τέτοια, ώστε να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Το ρόλο της παίζει και η δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ, καθώς με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός μπορεί να το… διασκεδάσει λίγο παραπάνω, αλλάζοντας από “Normal” σε “Sport” και διαμορφώνοντας αναλόγως τις ρυθμίσεις του κινητήρα ή των αναρτήσεων.
Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε ότι το καλό έγινε ακόμη καλύτερο, σε μια κατηγορία όπου οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και το επίπεδο των προσφερόμενων προτάσεων, πολύ υψηλό. Η τιμή του Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 S&S, ξεκινά από 21.700 ευρώ.