Δοκιμή Peugeot 508 1.6 180 PS GT-Line EAT8

Αν είχαμε τίτλο στις δοκιμές μας τότε σε αυτή την περίπτωση αυτός θα ήταν “κόντρα σε όλους και σε όλα” στην περίπτωση του εντυπωσιακού Peugeot 508.

Βρείτε μας στο

Σε μία εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία μοιάζει να χορεύει στους ρυθμούς των SUV, το Peugeot 508 μοιάζει να σφυρίζει αδιάφορα αποδεικνύοντας εμπράκτως πως ακόμη και σήμερα υπάρχουν εταιρείες που τολμούν να πάρουν τον διαφορετικό δρόμο.

Η Peugeot λοιπόν είναι μία από τις εταιρείες αυτές, καθώς δεν φοβάται να τολμήσει και να παρουσιάσει μία μπερλίνα με έντονο χαρακτήρα και κουπέ σχήμα. Εξάλλου η γαλλική μάρκα έχει παράδοση στα σεντάν και λογικό είναι να την τιμά, με τρόπο μάλιστα εμφατικό. Εμείς την δοκιμάζουμε στην έκδοση GT-Line, η οποία κάτω από το καπό της έχει τον 1.8

Πανέμορφο και ιδιαίτερο
Τη σημερινή εποχή είναι δύσκολο για τους σχεδιαστές αυτοκινήτου να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ιδιαίτερο αλλά και όμορφο. Και όμως οι Γάλλοι σχεδιαστές το κατάφεραν και με το παραπάνω. Το εμπρός μέρος είναι δυναμικό με τη “μούρη” του αυτοκινήτου να κόβεται απότομα και να δίνει την αίσθηση πως κατεβαίνει προς τα κάτω χάρη και στην ιδιαιτερότητα των εμπρός φώτων. Το καπό είναι αρκετά μακρύ, το πλάι χαρακτηρίζεται από το έντονο ανάγλυφο των μεταλλικών επιφανειών και πίσω η έντονη κλίση της γραμμής οροφής θυμίζει πως έχουμε να κάνουμε με ένα σεντάν που φλερτάρει με τον ορισμό κουπέ. Χαρακτηρισμός που εντείνεται και από την απουσία πλαισίων παραθύρων στις πόρτες. Οι 19άρες ζάντες αλουμινίου, λογότυπα στις πίσω κολόνες, απολήξεις εξάτμισης και φιμέ τζάμια είναι πινελιές που συναντάμε στην συγκεκριμένη έκδοση GT-Line. Κάτω από το επιβλητικό σχεδιαστικά αμάξωμα μήκους 4.750 χλστ. συναντάμε την πλατφόρμα EMP2 του ομίλου PSA.

Φουτουριστικό και ποιοτικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Peugeot 508 ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας, σε μία πιο τολμηρή έκφραση. Το μικρό τιμόνι κλέβει την παράσταση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η οθόνη αφής 10.0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων υπενθυμίζουν πως βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι ποιοτικά και η συναρμογή τους ικανοποιητική, ενώ το φινίρισμά τους είναι άψογο. Πινελιές GT-Line συναντάμε στο τιμόνι, στα πεντάλ και στα πατάκια, ενώ ο κρυφός φωτισμός βελτιώνει το νυχτερινό διάκοσμο. Η εργονομία είναι καλά μελετημένη, ενώ το ίδιο ισχύει και για την θέση οδήγησης με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι μέτρια (λόγω του μικρού παρμπρίζ, παρόλα αυτά η κάμερα πίσω όψης είναι εκεί για να διευκολύνει κατά τους ελιγμούς στάθμευσης). Οι χώροι είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Πέντε άτομα θα βολευτούν δίχως ιδιαίτερες παραχωρήσεις (εκτός αν είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος, οπότε ίσως πίσω να υπάρχει θέμα με το χώρο για το κεφάλι), ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες μικροαντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 487 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.537 λίτρα.

Λεοντόκαρδο!
Κάτω από το καπό του Peugeot 508 συναντάμε το γνωστό Purtetech μοτέρ 1.6 turbo, το οποίο αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.650 rpm. Προκειμένου η δύναμη να περάσει στους εμπρός τροχούς, συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Συνδυασμός που χαρίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Επιδόσεις εξαιρετικές που σε συνδυασμό με το εξαιρετικό πλαίσιο, τα paddles στο τιμόνι για την αλλαγή των σχέσεων και το Sport προφίλ οδήγησης επιλεγμένο (έχει επίσης Normal και Eco) μετατρέπουν την οδήγηση από απλή υπόθεση σε… εμπειρία! Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, αυτή είναι στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 125 γρ./χλμ.

Το Peugeot 508 1.6 180 PS GT-Line EAT8 έχει πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ημιαυτόνομης οδήγησης. Και όλα αυτά με την τιμή του αυτή την στιγμή, με το προωθητικό πρόγραμμα που τρέχει να είναι στα 39.000 ευρώ.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr