Το Suzuki Jimny είναι ένα αυτοκίνητο με φανατικό κοινό το οποίο θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως… είδος υπό εξαφάνιση. Ένας χαρακτηρισμός που μπορεί να το ακολουθήσει ακόμη και τώρα, καθώς η Suzuki φρόντισε να εκσυγχρονίσει το μοντέλο της, χωρίς όμως να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του. Έναν χαρακτήρα που όμως μπορεί να κοστίζει στην ίδια την ύπαρξη του μοντέλου στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί το τελευταίο διάστημα πολλά ακούμε και διαβάζουμε σχετικά με το μέλλον του στην ευρωπαϊκή αγορά, με το πιθανότερο σενάριο να είναι αυτό της επαγγελματικής χρήσης, προκειμένου να συνεχίσει το μικρό offroader να πωλείται εδώ (αυτό σημαίνει δύο θέσεις και χώρος φόρτωσης κλειστός με μεταλλικό δικτύωμα). Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Προφανώς λοιπόν αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε ένα αφιέρωμα στο μοναδικό στο είδος του Suzuki Jimny!
Μαγνητίζει τα βλέμματα
Η αλήθεια είναι πως όταν πρωτοείδαμε το Suzuki Jimny, πριν από περίπου τρία χρόνια, μέσω διαρροών εικόνων του πρωτότυπου στο διαδίκτυο, απορήσαμε. Μας φάνηκε υπερβολικά τετράγωνο για την εποχή του. Όμως τελικά, τα χρόνια πέρασαν, οι απαραίτητες επεμβάσεις έγιναν σε καίρια σημεία και πλέον το σχεδιαστικό αποτέλεσμα δικαιώνει την Suzuki. Το ιαπωνικό μικρό 4×4, καταφέρνει να έχει τον δικό του χαρακτήρα, σεβόμενο το παρελθόν του, όντας αρκετά σύγχρονο. Μάλιστα στα πιο φανταχτερά χρώματα, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο κόσμος όχι απλώς το κοιτάει αλλά το… τρώει με τα μάτια του. Η διχρωμία είναι στα συν και κάνει ακόμη πιο ξεχωριστό το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, που συνοδεύεται και από μαύρα πλαστικά στα φτερά, μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες και άβαφους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω (για να μην σε νοιάζει και πολύ αν βρουν κάπου). Το Suzuki Jimny πατάει σε νέο και ενισχυμένο, σκαλωτό πλαίσιο, που είναι και η κατάλληλη βάση για ένα καλό εκτός ασφάλτου όχημα. Το μήκος του Jimny είναι στα 3.645 χλστ. (με κάλυμμα ρεζέρβας) ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.645 και 1.720 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του είναι στα 2.250 χλστ. και σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω, χαρίζει πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 37, 28 και 49 μοίρες αντίστοιχα σε συνδυασμό και με την απόσταση από το έδαφος που είναι στα 210 χλστ.
Σκληροτράχηλο εσωτερικό με τεχνολογίες up to date
Προφανώς και το εσωτερικό του Suzuki Jimny έχει αλλάξει εντελώς σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Η εικόνα είναι πιο σύγχρονη, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό του. Τα υλικά είναι σκληρά και με καλή συναρμογή, όπως πρέπει δηλαδή για ένα αυτοκίνητο που θέλει να φέρει τον τίτλο του εκτός δρόμου μοντέλου. Η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο, με την πρακτικότητα να ακολουθεί. Το σύστημα πολυμέσων είναι εύκολο στην χρήση του, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων και διαθέτει οθόνη για τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού. Θα θέλαμε μεγαλύτερες τσέπες στις πόρτες, και τις ποτηροθήκες της κονσόλας δαπέδου πιο μπροστά τοποθετημένες. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά και υπάρχει αρκετό φάρδος πλέον για τους επιβάτες, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι μόλις στα 85 λίτρα αλλά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (που έχουν και ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης) φτάνει στα 377 λίτρα (φόρτωση μέχρι τα παράθυρα) και στα 830 λίτρα μέχρι την οροφή. Μάλιστα είναι καλυμμένος από σκληρό πλαστικό και επίπεδος, στοιχεία που εκτοξεύουν την πρακτικότητά του (από το ίδιο το πλαστικό είναι καλυμμένη και η πλάτη των καθισμάτων). Το άνοιγμα της πίσω πόρτας γίνεται στο πλάι (λόγω εξωτερικής ρεζέρβας) και προς τα δεξιά και απαιτεί αρκετό χώρο πίσω για να ανοίξει σε πλήρη έκταση.
Σύγχρονο μοτέρ
Το Suzuki Jimny εφοδιάζεται αποκλειστικά με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λτ., ατμοσφαιρικό, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το Jimny έρχεται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το μοτέρ χαρίζει στο αυτοκίνητο, χωρίς προφανώς να είναι αυτό το ζητούμενο, τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα. Στην πράξη, το μοτέρ είναι εύστροφο και τραβάει χαμηλά, έχοντας χαμηλή απόκριση, ενώ το γεγονός πως είναι ατμοσφαιρικό χαρίζει και την απαραίτητη ακρίβεια στο πεντάλ του γκαζιού (απαραίτητο για σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές). Η μέση κατανάλωσή του είναι 6,8 λίτρα/100 χλμ. και σύμφωνα πάντα με την Suzuki εκπέμπει 154 γρ. CO2/χλμ.
Διαβάστε εδώ: Με το Suzuki Jimny στην κορυφή των Κυκλάδων
Η εξέλιξη των ειδών
Είναι λογικό το Suzuki Jimny να είναι εξελιγμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Πόσο όμως ισχύει αυτό για το οδηγικό κομμάτι και πως αποφάσισε να προσεγγίσει οδηγικά το Jimny η Suzuki; Η απάντηση είναι πως “ευτυχώς οι Ιάπωνες έμειναν πιστοί στο παρελθόν και την παράδοση του μοντέλου”. Και αυτό γιατί το Suzuki Jimny παραμένει εξίσου ικανό εκτός δρόμου με τον πρόγονό του, όντας παράλληλα πιο εκλεπτυσμένο στην άσφαλτο. Συγκεκριμένα, ο θόρυβος κύλισης και μετάδοσης είναι υπαρκτός αλλά σαφώς μειωμένος, ενώ οι κραδασμοί που περνούν στην καμπίνα είναι λιγότεροι. Το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι, το οποίο είναι μεν αργό, κόβει δε πολύ. Σίγουρα, το Jimny δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε κάνει να το… κυνηγήσεις στην άσφαλτο. Εκτός αυτής όμως θα σε πάει πολύ μακριά και με χαρακτηριστική ευκολία. Ειδικά μόλις επιλέξεις τετρακίνηση και υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων μέσω του ειδικού δευτερεύοντος επιλογέα, το Jimny μοιάζει ασταμάτητο.
Εν κατακλείδι, το Suzuki Jimny είναι ένα μικρό offroader το οποίο βελτιώθηκε, χωρίς να αλλοιωθεί ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του. Η τιμή του ξεκινά από τα 18.820 ευρώ στην έκδοση GL και από τα 20.740 ευρώ για την έκδοση GLX. Ο εξοπλισμός του είναι πολύ καλός και διαθέτει κάθε σύγχρονο σύστημα ασφάλειας και άνεσης (ακόμη και θερμαινόμενα καθίσματα), ενώ αν επιλέξετε την έκδοση GLX, τότε θα έχετε επιπλέον LED, οθόνη αφής 7 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου.
Πιο κάτω ακολουθεί η παρουσίαση του Suzuki Jimny από το τηλεοπτικό TractioN.