Δοκιμή Suzuki Swift Hybrid

Δοκιμάζουμε την ήπια υβριδική έκδοση του Suzuki Swift για να δούμε πως τα καταφέρνει το ιαπωνικό μοντέλο με την υβριδική τεχνολογία κάτω από το καπό του.

Βρείτε μας στο

Η υβριδική τεχνολογία πλέον έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας και το ίδιο ισχύει και για την… ζωή της Suzuki. Η ιαπωνική μάρκα εξηλεκτρίζει την γκάμα της και το Swift δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Έτσι, πλέον διαθέτει ήπια υβριδική έκδοση. Αυτή ονομάζεται Smart Hybrid Vehicle System (SHVS).

Υβριδική σφραγίδα
Εξωτερικά, η κύρια διαφορά της υβριδικής από τις “απλές” εκδόσεις, εστιάζεται στο λογότυπο “Hybrid” που βρίσκεται στο πίσω μέρος του Suzuki Swift. Κατά τα άλλα, η εικόνα του αυτοκινήτου είναι γνωστή, είτε αναφερόμαστε στην εξωτερική εμφάνιση είτε στο εσωτερικό. Το 5θυρο Swift διατίθεται με μονοχρωμία και διχρωμία. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων -στο κέντρο του οποίου βρίσκεται μια οθόνη TFT 4,2 ιντσών,- προβάλλει πληροφορίες όπως κατανάλωση, ροπή ή αναλογία πατήματος γκαζιού/φρένου, όπως και στo Suzuki Swift Sport. Η οθόνη αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, προσφέρει υπηρεσίες συνδεσιμότητας τελευταίας γενιάς, καθώς το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple Car Play. Χάρη στο MirrorLink, προβάλλονται πληροφορίες ή δίνεται δυνατότητα για κλήσεις μέσω της κεντρικής οθόνης. Η χωρητικότητα αποσκευών του Swift Hybrid, που ειδικά στα αυτοκίνητα πόλης αποτελεί πάντοτε ζητούμενο, είναι όπως σε όλες τις εκδόσεις, 265 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει στα 967 εφόσον πέσουν τα καθίσματα.

Ήπια υβριδικό, έντονα οδηγικό
Η Suzuki έχει καταφέρει με το υβριδικό Swift να προσθέσει την υβριδική τεχνολογία χωρίς να θυσιάσει τον ευχάριστο οδικό του χαρακτήρα. Αυτό σημαίνει πως το Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid αν και διαφοροποιείται τεχνολογικά, χάρη στην παρουσία μιας ηλεκτρογεννήτριας (ISG), διατηρεί τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Ας δούμε όμως πως δουλεύει το υβριδικό Swift. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ή κατά την απλή κύλιση χωρίς γκάζι, μέσω αυτής αποθηκεύεται ενέργεια σε μια μικρής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σύστημα ηλεκτρογεννήτριας και μπαταρίας έχει σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζει σε οχήματα μικρού όγκου, όπως το Swift, με στόχο την εξοικονόμηση χώρου και την καλύτερη δυνατή κατανομή βάρους. Η ηλεκτρογεννήτρια βοηθά στην επιτέλεση σημαντικών ενεργειών. Καταρχάς, βοηθά στην ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα από στάση, που έχει άμεση επίδραση στην κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Επιπλέον, υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την εκκίνηση ή επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ περίπου 3 ίππων και ροπή 50 Nm, που μειώνουν τον “φόρτο εργασίας” του μοτέρ. Κατά συνέπεια, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που περιγράψαμε βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων.

Βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία
Το Smart Hybrid Vehicle System (SHVS) συνδυάζεται αποτελεσματικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (συνδυαστική ισχύς 90 ίππους και 120 Nm). Στην έκδοση της δοκιμής μας, που ως προσθιοκίνητη είχε βάρος που δεν ξεπερνά τα 900 κιλά -ανάλογα με την επιμέρους εξοπλιστική έκδοση-, το αμάξωμα δεν έδειχνε να επηρεάζεται. Η ενεργοποίηση του ήπιου υβριδικού συστήματος δε γινόταν φανερή κατά την κίνηση, ενώ η ειδική λυχνία στον πίνακα, έδειχνε εμφανώς πότε αποθηκεύεται ενέργεια στη μπαταρία. Μετά από λίγο, η αποθηκευμένη ενέργεια μετουσιωνόταν σε αύξηση της προσδοκώμενης χιλιομετρικής αυτονομίας, όπως αυτή απεικονίζεται επίσης στον πίνακα οργάνων. Η βοήθεια στην κατανάλωση ήταν φανερή, καθώς αυτή έμενε με άνεση κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ. ανεξάρτητα από τις συνθήκες κίνησης σε αστικό ή μη, περιβάλλον. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το Swift δεν απογοητεύει, έχοντας διατηρήσει τον γνωστό, σβέλτο και ευέλικτο χαρακτήρα του. Ακόμη, η οδήγηση εντός και εκτός πόλης είναι άνετη, με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων να είναι σωστά ρυθμισμένο, ώστε σε κανένα σημείο να μην προκαλείται υστέρηση. Για το 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Swift χρειάζεται 11,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα.

Πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, τα οποία ανήκουν στην ομπρέλα Suzuki Safety Support, αναλύει δεδομένα από κάμερα και αισθητήρες κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Σε αυτά εντάσσονται τα Dual Sensor Brake Support (DSBS), Radar Brake Support και Lane Departure Prevention, που σαφέστατα είναι χρήσιμοι “βοηθοί” του οδηγού. Επιπρόσθετα, η κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει την κίνηση εντός πόλης, η οποία παραμένει από τα δυνατά χαρτιά του Swift, λόγω μεγέθους.

Η τιμή του Suzuki Swift 1.2 Hybrid, ξεκινά από 12.640 ευρώ στην έκδοση GL, τιμή πολύ καλή για ήπιο υβριδικό της κατηγορίας. Βέβαια υπάρχουν και πιο πλούσιες εκδόσεις με τις τιμές τους να φτάνουν στα 15.380 ευρώ. Τέλος, το Suzuki Swift Hybrid διατίθεται και με τετρακίνηση με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 15.130 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, το Suzuki Swift συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση και πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.