Δοκιμή Suzuki Swift Sport Hybrid 1,4 λτ. 129 PS

Πρώτη φορά υβριδικά για το Suzuki Swift Sport Hybrid που χωρίς να αφήνει έξω τον παράγοντα "σπορ" παρουσιάζεται με περισσότερες "περιβαλλοντικές ανησυχίες".

Βρείτε μας στο
Suzuki Swift Sport Traction δοκιμή 2020

Δύσκολα μπορεί να σκεφτεί κάποιος το Suzuki Swift Sport και να μην φέρει στο μυαλό του το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,6 λίτρων με το οποίο ταυτίστηκε στις δύο πρώτες γενιές του. Η ολοκαίνουρια 4η γενιά του μικρού της Suzuki -η τρίτη για το Sport- ήρθε να το αλλάξει αυτό βάζοντας και το “σαλιγκάρι” στο παιχνίδι των επιδόσεων. Τώρα το υπετροφοδοτούμενο μικρό των Ιαπώνων λιγότερο από τρία χρόνια από τότε που το είδαμε για πρώτη φορά στο Σαλόνι της Φρανκφρούρτης, συμμορφώνεται με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων και μαζί με τις αλλαγές στον κινητήρα αποκτά το συνθετικό Hybrid στο όνομα του, που υποδεικνύει την τοποθέτηση του ήπιας απόδοσης συστήματος των Ιαπώνων στην τεχνολογική του φαρέτρα. Το δοκιμάζουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Δυναμισμός χωρίς ακρότητες
Σε σχέση με το απλό Swift το Sport Hybrid ξεχωρίζει ευθύς αμέσως από το εμπρός μέρος που έχει τονιστεί επιτυχημένα. Η σχεδίαση του ενιαίου προφυλακτήρα-μάσκας που φτάνει μέχρι και το καπό είναι εντελώς διαφορετική, σαφώς πιο δυναμική και ανάγλυφη και δίνει μια πιο άγρια και σπορτίφ όψη στο μικρό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας, ανάλογη του ονόματος του. Η δυναμική εικόνα έναντι του απλού Swift ενισχύεται από το σπόιλερ μπροστά, το οποίο, όπως οι ποδιές αλλά και το τελείωμα στον πίσω προφυλακτήρα είναι “carbon look” κάνοντας έτσι πιο αισθητή την παρουσία τους ό,τι χρώμα και αν είναι το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος η δυναμική εικόνα ολοκληρώνεται με την αρχή να γίνεται από την αεροτομή που έχει τοποθετηθεί στο πάνω μέρος τις πίσω πόρτας. Οι δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία πως εδώ έχουμε να κάνουμε με το πιο sport από τα Swift, με τον δίχρωμο προφυλακτήρα και τον ψευδοδιαχύτη που τις πλαισιώνει να ενισχύει ακόμη περισσότερο την εικόνα. Οι μεγάλες 17άρες ζάντες είναι το τελευταίο στοιχείο που μαρτυρά την κορυφαία έκδοση του μικρού μοντέλου της Suzuki με τη συνολική εμφάνιση να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων αποπνέοντας τον απαραίτητο σεβασμό στους γύρω παρατηρητές χωρίς να προχωρά σε σχεδιαστικές ακρότητες.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Swift Hybrid 1,2 λτ. 83 PS

Σπορ και ευρύχωρο εντός
Η σπορ εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του Swift Sport Hybrid με τη Suzuki να έχει προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες “πινελιές” ώστε η εικόνα της καμπίνας να αντιστοιχεί στην εξωτερική και να δίνει στον οδηγό όντως την αίσθηση πως βρίσκεται σε ένα ξεχωριστό Swift. Με το άνοιγμα της πόρτας τα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές είναι τα πρώτα που υποδέχονται την ματιά του παρατηρητή. Προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη που αναλογεί στην εικόνα τους, αν και κάποιοι ίσως βρουν τη βάση λίγο πιο ρηχή από το ιδανικό. Ακολουθεί το τριάκτινο τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση με τις κόκκινες ραφές να δίνουν και εδώ το “παρών” όπως και στην επένδυση του επιλογέα αλλά και του χειρόφρενου. Τα διακοσμητικά χρωματιστά φιλέτα σε ταμπλό και πόρτες δίνουν λίγο περισσότερο χρώμα σε μια κατά τα άλλα σκουρόχρωμη καμπίνα που χαρακτηρίζεται από τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της αλλά και τα πολύ υψηλά επίπεδα συναρμογής και συναρμολόγησης.

Άλλο ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει το Swift Sport Hybrid, όπως και το απλό μικρό είναι η πολύ καλή εργονομία με τα χειριστήρια και τα κουμπιά να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να απαιτούν έναν πολύ μικρό και απόλυτα λογικό χρόνο εξοικείωσης. Η ευρυχωρία της καμπίνας είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας αλλά και για το μήκος του Swift, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα του να φτάνει στα 265 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους.

Και Sport και Hybrid
O 4κύλινδρος Boosterjet των 1.373 κ.εκ. δέχτηκε τις απαραίτητες αλλαγές για να συμμορφωθεί με τις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων. Για να το πετύχει αυτό δέχτηκε και τη “βοήθεια” του ήπια υβριδικού συστήματος της Suzuki με τον μικρό ηλεκτρικό κινητήρα να πλαισιώνεται από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Στο Swift Sport Hybrid μάλιστα βλέπουμε την ισχυρότερη έκδοση των 48V, έναντι των 12V που φέρουν τα Ignis και το υβριδικό Swift με το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,2 λίτρων. Έτσι η ισχύς του ίδιου κινητήρα-γεννήτρια φτάνει στους 13,6 ίππους και τα 53 Nm ροπής. Στα “καθήκοντά” του συστήματος έχουν προστεθεί δύο ακόμη λειτουργίες οι Torque-fill control και Torque boost που έχουν ως στόχο να γεμίζουν την απόδοση του θερμικού κινητήρα στο χαμηλό φάσμα των στροφών και να εξαλείφουν την όποια υστέρηση του υπερσυμπιεστή στις χαμηλές στροφές για μια πιο ομαλή μετάβαση στην καλή του περιοχή λειτουργίας.

Μετά και τις αλλαγές που έκαναν οι Ιάπωνες η απόδοση του μηχανικού συνόλου φτάνει πλέον στους 129 ίππους από 140 και τα 235 Nm ροπής (από 230) στις 5.500 και 2.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Σύμφωνα με τη Suzuki τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,1 δευτερόλεπτα (από 8,1 πριν) και η τελική ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα με τη μικτή κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά το πρότυπο NEDC να είναι 4,7 λίτρα/100 χλμ. και 106 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Στην πράξη η αίσθηση που δίνει το υπετροφοδοτούμενο σύνολο στις επιταχύνσεις είναι σαφώς καλύτερη από το χρόνο που δίνει η Suzuki, στον οποίο μεγάλο ρόλο παίζει και η “έξτρα” αλλαγή από 2η σχέση σε 3η πριν ο δείκτης του ταχύμετρου περάσει τα 100 χλμ./ώρα. Η καμπύλη απόδοσης είναι ικανοποιητική και πριν από τις 2.000 σ.α.λ. με τη λειτουργία του ηλεκτρικού-κινητήρα γεννήτριας να παίζει εδώ το ρόλο του, ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ανήλθε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Το μοτέρ είναι πολιτισμένο σε όλο το φάσμα, “φουσκώνει” περήφανα στις μεσαίες στροφές και δεν προβληματίζεται καθόλου να κινήσει με γρήγορο ρυθμό το Swift Sport που αν και βάρυνε κατά 50 κιλά έναντι του προηγούμενου παραμένει ένα ιδιαίτερα ελαφρύ μικρό hatchback για τα σημερινά δεδομένα.

Sport και Swift πάνε μαζί
Το Swift Sport Hybrid δεν δυσκολεύεται καθόλου στο να διαχωρίσει τη θέση του έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων της γκάμας με την εξωστρέφεια του πιο “macho” και αθλητικού χαρακτήρα του να είναι αισθητή από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Έχοντας πολύ νωπή την εμπειρία του Swift Hybrid σίγουρα το πρώτο πράγμα που μου προκαλεί εντύπωση είναι το σφρίγος του κινητήρα. Έχοντας ελάχιστα περισσότερο από έναν τόνο για να κινήσει (1.025 κιλά έναντι 970 κιλών του προηγούμενου), ο εν σειρά 4κύλινδρος turbo κινητήρας τα καταφέρνει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά και παρά τη σημαντική μείωση της ισχύος του έναντι της προηγούμενης έκδοσης, συνεχίζει να βάζει στην εξίσωση τον όρο “διασκέδαση”. Το ελαφρύ Swift Sport Hybrid κινείται και επιταχύνει αέρινα με τον υπερσυμπιεστή να κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμη και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Προσφέρει χαρακτηριστικά μεστή επιτάχυνση και εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός οι αλλαγές σχέσεων μπορούν να πραγματοποιούνται πριν η βελόνα φτάσει στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας, προς όφελος της οικονομίας. Στην αντίθετη περίπτωση και εφόσον η διασκέδαση και ο γρήγορος ρυθμός οδήγησης είναι το ζητούμενο, το μοτέρ δεν απογοητεύει. Έχει φυσικά σύμμαχο και το 6τάχυτο κιβώτιο σχέσεων. Οι αλλαγές της Suzuki και σε αυτόν τον τομέα έχουν πιάσει τόπο αφού ο επιλογέας με τις ελαφρώς μακρύτερες από το ιδανικό διαδρομές έχει σωστό βάρος, δίνει σαφές “κούμπωμα” και στις γρήγορες αλλαγές και συμβάλλει στην σπορ αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός.

Το Swift Sport φυσικά δεν είναι μόνο επιδόσεις αλλά και ευχαρίστηση κατά τη οδήγηση αφού έχει το πλαίσιο αλλά και τις προδιαγραφές για να εξιτάρει τον οδηγό του. Τα περιθώρια πρόσφυσης βρίσκονται ψηλά και οδηγώντας χωρίς να “αναστατώνεις” τους εμπρός τροχούς πατώντας το γκάζι χωρίς φειδώ, το Suzuki Swift Sport θα σε επιβραβεύσει με υψηλές ταχύτητες και σιγουριά μέσα στη στροφή. Το τιμόνι, αισθητά πιο βαρύ από εκείνο του απλού μοντέλου έχει καλή αίσθηση και είναι άμεσο, ενώ πολύ καλή είναι και η αίσθηση από το πεντάλ των φρένων που δείχνουν να έχουν τη δύναμη αλλά και την αντοχή για να ακολουθήσουν τις ορέξεις του οδηγού. Οι αναρτήσεις που ελέγχουν αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος δεν έχουν μεγάλη διαφορά σε σκληρότητα έναντι εκείνων του στάνταρ Swift και η ποιοτικότερη λειτουργία τους συνηγορεί υπέρ της απόδοσης, ενώ τα καταφέρνουν καλά και στη απορρόφηση των ανωμαλιών. Τα ηλεκτρονικά από τη μεριά τους κάνουν καλή δουλειά και τιθασεύουν εύκολα τις όποιες παρεκτροπές αν και αυτό το Suzuki θα το ευχαριστηθείτε λογικά περισσότερο με την απενεργοποίηση τους.

Το Swift Sport με το ήπια υβριδικό σύστημα δεν θα προβληματιστεί ούτε και κατά την κίνηση του στον αυτοκινητόδρομο. Με μπροστάρη το δυνατό μοτέρ κινείται και εκεί άνετα, είναι απόλυτα ευθύβολο και σταθερό και ο θόρυβος εντός της καμπίνας παραμένει σε λογικά επίπεδα ακόμη και όταν οι ταχύτητες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Φυσικά στην πόλη το μικρό ιαπωνικό hatchback νιώθει και βρίσκεται στο στοιχείο του και εξυπηρετεί όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα μοντέλο της κατηγορίας. Αν και ελαφρώς μακρύτερο από το απλό Swift, στα 3.890 χλστ. δεν προβληματίζεται καθόλου με το παρκάρισμα, με τον πλούσιο εξοπλισμό του που περιλαμβάνει ακόμη και θερμαινόμενα καθίσματα να προσφέρει αυτά που ζητά ο οδηγός της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Οι τιμές για το Suzuki Swift Sport Hybrid ξεκινούν από τα 21.130 ευρώ, με μία επί της ουσίας και πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση, πάνω στην οποία μπορείτε να προσθέσετε εσείς ακόμη περισσότερα αξεσουάρ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr