Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross AllGrip

Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Suzuki SX4 S-Cross AllGrip στην έκδοση με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων ο οποίος αποδίδει 140 ίππους.

Βρείτε μας στο

Το Suzuki SX4 S-Cross το έχουμε δοκιμάσει και στο παρελθόν στην δικίνητη έκδοσή του όπως μπορείτε να δείτε και εδώ. αυτή την φορά το οδηγούμε και πάλι με τον τούρμπο κινητήρα boosterjet, των 140 ίππων και το σύστημα τετρακίνηση AllGrip.

Προφανώς και τα δύο μοντέλα δεν διαφέρουν εμφανισιακά και αυτό αφορά τόσο την εμφάνισή τους εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Και στην τετρακίνητη έκδοσή του, το Suzuki SX4 S-Cross έχε μήκος 4,3 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα και ύψος 1,68 μέτρα ενώ σχεδιαστικά κυριαρχεί η εμπρός μάσκας και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Και σε αυτή την περίπτωση η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 180 χλστ.

Αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στο εσωτερικό όπως προείπαμε, στο οποίο έχει δοθεί έμφαση στην ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την εργονομία. Τα καθίσματα διαθέτουν ποιοτική επένδυση με ύφασμα ή δέρμα, ανάλογα με την έκδοση, είναι αναπαυτικά και με καλή πλευρική στήριξη. Ο έλεγχος του συστήματος συνδεσιμότητας γίνεται μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών, η οποία είναι συμβατή με Bluetooth, Apple Car Play και MirrorLink. Παράλληλα, ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη, η οποία δίνει στον οδηγό χρήσιμες πληροφορίες για δεδομένα όπως κατανάλωση, αυτονομία κ.α. Όσον αφορά στην ευρυχωρία, η χωρητικότητα αποσκευών του Suzuki S-Cross είναι 430-440 λίτρα (αναλόγως της κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων), που γίνονται 1.269 αν πέσουν τα καθίσματα.

Καρδιά… διαμάντι
Πίσω από την επιβλητική μάσκα του Suzuki SX4 S-Cross βρίσκεται ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης Boosterjet. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, είχε χωρητικότητα 1,4 λίτρων, με ισχύ 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 220 Nm, από τις 1.500 έως τις 4.000 στροφές. Το μοτέρ έχει εξαιρετική ποιότητα λειτουργίας όπερ σημαίνει χαμηλή στάθμη θορύβου και απουσία κραδασμών, ενώ αποδίδει γραμμικά την ισχύ του. Αν είστε λάτρεις των νούμερων, τότε να πούμε πως για το 0-100 χλμ./ώρα το τετρακίνητο SX4 S-Cross χρειάζεται 10,2 δλ. με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (ίδιος είναι ο χρόνος και για την έκδοση με αυτόματο κιβώτιο πάντως), ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 200 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωσή του είναι 6,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 141 γρ./χλμ.

Στο δρόμο
Η τετρακίνητη έκδοση με σύστημα AllGrip του SX4 S-Cross αυξάνει το βάρος του αυτοκινήτου κατά περίπου 70 κιλά, αλλά αυτό δεν γίνεται αντιληπτό οδηγικά. Πρόκειται για SUV που τα καταφέρνει πολύ καλά στην άσφαλτο και που σε καμία περίπτωση δεν δυσανασχετεί εκτός δρόμου. Όσον αφορά την τετρακίνησή του, αυτή είναι αυτόματη με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Ελέγχεται μέσω περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα διαφορετικά προφίλ λειτουργίας της. Στο Auto ο πίσω άξονας μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν χρειάζεται (όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης από τους εμπρός τροχούς δηλαδή). Στο Sport μεταφέρεται αυξημένη ροπή στους πίσω τροχούς ενώ παράλληλα γίνεται και πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού. Στο Snow εξασφαλίζει τετρακίνηση που συνδυάζεται από επαναπρογραμματισμό του ESP  για πιο ακραίες συνθήκες. Τέλος, υπάρχει και η ρύθμιση Lock, που κλειδώνει τη ροπή στο 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Σίγουρα το SX4 S-Cross δεν είναι για σκληρό offroading έχει όμως τη δυνατότητα να σας… ξελασπώσει σε μια δύσκολη στιγμή (πάγος, χιόνι, άμμος κλπ.)

Το Suzuki S-Cross προσφέρεται με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρεται στις εκδόσεις GL+, GLX και GLX με ηλιοροφή. Οι τιμές του είναι αντίστοιχα 22.250, 25.740 και 27.540 ευρώ, ενώ πρέπει να τονίσουμε πως συνοδεύεται από 7ετή εγγύηση (ή 140.000 χιλιόμετρα) και δωρεάν οδική βοήθεια για επίσης εφτά χρόνια.