Η νέα Ducati Hypermotard 698 Mono δημιουργήθηκε σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία με μοναδικό στόχο να συναρπάσει τον αναβάτη της στις στροφές αλλά και σε κάθε λογής πίστας ακόμη και στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, μετατρέποντας κάθε διαδρομή στην πιο διασκεδαστική στιγμή της ημέρας.
Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη για τη πιο σπορ Ducati Multistrada V4 RS
Για να πετύχει τον στόχο της οι Ιταλοί υιοθέτησαν για το πρώτο μονοκύλινδρο supermoterd στην ιστορία τους τεχνικές λύσεις που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale για τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο ώστε να φτιάξουν μια μοτοσυκλέτα ικανή να προσφέρει αξέχαστες συγκινήσεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάποιος βρεθεί στη σέλα της.
Η Hypermotard 698 Mono είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για να επιτυγχάνει τις καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο και είναι εξοπλισμένη με τον νέο Superquadro Mono, τον ισχυρότερο μονοκύλινδρο κινητήρα για δημόσιο δρόμο που κατασκευάστηκε ποτέ. Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα.
Νέα Ducati DeseertX Rally, με το “βλέμμα” στην περιπέτεια
Σύμφωνα με τη Ducati η Hypermotard 698 Mono συνδυάζει την ακρίβεια του μπροστινού μέρους των σπορ μοτοσυκλετών Ducati με την ευκινησία των supermotards μοτοσικλετών, για εύκολη, διαισθητική και πάνω απ’ όλα διασκεδαστική οδήγηση.
Σε όλα αυτά έχει προστεθεί μια σχεδίαση που ενισχύει την παρουσία του νέου κινητήρα Superquadro Mono και που συνδυάζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγωνιστικών Supermotard όπως η απλότητα, η επιθετικότητα και η οπτική ελαφρότητα.
Οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου σχεδίου “Y” συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους. Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι οι διπλοί σιγαστήρες στο πάνω μέρος, στα πλαϊνά της ουράς, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας Hypermotard καθώς και των αγωνιστικών μοτοσικλετών της κατηγορίας.
Ο LED προβολέας ενσωματώνει τη λειτουργία DRL με διπλό προφίλ “C” για τη φωτεινή δέσμη και κάνει την Hypermotard 698 Mono μια μοτοσυκλέτα που δεν περνά απαρατήρητη. Η ίδια φωτεινή υπογραφή βρίσκεται στο πίσω φως θέσης.
Ο διασκεδαστικός χαρακτήρας της Hypermotard 698 Mono αναδεικνύεται ξεκάθαρα στην έκδοση RVE, που χαρακτηρίζεται από τα αποκλειστικά γραφικά “Graffiti”. Αυτός ο χρωματισμός δημιουργήθηκε με τη χρήση υδάτινων γραφικών με στόχο την απόκτηση εκλεπτυσμένων και πολύπλοκων σχεδίων εμπνευσμένων από έργα τέχνης του δρόμου.
Ο έλεγχος στο επίκεντρο
Η θέση οδήγησης έχει σχεδιαστεί για να εγγυάται μέγιστο έλεγχο στη σπορ οδήγηση, υποστηρίζοντας τόσο την παραδοσιακή οδήγηση με το πόδι τεντωμένο προς το έδαφος όσο και με το γόνατο στο έδαφος. Το τιμόνι μεταβλητής διατομής καθορίζει μια κυρίαρχη θέση, που ευνοεί τις κινήσεις του σώματος. Η θέση του τιμονιού είναι ρυθμιζόμενη μέσω έκκεντρων μπουλονιών U.
Ο σχεδιασμός των μαρσπιέ έχει μελετηθεί για να μεγιστοποιηθεί η γωνία κλίσης. Επιπλέον, αφαιρώντας τα λαστιχένια προστατευτικά είναι δυνατή η απόκτηση μέγιστης πρόσφυσης με τις αγωνιστικές μπότες στην πίστα. Η εξαιρετικά λεπτή άνω δομή της μοτοσυκλέτας και η επίπεδη σέλα που καλύπτεται με ένα ύφασμα βελτιστοποιημένης πρόσφυσης διευκολύνουν τις κινήσεις του σώματος και των ποδιών.
Ακόμη πιο ισχυρός στην πίστα
Το νέο μοτέρ της εταιρείας από το Borgo Panigale φτάνει σε μέγιστη ισχύ τους 77,5 ίππους στις 9.750 σ.α.λ. ως νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Αυτός ο κινητήρας προέρχεται από τον δικύλινδρο της 1299 Panigale, από τον οποίο κληρονομεί το έμβολο με διάμετρο 116 χιλ., τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου και το δεσμοδρομικό σύστημα για την κίνησή τους, την ίδια λύση που χρησιμοποιεί η Ducati στο MotoGP.
Το έμβολο box-in-box, οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, η επίστρωση για τον αλουμινένιο κύλινδρο, ο πίρος του εμβόλου με επίστρωση DLC και το δεσμοδρομικό σύστημα καθιστούν τον Superquadro Mono ικανό να περιστρέφεται σε ταχύτητες που συνήθως φτάνουν μόνο αγωνιστικοί μονοκύλινδροι -ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 10.250 σ.α.λ.
Η ροπή φτάνει τα 63 Nm στις 8.000 σ.α.λ., και εμφανίζεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική απόδοση που μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως στη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, με την αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, στη διαμόρφωση πίστας, η ισχύς αυξάνεται κατά 7 ίππους στους 84,5, ένα ακόμα ρεκόρ για μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα.
Πλαίσιο και εργονομία
Η Hypermotard 698 Mono είναι συμπαγής και ελαφριά, με απόβαρο 151 κιλών χωρίς καύσιμο. Το πλαίσιο ζυγίζει μόλις 7,2 κιλά, ενώ στο χαμηλό βάρος συνεισφέρουν οι χυτές ζάντες (-0,5 κιλό σε σύγκριση με αντίστοιχες ακτινωτές), στα δισκόφρενα με φλάντζα αλουμινίου (-17% σε σύγκριση με αντίστοιχο ατσάλινο στοιχείο) και στο πλήρως ρυθμιζόμενο USD πιρούνι της Marzocchi βάρους 8,1 κιλών.
Το διπλό ψαλίδι, ελαφρύ και απέριττο, λειτουργεί μέσω προοδευτικής σύνδεσης με πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Οι 17άρες ζάντες είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.
Το μπροστινό σύστημα φρένων βασίζεται σε ένα μόνο δίσκο 330 χλστ. που αναπτύχθηκε ειδικά από την Brembo για τη μονοκύλινδρη Ducati με ακτινική δαγκάνα Brembo M4.32. και δίσκος 240 χλστ. στον πίσω τροχό.
Πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο
Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της Hypermotard 698 Mono για τον αναβάτη καθιστούν τον εξοπλισμό της ως τον πληρέστερο στην κατηγορία.
Η μοτοσικλέτα των Ιταλών φέρει cornering ABS, traction control, wheelie control (4 επίπεδα), engine brake control, launch control και quickshifter, τα οποία μπορούν να αγοραστούν ως αξεσουάρ για τη βασική έκδοση και διατίθενται στάνταρ στην έκδοση RVE.
Η Hypermotard 698 Mono φέρει επίσης τέσσερα προγράμματα λειτουργίας για τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά της (Sport, Road, Urban και Wet) στα οποία έχουν αντιστοιχιστεί από προεπιλογή τα Engine Modes (διαθέσιμα σε 3 επίπεδα) καθώς και τα DTC, EBC και ABS, τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν από τον αναβάτη.
Τα πάντα είναι διαχειρίσιμα από την οθόνη πληροφοριών των 3,8 ιντσών με λευκούς χαρακτήρες σε μαύρο φόντο για να διασφαλίζεται η αναγνωσιμότητα των δεδομένων που φτάνουν στα μάτια του αναβάτη. Όπως και στην Panigale V4, η Hypermotard 698 Mono διαθέτει επίσης ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και πότε ο κινητήρας φτάνει στον κόφτη.
Η Hypermotard 698 Mono είναι η πρώτη Ducati που προσφέρει τέσσερα επίπεδα ABS. Δύο από αυτά ενσωματώνουν τη λειτουργία Slide-by-Brake, η οποία μέσω της χρήσης του πίσω φρένου επιτρέπει την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη πλαγιολίσθηση στις στροφές κατά την σπορ οδήγηση στην πίστα.
Με το ABS ρυθμισμένο στο επίπεδο 3, όταν χρησιμοποιείται το πίσω φρένο κατά το επιθετικό φρενάρισμα στην πίστα, ενεργοποιείται το Slide-by-Brake, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα μια περιορισμένη γωνία πλαγιάσματος που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη. Ο αναβάτης απλά φρενάρει, αρχίζει να μπαίνει στη στροφή και τα ηλεκτρονικά θα φροντίσουν τα υπόλοιπα.
Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για λιγότερο έμπειρους αναβάτες στην πίστα που θέλουν να αρχίσουν να μαθαίνουν την οδήγηση με το πλάι όταν μπαίνουν στις στροφές. Με αυτό το επίπεδο Slide-by-Brake, η πλαγιολίσθηση του πίσω μέρους γίνεται πιο ελεγχόμενη, αφήνοντας άφθονο χώρο για διασκέδαση.
Όταν το ABS είναι ρυθμισμένο στο επίπεδο 2, το Slide-by-Brake επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία πλαγιάσματος και πιο έντονη ολίσθηση στη στροφή. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για σπορ χρήση στην πίστα για όσους έχουν ήδη εμπειρία σε οδήγηση με το πλάι (powerslides) αλλά θέλουν να υπολογίζουν στην ασφάλεια που προσφέρει το σύστημα ABS.
Για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να διαχειριστούν ανεξάρτητα τα powerslides όταν μπαίνουν σε στροφές στην πίστα, είναι διαθέσιμο το επίπεδο 1 στο οποίο το ABS είναι ενεργό μόνο μπροστά.
Επιπλέον, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, το λογισμικό Ducati Performance για το Ducati Wheelie Control είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε συνδυασμό με την εξάτμιση Termignoni και παρέχει μια πρόσθετη υποστήριξη που ονομάζεται Wheelie Assist. Σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά βοηθούν τον αναβάτη να εκτελέσει και να διατηρήσει μία παρατεταμένη σούζα, ρυθμίζοντας τη γωνία με τη χρήση της ροπής του κινητήρα που παρέχεται.