Τις συνολικές ταξινομήσεις για την πρωτόγνωρη εξαιτίας του κορονοϊού χρονιά που μας πέρασε ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA). Εν μέσω της πανδημίας και των μέτρων που πήραν οι κυβερνήσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. των 27 κατέγραψαν το 2020 πτώση της τάξης του 23,7% έναντι του προηγούμενου έτους στα 9,9 εκατ μονάδες, περιορισμένες περίπου κατά τρία εκατ. ταξινομήσεις.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Πιο επιθετικοί και παραβατικοί οι οδηγοί μικρότερης ηλικίας
Και οι 27 χώρες της Ε.Ε. σημείωσαν διψήφια ποσοστά πτώσης με τον αντίκτυπο της πανδημίας να γίνεται πιο εμφανής στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στην Ισπανία η πτώση έφτασε το -32,3% και η Ιταλία ακολούθησε με -27,9%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Γαλλία με πτώση 25,5 ποσοστιαίων μονάδων για την εγχώρια αγορά της, ενώ η Γερμανία, στην 4η θέση κατάφερε να περιορίσει ως ένα βαθμό τον αντίκτυπο με την πτώση να φτάνει τελικά στο -19,1%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, στην Ελλάδα η πτώση στις ταξινομήσεις έφτασε το 29% με 80.977 μονάδες έναντι 114.109 ταξινομήσεων το 2019.
Η χώρα που κατάφερε να κινηθεί πραγματικά εντυπωσιακά και να περιορίσει σε αμελητέα επίπεδα τις επιπτώσεις της πανδημίας ήταν η Νορβηγία με οριακή πτώση το 2020 στο -0,7% και 141.412 ταξινομήσεις, όταν το 2019 οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 142.381 αυτοκίνητα.
Οι ιθύνοντες θα πρέπει να κοιτάξουν τα μέτρα που εφαρμόστηκαν σε αυτή τη σκανδιναβική χώρα και να προσπαθήσουν κινηθούν ανάλογα και για τις υπόλοιπες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, αφού και το 2021 δεν έχει ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς λόγω και των συνεχιζόμενων μέτρων που παίρνουν οι χώρες για την εξάπλωση της Covid-19.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα Τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης μας κάνουν πιο αφηρημένους
Όπως και να έχει τον περασμένο Δεκέμβρη τα πράγματα έδειξαν να ισορροπούν ως ένα βαθμό. Τον αντίστοιχο μήνα του 2019 η νόσος Covid-19 ήταν σχεδόν άγνωστη λέξη, οπότε ο περιορισμός της πτώσης στο 3,3% για τον Δεκέμβριο του 2020 και τις 1.031.070 μονάδες μάλλον κρίνεται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός με τις αντιδράσεις στις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε. να παρουσιάζουν σημαντικά σκαμπανεβάσματα. Η Ιταλία και η Γαλλία συνέχισαν να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό πτώσης στο -14,9% και -11,8% αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία σημείωσε άνοδο της τάξης του 9.9% και η Ισπανία οριακή πτώση στο 0.01%.
Πραγματική “πρωταθλήτρια” η Δανία με αύξηση ταξινομήσεων στο 46,8% και 22.739 ταξινομήσεις τον Δεκέμβρη του 2020 έναντι 15.493 ταξινομήσεων τον ίδιο μήνα του 2019. Να σημειωθεί πως η Δανία κατάφερε επίσης να περιορίσει σημαντικά τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου με το ποσοστό πτώσης για το 12μηνο του 202 να φτάνει στο -12,2% για 198.130 ταξινομήσεις έναντι 225.581 το προηγούμενο έτος.
Μαζί με τις χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (EFTA), την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία, αλλά και Μ.Βρετανία που δεν βρίσκεται πλέον στην οικογένεια της Ε.Ε., οι ταξινομήσεις νέων μοντέλων σταμάτησαν στις 11.961.182 μονάδες, με την πτώση να ανέρχεται συνολικά στο 24,3% έναντι των 15.805.658 ταξινομήσεων που σημειώθηκαν το 2019.