Με ιστορία που ξεκινά το 1929 η ετήσια εκδήλωση Concorso d’Eleganza Villa d’Este είναι ένα από τα σημαντικότερα event για κλασικά αυτοκίνητα στο κόσμο. Φέτος η εκδήλωση ήταν λαμπρότερη ίσως από ποτέ αφού στην Villa Erba, που βρίσκεται κοντά στο υπερπολυτελές ξενοδοχείο Villa d’Este όπου πραγματοποιείται το κύριο event, πραγματοποιήθηκαν εορτασμοί για τον έναν αιώνα ζωής του θρυλικού 24ωρου αγώνα Le Mans.
Διαβάστε επίσης: Το μοντέλο με το πιο “άμεσο” τιμόνι στην κατηγορία των C-SUV
Για να τιμήσει τον θρυλικό αγώνα η Alfa Romeo εξέθεσε εκεί δύο από τα αγωνιστικά “διαμάντια” της συλλογής της την δίλιτρη 33 “Daytona” του 1968 και την 33 ΤΤ 12 του 1975, δύο μοντέλα που έχουν αφήσει τα διαπιστευτήριά τους και στον γαλλικό αγώνα αντοχής.
Οι Tipo 33 είναι μια σειρά από πρωτότυπα αγωνιστικά που κατάφεραν να κυριαρχήσουν στους αγώνες που έλαβαν μέρος από το 1967 έως και το 1977, σε σιρκουί αλλά και στον δρόμο. Το πιο διάσημο μοντέλο της σειράς είναι αναμφίβολα η εξωτική 33 Stradale, η έκδοση δρόμου της αγωνιστικής 33 που θεωρείται ένα από τα πρώτα πραγματικά supercars.
Διαβάστε επίσης: Η Alfa Romeo του νότου που… χώρισε την Ιταλία στα δύο, έγινε 52!
Η 33 “Daytona” με τον δίλιτρο V8 κινητήρα των 270 ίππων, που της έδινε τελική ταχύτητα της τάξης των 300 χλμ./ώρα πήρε το παρατσούκλι της λόγω του απόλυτου τρόπου με τον οποίο επικράτησε των αντιπάλων της στην διάσημη αμερικάνικη πίστα στον 24ωρο αγώνα αντοχής το 1968. Το ιταλικό πρωτότυπο όχι μόνο κέρδισε τον αγώνα στην κατηγορία των δύο λίτρων αλλά κατάφερε να κάνει το 1-2-3 έχοντας ως πληρώματα τους Vaccarella-Schütz, Andretti-Bianchi, και Casoni-Biscardi-Zeccoli.
Η 33/2 (όπου “33” είναι ο αριθμός του project και το “2” υποδεικνύει τον κυβισμό του κινητήρα) κέρδισε την κλάση της και στο 24ωρο του Le Mans κάνοντας ένα ακόμη 1-2-3 για την Alfa Romeo, ενώ σε άλλους αγώνες κατάφερε να επιβληθεί ακόμη και σε ισχυρότερους αντιπάλους της.
Το 1975 ήρθε για τους Ιταλούς και ο πολυπόθητος τίτλος των Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων με την 33ΤΤ12, ίσως την πιο εντυπωσιακή βάσει προδιαγραφών από τις “Progetto 33”. Το “TT” προέρχεται από το σωληνωτό της πλαίσιο (Telaio Tubolare) και ο αριθμός 12 από τους 12 κυλίνδρους του επίπεδου κινητήρα των τριών λίτρων και 500 ίππων που της επέτρεπε να φτάσει έως και τα 330 χλμ./ώρα.
Εκείνη τη σεζόν η 33ΤΤ12 επικράτησε ολοκληρωτικά του ανταγωνισμού της κερδίζοντας τους επτά από τους οχτώ συνολικά αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος έχοντας στο τιμόνι της οδηγούς θρύλους όπως οι Vittorio Brambilla, Jacques Laffite, Henri Pescarolo και Derek Bell.
Σχεδιασμένος από τον Carlo Chiti αυτός ο 12κύλινδρος κινητήρας ήταν που οδήγησε την Alfa Romeo στην επιστροφή της στην Formula 1, το 1976 ως προμηθευτής κινητήρων για τις Brabham BT45 και BT46 (1978) που ήταν σχεδιασμένες από τον Gordon Murray, γνωστό στον ευρύ κοινό λόγω της εμβληματικής McLaren F1 αλλά και της τελευταίας δημιουργίας του Gordon Murray T.50.