Το νέο roadster της McLaren των 1,66 εκατ. ευρώ

Η McLaren παρουσίασε την Elva, το νέο μοντέλο της σειράς Ultimate με 815 ίππους με το παρμπρίζ και τα παράθυρα να απουσιάζουν.

Βρείτε μας στο
McLaren Elva 2020


Η βρετανική εταιρία αναφέρει, χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερα στοιχεία αυτή τη στιγμή, ότι η Elva είναι το ελαφρύτερο μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευάσει η McLaren Automotive.

Το νέο roadster των Βρετανών δημιουργήθηκε από τους σχεδιαστές της εταιρίας έχοντας ως έμπνευση το ομώνυμο σπορ αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Bruce McLaren την δεκαετία του 60′ αλλά και τις M1A, M1B (Mk II) και M1C, επίσης από την ίδια δεκαετία. Θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση με κανονικό παρμπρίζ με την παραγωγή της να περιορίζεται στα 399 αντίτυπα.

Τα 1,66 εκατ. ευρώ δε αποτελούν την τιμή της βασικής έκδοσης, πριν το τμήμα McLaren Special Operations (MSO) εξατομικεύσει την Elva στις επιθυμίες του μελλοντικού κατόχου της.

McLaren Elva

Για την κίνησή της η Elva χρησιμοποιεί τον τετράλιτρο V8 της βρετανικής εταιρίας που έχουμε δει και στις Senna και Senna GTR με την απόδοση να αγγίζει τους 815 ίππους και τα 800 Nm. Η ισχύς φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων. Η εταιρία ανακοινώνει 0-100 σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα αλλά και μικρότερο χρόνο από την Senna για την διαδικασία 0-200 χλμ./ώρα, στα 6,7 δεύτερα.

McLaren Elva

Η Elva ξεχωρίζει και για το παγκόσμιο ντεμπούτο του πρώτου ενεργού συστήματος διαχείρισης της ροής αέρα πάνω από το cockpit. Το Active Air Management System (AAMS) είναι αυτό που κάνει ουσιαστικά την Elva οδηγήσιμη στις υψηλές ταχύτητες που μπορεί να πιάσει, παρά την απουσία του παρμπρίζ. Το σύστημα χρησιμποιεί τον αέρα που εισέρχεται στο ρύγχος του αυτοκινήτου και μέσω καναλιών του αυξάνει την ταχύτητα και τον “εκτοξεύει” πριν από το cockpit που περνά πάνω από τα κεφάλια των οδηγού και συνοδηγού, δημιουργώντας έτσι μια “κάψουλα” προστασίας από αέρα. Με το σύστημα ενεργοποιημένο ο ανθρακονημάτινος εκτροπέας του αέρα εκτείνεται στα 150 χλστ. για να δημιουργήσει μια ζώνη χαμηλής πίεσης στον αεραγωγό και έτσι δημιουργείται η κάψουλα από αέρα πάνω αλλά και στα πλαϊνά του cockpit με την “βοήθεια” επιπλέον καναλιών αέρα. Όταν το AAMS είναι ανενεργό στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, κάτι που μπορεί να γίνει και χειροκίνητα, ο αέρας διοχετεύεται στα ψυγεία της Elva. Η πίσω αεροτομή είναι ενεργή αλλάζει την κλίση και το ύψος ανάλογα με τις ανάγκες για σταθεροποίηση της Elva.

Η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport και Track) που αλλάζουν τόσο την συμπεριφορά αυτής όσο και του κινητήρα. Ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα είναι και το σύστημα ελέγχου δυναμική συμπεριφοράς Electronic Stability Control (ESC), ενώ το “παρών” δίνει το Variable Drift Control (VDC) που επιτρέπει τα ελεγχόμενα παιχνίδια από τον οδηγό.

Στα φρένα η McLaren έχει τοποθετήσει το πιο προηγμένο σύστημα πέδησης που έχουμε δει ποτέ σε αυτοκίνητό της με τους διάτρητους ανθρακοκεραμικούς δίσκους των 390 χλστ. να προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα έναντι ίδιων δίσκων χωρίς τρύπες, αφού ψύχονται ταχύτερα, είναι μικρότεροι σε μέγεθος και μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος. Είναι το ίδιο σύστημα με εκείνο της Senna αλλά φέρει βελτιώσεις με τις δαγκάνες να είναι από τιτάνιο και να μειώνουν το βάρος κατά ένα κιλό.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr