Επέτειος για το μικρό γερμανικό best seller με τη μεγάλη ιστορία – Έκλεισε 50 χρόνια!

Λίγοι είναι οι κατασκευαστές που μπορούν να υπερηφανεύονται ότι έχουν στην γκάμα τους ένα μοντέλο με 50 χρόνια επιτυχημένης ιστορίας, όπως η Volkswagen με το Polo.
Volkswagen Polo 50 χρόνια

“Small on the outside. Big on the inside” Με αυτό το σλόγκαν η Volkswagen διαφήμιζε πριν από 50 χρόνια την πρώτη γενιά του Polo που λανσαρίστηκε στην αγορά στις αρχές Μαΐου του 1975. Από τότε μέχρι σήμερα το μικρό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας μετρά έξι συνολικά γενιές και πάνω από 20 εκατ. πωλήσεις!

Διαβάστε επίσης: Τα δύο πιο φθηνά Vokswagen της αγοράς – SUV με κάτω από 20.000 ευρώ

Το Polo ήρθε να αποτελέσει μέρος μιας νέας οικογένειας μοντέλων της Volkswagen το 1975 ως συνέχεια των Passat (1973) και Golf (1974), μιας γενιάς μοντέλων με υγρόψυκτους κινητήρες, η οποία διαδέχθηκε το εμβληματικό VW Beetle.

Αυτό που ξεκίνησε το 1975 ως ένα απλό δίπορτο όχημα, το Polo τελειοποιήθηκε και επεκτάθηκε σε πολλές παραμέτρους μέσα σε πέντε δεκαετίες και έξι συνολικά γενιές – από το hatchback Polo, την coupé εκδοχή, τα σπορ G40 και GTI, το πολύχρωμο Harlekin, και την έκδοση estate, έως την notchback παραλλαγή με την ονομασία Derby, το CrossPolo με την off-road εμφάνιση, το αποδοτικό Polo BlueMotion και, φυσικά, το εξαιρετικά δυναμικό Polo R WRC, που κατέκτησε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι (WRC) την περίοδο 2013–2016.

Διαβάστε επίσης: Ένα από τα πιο επιτυχημένα supermini στον κόσμο – Οι τιμές του στην Ελλάδα

Κάθε νέα γενιά του Polo προσέφερε περισσότερους χώρους και άνεση, πιο αποδοτικούς κινητήρες και καινοτόμα συστήματα ασφάλειας. Με την προσθήκη τεχνολογιών όπως οι μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι, οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και το ABS, το Polo συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του με έμφαση στην ασφάλεια.

Το επόμενο μεγάλο βήμα ήρθε με την υιοθέτηση της αρθρωτής πλατφόρμας MQB, η οποία έθεσε νέα πρότυπα όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και την οδηγική συμπεριφορά, καθιστώντας το Polo ακόμη πιο ψηφιακό και καινοτόμο. Ομοίως και σήμερα, με το μικρό αυτοκίνητο της Volkswagen προσφέρει συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που συνήθως διατίθενται σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Το μοντέλο παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές σε παγκόσμιο επίπεδο και θα αναβαθμιστεί μέσα στο 2025. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το νέο Polo GTI, το οποίο παρέχει πλέον ακόμα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης – χάρη στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί, τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης.

Η μαζική παραγωγή του Polo I ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1975 στην έδρα της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ. Εκεί, μέχρι και το 1981 κατασκευάστηκαν 1,1 εκατ. αντίτυπα. Καθώς το μοντέλο απέκτησε μεγαλύτερη δημοτικότητα, η παραγωγή επεκτάθηκε σε άλλες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, όπως στην Ισπανία, την Αργεντινή, τη Ν. Αφρική, τη Σλοβενία, την Κίνα, τη Βραζιλία και την Ινδία. Με περισσότερα από 20 εκατ. μονάδες να έχουν κατασκευαστεί, το Polo είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μικρά compact αυτοκίνητα στην ιστορία. Ας δούμε μαζί τις γενιές του λίγο πιο αναλυτικά.

Polo I: Το πρώτο Polo παρουσιάστηκε στη Γενεύη τον Μάρτιο του 1975 και ήταν ένα λιτά εξοπλισμένο δίπορτο μοντέλο, βασισμένο τεχνικά στο Audi 50, το οποίο προσφερόταν παράλληλα από την Audi. Το Polo, το οποίο αρχικά ήταν διαθέσιμο με κινητήρα 40 ίππων, εντυπωσίασε χάρη στην εξαιρετική σχέση τιμής–απόδοσης και την υψηλή χρηστικότητα του. Με μήκος μόλις 3,5 μ. προσέφερε χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η αρχική έκδοση του Polo κατασκευάστηκε έως το 1978, ενώ η ανανεωμένη εκδοχή του συνέχισε μέχρι το 1981. Συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα από 1,1 εκατ Polo πρώτης γενιάς, ανάμεσά τους και η έκδοση Derby με notchback αμάξωμα και ευρύχωρο χώρο αποσκευών, η οποία παρέμεινε σε παραγωγή από το 1977 έως το 1981.

Polo II: Τον Σεπτέμβριο του 1981, η Volkswagen παρουσίασε τη δεύτερη γενιά Polo, με πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμα και μήκος αυξημένο στα 3,66 μέτρα. Το Polo με την τετραγωνισμένη “ουρά” ήταν ένα δίπορτο μικρό station wagon, που προσέφερε γενναιόδωρους χώρους. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, ακολούθησε μια fastback coupé έκδοση με ισχυρότερους βενζινοκινητήρες. Το Polo Coupé GT40 λανσαρίστηκε το 1987 ως μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, το οποίο αποτέλεσε την πιο ισχυρή εκδοχή του μέχρι τότε, με απόδοση 115 ίππων. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνισή του και ο πιο οικονομικός κινητήρας της γκάμας: ο μικρότερος diesel με ισχύ 45 ίππων. Η δεύτερη γενιά του Polo παρέμεινε στην παραγωγή για 13 χρόνια, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2,7 εκατ. αυτοκίνητα.

Polo III: Η τρίτη, πλήρως ανανεωμένη γενιά του Polo ακολούθησε το 1994 – με νέο αμάξωμα, πλαίσιο και κινητήρες. Το μοντέλο ήταν επίσης διαθέσιμο και σε 5θυρη εκδοχή για πρώτη φορά. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις προσέφεραν βελτιωμένους χώρους, ενώ σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως αερόσακοι, προεντατήρες ζωνών και ABS, εισήχθησαν για πρώτη φορά. Το 1995 έκανε την εμφάνισή του ένα από τα πιο ιδιαίτερα Polo στην ιστορία του μοντέλου: το Harlekin. Το μοντέλο αυτό διέθετε σε αρθρωτή διάταξη τέσσερα διαφορετικά εξωτερικά χρώματα. Από το 1997, το Polo ήταν διαθέσιμο και σε έκδοση station wagon. Το 1998 την πρεμιέρα της πραγματοποίησε μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής, το Polo GTI με ισχύ 125 ίππων, φέρνοντας για πρώτη φορά τα τρία διάσημα γράμματα στο συγκεκριμένο μοντέλο. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3,5 εκατ. μονάδες της τρίτης γενιάς Polo.

Polo IV: Η τέταρτη γενιά Polo παρουσιάστηκε το 2001 υιοθετώντας μία νέα χαρακτηριστική σχεδίαση με τέσσερα μεγάλα φωτιστικά σώματα από διαυγές κρύσταλλο. Σε σχέση με την προκάτοχό της, διέθετε μεγαλύτερο μήκος και πλάτος κατά 150 και 50 αντίστοιχα, προσφέροντας πλέον έως και 1.030 λίτρα χώρου αποσκευών με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Νέοι κινητήρες, μεταξύ αυτών και τρικύλινδροι καθώς και ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι για το Polo GTI, παρείχαν περισσότερη ισχύ. Στοιχεία ασφαλείας όπως οι μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, το υποβοηθούμενο τιμόνι και το ABS προσφέρονταν πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Το Polo GTI, πλέον με 150 ίππους έκανε την εμφάνισή του το 2006, μαζί με το CrossPolo, το οποίο διέθετε δυναμική “off-road” εμφάνιση, και το Polo BlueMotion, με εκπομπές CO μόλις 99 g/km. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 4,1 εκατ. Polo τέταρτης γενιάς.

Polo V: Η πέμπτη γενιά Polo, η οποία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάρτιο του 2009, ήταν μεγαλύτερη από την προκάτοχό της, με μήκος σχεδόν τέσσερα μέτρα. Ο σχεδιασμός της διακρινόταν για τις καθαρές γραμμές. Πέντε νέοι κινητήρες υποστήριζαν την γκάμα εκδόσεων μοντέλου, συμπεριλαμβανομένου του Polo BlueMotion, που παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2009 και κατανάλωνε κατά μέσο όρο μόλις 3,3 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα. Το Polo GTI έδωσε και πάλι το “παρών” στην γκάμα, ενώ για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο προς παραγγελία το ειδικό μοντέλο Polo R WRC Street με κινητήρα TSI 220 ίππων. Ήταν το ταχύτερο Polo παραγωγής όλων των εποχών, μεταφέροντας την αίσθηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στον δρόμο. Από το 2009 έως το 2017, η Volkswagen πούλησε συνολικά 6,3 εκατ. Polo πέμπτης γενιάς.

Polo VI: Η έκτη γενιά του Polo, που παρουσιάστηκε το 2017, βασίστηκε για πρώτη φορά στην πλατφόρμα MQB, αποκτώντας έτσι πολυάριθμα προαιρετικά χαρακτηριστικά από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων. Μεταξύ αυτών ήταν το Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Front Assist) με λειτουργία Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης στην Πόλη και Ανίχνευση Πεζών, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με παρακολούθηση τυφλού σημείου και το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (ACC). Χάρη στην αρθρωτή φιλοσοφία της πλατφόρμας, το Polo μεγάλωσε κατά 81 χλστ. σε μήκος, προσφέροντας πλέον χώρο αποσκευών 351 λίτρων. Το 2021, το Polo ανανεώθηκε συνολικά, διαθέτοντας πιο δυναμική σχεδίαση αμαξώματος και νέα, προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού, όπως οι προβολείς IQ.Light matrix LED και συστήματα υποβοήθησης όπως το IQ.Drive Travel Assist. Το εσωτερικό ψηφιοποιήθηκε, προσφέροντας οθόνες με διαγώνιο έως και 25 εκατοστών, ασύρματη φόρτιση και App-Connect. Το νέο Polo GTI παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2021, με έναν ισχυρό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 207 ίππων. Το 2023, με αφορμή την 25η επέτειο του Polo GTI, έκανε πρεμιέρα το ειδικό μοντέλο περιορισμένης παραγωγής Polo GTI Edition 25, με αποκλειστικό εξοπλισμό. Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί πάνω από 2,5 εκατ. Polo έκτης γενιάς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τη νέα έκδοση Sound Edition για το Puma ανακοίνωσε η Ford, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη στην ελληνική αγορά για τα 1.0L EcoBoost MHEV και...
Η Renault και η Software République παρουσίασαν το vision 4rescue, ένα προηγμένο concept που δίνει τη δυνατότητα στις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης, να δράσουν αποτελεσματικότερα σε...
Όπως είχε προγραμματίσει, η Audi προχώρησε στην αποκάλυψη του νέου Q3, το οποίο έχει σαν στόχο να αποτελέσει σημείο αναφοράς στα premium compact SUVs....
Η Nissan προχώρησε στην αποκάλυψη της ολοκαίνουργιας γενιάς του LEAF που έρχεται με δύο διαφορετικής απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες και αυτονομία έως 604 χλμ....
Η ελληνική αντιπροσωπεία της UM Motorcycles προχωρά σε καλοκαιρινή προσφορά ΄για το ήδη προσιτό Xpeed 125 RX χαμηλώνοντας περαιτέρω την τιμή του....
Το όνομα GTi επιστρέφει στην γκάμα της Peugeot με τη γαλλική εταιρεία να παρουσιάζει το E-208 GTi που έρχεται με 280 ίππους και 0-100 χλμ....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Opel Corsa

Το best seller της Opel τώρα με πλουσιότερο εξοπλισμό… στην ίδια τιμή!

FIAT 600

To μοντέλο της FIAT που κλείνει 70 χρόνια ιστορίας – Πως το γιορτάζουν οι Ιταλοί

BYD ATTO 3

Το C-SUV των 204 ίππων τώρα με όφελος 7.000 ευρώ – Τελική τιμή στα 30.990 ευρώ