Η επίστρωση πλάσματος δεν είναι μία άγνωστη τεχνολογία, την έχουμε ξανά ακούσει στο παρελθόν. Πλέον, όμως, υιοθετείται και από τη Skoda, ενώ ήδη εξοπλίζεται με τον σχετικό εξοπλισμό ένα εκ των εργοστασίων της.
Διαβάστε επίσης: Η άγνωστη ιστορία του πιστού “στρατιώτη” της Skoda
Η αρχή έγινε από το εργοστάσιο της πόλης Mladá Boleslav στην Τσεχική Δημοκρατία. Σε αυτή τη μονάδα κατασκευάζεται ο νέος χιλιάρης κινητήρας 1.0 TSI με κωδική ονομασία EA211. Πλέον, το τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης θα εξοπλίζεται με μία επίστρωση πλάσματος που θα έχει πάχος μόλις 0,15 χιλιοστών.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει σημαντική μείωση των εσωτερικών τριβών μεταξύ των κινούμενων μερών του κινητήρα. Η Skoda αναφέρει ότι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Η επίστρωση πλάσματος είναι ουσιαστικά ένα μείγμα υδρογόνου και αργού, το οποίο αναμειγνύεται με μία σκόνη μετάλλων. Το τελικό προϊόν ψεκάζεται στα τοιχώματα δημιουργώντας ένα στρώμα 0,25 χιλιοστών. Στη συνέχεια, το στρώμα ακονίζεται και το τελικό μήκος γίνεται 0,15 χιλιοστά.
Η Skoda επένδυσε 28,8 εκατομμύρια ευρώ στον εξοπλισμό για την επίστρωση πλάσματος και ο κινητήρας με αυτή την τεχνολογία θα τοποθετείται στα Fabia, Scala, Octavia, Kamiq και Karoq. Εννοείται πως θα τον συναντάμε και σε ήπια υβριδικές εκδόσεις, όπως η Skoda Octavia e-TEC.