Στο άκουσμα και μόνο της συλλογής των προσωπικών δεδομένων από ένα αυτοκίνητο και της μετέπειτα επεξεργασίας τους για οικονομικό και μη όφελος, οι περισσότεροι από εμάς αντιδρούμε αρνητικά σε αυτό. Παρόλο που ήδη έχουμε “e-υπογράψει” δεκάδες παρόμοιες μέχρι τώρα συμφωνίες και συμβόλαια, τουλάχιστον ένα κάθε φορά που μπαίνουμε για παράδειγμα σε μια καινούρια για εμάς ιστοσελίδα.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Αυξημένη η ρύπανση από τα ελαστικά
Σύμφωνα με το βρετανικό site parkers.co.uk αρνητικό στη συλλογή και διαμοιρασμό των προσωπικών τους δεδομένων παρουσιάζεται και το 75% των οδηγών στη Μ. Βρετανία που δεν θέλει έχει καν τέτοια συστήματα στο όχημα του, αν και τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα μπορούν να το κάνουν ήδη αυτό ως ένα βαθμό.
Σύμφωνα με τα γενικά ευρήματα της έρευνας μόλις το 10% των ερωτηθέντων ήξερε ότι έχουν ήδη δώσει τη συγκατάθεση τους ώστε το αυτοκίνητο τους να συλλέγει και να μοιράζει τα προσωπικά τους δεδομένα με τρίτους, ενώ μόλις το 19% από αυτούς παραδέχτηκε ότι έχει διαβάσει το σχετικό “συμβόλαιο” και τους όρους του.
Παράλληλα το 86% δήλωσε ότι δεν θα ήταν καθόλου χαρούμενο αν μάθαινε ότι το αυτοκίνητο τους μοιραζόταν με άλλους τις οδηγικές ή άλλες συνήθειες τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα αφού όπως είπαμε έχουν ήδη δώσει τη συγκατάθεση τους, χωρίς παράλληλα να έχουν ενημερωθεί οι ίδιοι…
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Οι οδηγοί βλέπουν τις μοτοσυκλέτες, αλλά…
Μέσω των multimedia συστημάτων τους τα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούν να συλλέξουν δεκάδες δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, με τα πιο κοινά από αυτά να είναι η τοποθεσία σας, η συμπεριφορά σας πίσω από το τιμόνι (π.χ. πόσο δυνατά φρενάρετε) και οι αγοραστικές σας συνήθειες (π.χ. πότε αγοράσατε το αυτοκίνητο που οδηγείτε).
Εσάς πώς σας φαίνεται η ιδέα συλλογής προσωπικών δεδομένων από το αυτοκίνητο σας και η ανάλυση τους τόσο από τον ίδιο κατασκευαστή όσο και από συνεργαζόμενες με αυτόν εταιρίες. Έχετε διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης του αυτοκινήτου σας και του multimedia συστήματος του;