ETSC: Πιο πολλά δεδομένα να συλλέγει το “μαύρο κουτί” των αυτοκινήτων

Χαλάρωση των νόμων για το "μαύρο κουτί" στα αυτοκίνητα ζητά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, για την ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
ETSC τροχαία ατυχήματα συλλογή δεδομένων

Πιο αυστηρό από όσο χρειάζεται είναι το νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση “μαύρου κουτιού” στα αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council -ETSC). Το ETSC, μαζί με άλλους οργανισμούς, έστειλε κοινή επιστολή στους εκπροσώπους των κρατών μελών που ανήκουν στο Motor Vehicle Working Group (MVWG), σχετική με τις προδιαγραφές λειτουργίας των ηλεκτρονικών συσκευών καταγραφής δεδομένων (Electronic Data Recorder -EDR).

Δείτε επίσης – Video Lexus: 4,6 δευτερόλεπτα οδήγησης που θα σου “ανοίξουν” τα μάτια

Το ETSC μαζί με τους άλλους οργανισμούς που μοιράζονται τις ίδιες απόψεις υποστηρίζει ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία των EDRs είναι πολύ αυστηρό καθώς δεν επιτρέπει στα “μαύρα” κουτιά των αυτοκινήτων να καταγράφουν δεδομένα κατά το ατύχημα ενός οχήματος που αφορούν την τοποθεσία, την ημερομηνία αλλά και την ώρα του ατυχήματος.

Σύμφωνα με το ETSC ο καθορισμός του τι προκάλεσε ένα τροχαίο ατύχημα γίνεται πιο δύσκολος με την αύξηση του αριθμού αλλά και της αποδοτικότητας των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού καθώς “λιγότερα φυσικά ίχνη είναι διαθέσιμα για να καθορίσουν τι οδήγησε” σε αυτό”. Από αυτό προκύπτει η ανάγκη για συλλογή περισσότερων δεδομένων από το EDR που θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην ανάλυση ενός ατυχήματος, κάτι που φυσικά “πέφτει” πάνω στην προστασία των προσωπικών δεδομένων τόσο των οδηγών όσο και των επιβαινόντων.

Διαβάστε επίσης: Σοκάρει ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας

Σύμφωνα με το ETSC η απαγόρευση συλλογής δεδομένων που αφορούν την ημερομηνία, την ώρα και την τοποθεσία του τροχαίο ατυχήματος σημαίνει ότι η συσκευή δεν θα συλλέγει βασικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται στην έρευνα και την ανάλυση ενός ατυχήματος και μπορούν να βοηθήσουν και στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτός ο τελευταίος είναι άλλωστε και ο σκοπός της ύπαρξης τους με τα EDRs να τοποθετούνται υποχρεωτικά στα νέα αυτοκίνητα από το 2022.

Στην επιστολή του το ETSC δεν παραλείπει να τονίσει και την ανάγκη για τις απαραίτητες δικλείδες ασφάλειας που θα πρέπει να υπάρχουν αναφορικά με την χρησιμοποίηση των παραπάνω δεδομένων έτσι ώστε να μην παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί νόμοι αλλά και η ιδιωτικότητα των πολιτών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής