Ferrari Portofino Μ: Ανανέωση, περισσότερη ισχύς, νέο κιβώτιο

Η Ferrari προχώρησε στη διαδικτυακή αποκάλυψη της Ferrari Portofino Μ με το ιταλικό 2+2 spider να δέχεται σημαντικές βελτιώσεις.

Βρείτε μας στο
Ferrari Portofino M 2020

Η ανανεωμένη Ferrari Protofino προσθέτει το συνθετικό Μ στο όνομα της (από το “Modificata”, ήτοι Τροποποιημένo) με την ιταλική εταιρία να προχωρά στην πρώτη αμιγώς διαδικτυακή παρουσίαση μοντέλου στην 70χρονη ιστορία της.

Η Ferrari Protofino μας έρχεται με σημαντικές μηχανικές βελτιώσεις, μικρές αλλαγές στο καλλίγραμμο αμάξωμα της αλλά και ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις.

Ξεκινάμε από τον αναθεωρημένο V8 κινητήρα των 3.855 κ.εκ., ο οποίος με τη χρήση δύο turbo αποδίδει 20 επιπλέον ίππους έναντι της υπάρχουσας Portofino με τη μέγιστη ιπποδύναμη να φτάνει τώρα στους 620 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Για τους 20 έξτρα ίππους την ευθύνη φέρει το αναθεωρημένο προφίλ των εκκεντροφόρων που ανοίγει περισσότερο τις βαλβίδες εισαγωγής και βελτιστοποιεί την πλήρωση των θαλάμων καύσης.

Παράλληλα στην ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προστέθηκε και ένας αισθητήρας στους υπερσυμπιεστές ο οποίος μετρά την ταχύτητα των φτερωτών. Ο αισθητήρας συνέβαλε στην εκ του ασφαλούς αύξηση των περιστροφών τους κατά 5.000 το λεπτό. Προστέθηκε επίσης και ένα φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων βενζίνης που επιτρέπει στην Portofino M να εναρμονίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους της με τις προδιαγραφές Euro-6D. Αλλαγές έχουμε και στη σχεδίαση ολόκληρου του συστήματος εξαγωγής με τα δύο πίσω σιλανσιέ να έχουν εξαλειφθεί από την “εξίσωση” και τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πεταλούδες να έχουν νέο οβάλ σχήμα. και οι δύο αλλαγές βελτιώνουν περαιτέρω τον ήχο που παράγει το 8κύλινδρο μοτέρ.

Ολοκαίνουριο είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων που βλέπουμε στη Ferrari Portofino M, το οποίο ήρθε για να πάρει τη θέση του υπάρχοντος 7τάχυτου. Χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα Variable Boost Management της Ferrari που μεταβάλλει την πίεση των turbos και την καμπύλη της ροπής ανάλογα με την επιλεγμένη ταχύτητα, η ιταλική εταιρία αναφέρει πως το μοτέρ της έχει μηδενικό turbo lag. Οι μέγιστη ροπή για κάθε επιλεγμένη σχέση κλιμακώνεται σταδιακά, ενώ με την επιλογή της 7ης και 8ης ταχύτητας η ροπή φτάνει στα μέγιστα 760 Nm.

Οι τελευταίες σχέσεις στο νέο κιβώτιο έχουν μακρύτερη κλιμάκωση έναντι του προηγούμενο και η προσθήκη της 8ης ταχύτητας μειώνει σημαντικά την κατανάλωση τόσο σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου όσο και στην καθημερινή κίνηση στην πόλη. Παράλληλα και σε σχέση με εκείνο που αντικαθιστά, το νέο κιβώτιο με το αναθεωρημένο λογισμικό, φέρει νέους συμπλέκτες μικρότερους κατά 20% σε μέγεθος, οι οποίοι ωστόσο μπορούν να μεταφέρουν 35% περισσότερη ροπή.

Για τα 0-100 χλμ./ώρα η Protofino Μ χρειάζεται 3,45 δευτερόλεπτα με την διαδικασία για τα 0-200 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,8 δεύτερα και την τελική να ξεπερνά τα 320 χλμ./ώρα.

Μικρές αλλαγές βλέπουμε και στα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της δυναμικής συμπεριφοράς της Protofino M που είχαν σαν στόχο να βελτιώσουν την σύνδεση του οδηγού με το ιταλικό GT spider μέσω του τιμονιού αλλά και της απόκρισης του γκαζιού, ενώ το πεντάλ των φρένων έχει τώρα 10% μικρότερη διαδρομή.

Στα προγράμματα οδήγησης της Portofino M έχει προστεθεί και ένα πέμπτο το “Race” με τον γνωστό περιστροφικό διακόπτη “Manettino” των Ιταλών να κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του σε GT spider. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα Wet, Comfort, Sport,, Race, και ESC-Off.

Σχεδιαστικά η M ξεχωρίζει από την υπάρχουσα Portofino χάρη στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, στη νέα γρίλια αλλά και τον αναθεωρημένο πίσω προφυλακτήρα με τον ξεχωριστού πλέον διαχύτη που άλλαξε εν μέρει λογω και τον αλλαγών που έγιναν στο σύστημα εξαγωγής.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες με νέο αφρώδες διαφορετικής πυκνότητας για τα καθίσματα των πίσω επιβατών που απελευθερώνει έξτρα ζωτικό χώρο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr