Το Fiat Grande Panda κάνει ηχηρή είσοδο σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία και φαίνεται να έχει όλα τα “όπλα” για να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό.
Το Grande Panda είναι το πρώτο Fiat που βασίζεται στην “Smart Car Platform” της Stellantis και θα είναι διαθέσιμο τόσο με αμιγώς ηλεκτρικό όσο και με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Διαβάστε επίσης: Το best seller στα μικρά για το 2024 – Από 16.700 ευρώ και χωρίς τέλη κυκλοφορίας
Με μήκος 3,99 μ., πλάτος 1,76 και ύψος 1,57, το Grande Panda έχει compact διαστάσεις αλλά ευρύχωρο εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα. Μεγάλοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα. Μόνο στο ταμπλό υπάρχουν διαθέσιμα συνολικά 13 λίτρα για αποθήκευση, ενώ στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το πορτμπαγκάζ φτάνει έως και τα 361 λίτρα.
Η σχεδίασή του Grande Panda είναι έργο του Centro Stile που εδρεύει στο Τορίνο. Άμεσα αναγνωρίσιμο ως μοντέλο της ιταλικής εταιρείας το Grande Panda αντλεί έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980. Για παράδειγμα, στο κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με ανάγλυφα γράμματα “Panda” από την μια πλευρά και “FIAT” από την άλλη. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός σκαλισμένο το “FIAT” αφετέρου το “Panda” με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα.
Διαβάστε επίσης: Πού θα δείτε από κοντά το πρώτο B-SUV της Alfa Romeo
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι τα φώτα PXL LED που παραπέμπουν στο γνωστό video game των 80s, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση με το στιλ. Εξίσου ξεχωριστή είναι η σχεδίαση των ζαντών των 17 ιντσών που αναγράφουν “FIAT” στο κέντρο, ενώ μια ακόμα πινελιά προσθέτει η χρωματική παλέτα. Τα επτά χρώματα που περιλαμβάνει έχουν επιλεγεί σε πλήρη συμφωνία με τον νεανικό χαρακτήρα του Grande Panda: Limone yellow, Luna Bronze, Acqua azure, Lago blue, Passione red, Cinema black και Gelato white.
Στην καμπίνα με τον ευχάριστο στο μάτι διάκοσμο, ανάμεσα στις λεπτομέρειες, εξέχουσα θέση έχουν το σχήμα της οθόνης των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και εκείνο της κονσόλας, που αμφότερα παραπέμπουν στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto. Να σημειωθεί ότι τα παράθυρα του ίδιου εργοστασίου -μιας από τις πλέον εμβληματικές τοποθεσίες για την FIAT- έχουν δώσει έμπνευση και στο σχήμα των φωτεινών στοιχείων στα εμπρός και πίσω φώτα.
Προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες όλων των πελατών, το Grande Panda θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική έκδοση, αμφότερες με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η πρώτη κινείται από σύστημα με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 44 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 113 ίππους. Χάρη σε αυτό το συνδυασμό, το Grande Panda έχει αυτονομία έως 320 χλμ. στον μικτό κύκλο μέτρησης WLTP και ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 χλμ./ώρα, προκειμένου να μη γίνεται σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας και περιορίζεται άσκοπα η αυτονομία.
Μια ιδιοφυής ιδέα που έχει εφαρμοστεί στο ηλεκτρικό Grande Panda είναι το σπιράλ καλώδιο φόρτισης που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και έχει μήκος 4,5 μ. Κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Έτσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
Η δεύτερη έκδοση θα φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 48V και τροφοδοτείται από μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ισχύς του φτάνει τους 28,6 ίππους και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι και έως ένα χιλιόμετρο, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.
Η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller εξασφαλίζει αποδοτική και καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 123 g/km και η μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,4 lt/100 km (τιμές προς έγκριση).
Παράλληλα το Grande Panda κάνει χρήση ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Για κάθε αυτοκίνητο έχουν χρησιμοποιηθεί 140 χάρτινες ανακυκλωμένες συσκευασίες υγρών, συμπεριλαμβάνοντας όχι μόνο το 80% που αποτελείται από χαρτόνι αλλά και το 20% που αποτελείται από μη ανακυκλώσιμο πλαστικό και αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο υλικό κατά κανόνα απορρίπτεται, ωστόσο στην περίπτωση του Grande Panda είναι αυτό που κρύβεται πίσω από τα μπλε πλαστικά της καμπίνας με την ονομασία Laponen Ecotek. Παράλληλα, το ύφασμα που ντύνει το ταμπλό στις εκδόσεις La Prima. Ονομάζεται “BAMBOX Bamboo Fiber Tex” και περιέχει κατά 33% πραγματικές ίνες μπαμπού.
Πλούσιος εξοπλισμός, υψηλή τεχνολογία
Ο βασικός εξοπλισμός του Grande Panda περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων που αναλαμβάνουν την άνεση, την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Μεταξύ άλλων υπάρχουν πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, μαζί με ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης στην λωρίδας κίνησης.
Κορυφαία είναι η ψηφιακή τεχνολογία του νέου μοντέλου, περιλαμβάνοντας ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, οθόνη αφής 10,25” για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.
Διαθέσιμες είναι και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, καθώς και σύστημα πλοήγησης που στην ηλεκτρική έκδοση μπορεί να σχεδιάζει την ιδανική διαδρομή αναφορικά με τη φόρτιση. Προτείνει δηλαδή πού και για πόση ώρα πρέπει να φορτίσει το αυτοκίνητο για να φτάσει στο συντομότερο χρόνο στον τελικό προορισμό.
Στην Ελλάδα το Fiat Grande Panda θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.