Μπορεί η Ford να στρέφεται έμπρακτα προς την ηλεκτροκίνηση και το πλάνο μελλοντικής στρατηγικής της να το επιβεβαιώνει, αλλά φαίνεται ότι η λύση του υδρογόνου ως “κινητήρια δύναμη” του μέλλοντος, μόνο αδιάφορη δεν την αφήνει. Ας δούμε τη νέα πατέντα που κατοχύρωσε και πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται κινητήρας που καταναλώνει από diesel μέχρι… υδρογόνο
Στη νέα κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας δεν έχουμε να κάνουμε με κυψέλες υδρογόνου, αλλά με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει υδρογόνο. Πρόκειται για εφαρμογή που έχει απασχολήσει αρκετά τόσο σε πειραματικό επίπεδο, όσο και σε αγωνιστικό την Toyota. Σύμφωνα με την συγκεκριμένη πατέντα, λοιπόν, η Ford έχει αναπτύξει ένα μοτέρ που διακρίνεται για τις μικρές ανάγκες σε καύσιμο.
Αυτό συμβαίνει διότι μπορεί να λειτουργεί φυσιολογικά με πολύ φτωχό μείγμα. Η Ford αναφέρει ότι ένας κινητήρας βενζίνης έχει τιμή λάμδα 0,54-1,25, (το 1,00 είναι η τέλεια στοιχειομετρική αναλογία που εκφράζει 14,7 μέρη αέρα προς 1 μέρος βενζίνης) ενώ την ίδια ώρα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με υδρογόνο θα είναι σε θέση να λειτουργεί με τιμές άνω του 2. Αυτό σημαίνει πως το μείγμα αέρα καυσίμου θα μπορούσε να αποτελείται από τουλάχιστον 68 μέρη αέρα προς 1 μέρος υδρογόνου (στοιχειομετρική αναλογία υδρογόνου 34:1).
Ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος και φέρει σύστημα άμεσου ψεκασμού. Λόγω της έκχυσης του καυσίμου απευθείας στον κύλινδρο, παράγεται έως και 15% περισσότερη ισχύς, από έναν κινητήρα βενζίνης με ίδια χαρακτηριστικά. Προορίζεται για υβριδικά συστήματα, αν περάσει ποτέ στην παραγωγή.