Ford-Volkswagen: Συνεργασία σε μελλοντικές τεχνολογίες

Η συνεργασία που έχει ξεκινήσει μεταξύ Ford και Volkswagen επεκτείνεται στους τομείς των αυτόνομων οχημάτων και της ηλεκτροκίνησης

Βρείτε μας στο


Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, υπήρξε ένα από τα πιο σημαντικά νέα των τελευταίων ετών. Οι δύο κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έδωσαν στο φως της δημοσιότητας περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη συμμαχία τους, η οποία επεκτείνεται.

Αρχικά, είχε γίνει γνωστό πως οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεργαστούν στην εξέλιξη επαγγελματικών και μεσαίων pickup, τα οποία θα βγουν στην αγορά από το 2022. Με κοινή ανακοίνωση, οι Dr. Herbert Diess (Volkswagen CEO) και Jim Hackett (Ford President & CEO) ενημέρωσαν για την επέκταση της συμμαχίας στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Η Volkswagen θα επενδύσει στην Argo AI, startup θυγατρική της Ford, η οποία διαχειρίζεται μια πλατφόρμα αυτόνομων αυτοκινήτων. Αμφότερες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θα χρησιμοποιούν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Argo AI, που θα διατίθεται στις αγορές της Ευρώπης και των Η.Π.Α., ως ισότιμοι εταίροι. Παράλληλα, η Argo AI στοχεύει να δημιουργήσει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης SAE Επιπέδου 4, για χρήση σε υπηρεσίες ride sharing και παράδοσης αγαθών σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές.

Ενώ η Ford και η Volkswagen παραμένουν ανεξάρτητες και άκρως ανταγωνιστικές στην αγορά, η συνεργασία τους με την Argo AI πάνω σε αυτή τη σημαντική τεχνολογία μας επιτρέπει να προσφέρουμε απαράμιλλες δυνατότητες, οικονομίες κλίμακας και γεωγραφική εμβέλεια,δήλωσε ο Jim Hackett. “Η απελευθέρωση των συνεργειών σε ποικίλους τομείς μας επιτρέπει να επιδεικνύουμε τη δύναμη της παγκόσμιας συμμαχίας μας, την εποχή των έξυπνων αυτοκινήτων για έναν έξυπνο κόσμο.

Αντίστοιχα, η Ford θα έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στην πλατφόρμα ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Volkswagen, Modular Electric Kit (MEB). Ως αποτέλεσμα, η Ford θα σχεδιάσει και κατασκευάσει τουλάχιστον ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, που θα διατίθεται στην αγορά της Ευρώπης από το 2023. Σε χρονικό διάστημα 6 ετών, η Ford αναμένεται να κατασκευάσει περισσότερα από 600.000 Ευρωπαϊκά οχήματα με βάση την MEB, ενώ συζητιέται το ενδεχόμενο δημιουργίας ακόμη ενός μοντέλου από την πλευρά της Ford. Την επόμενη δεκαετία, το Volkswagen Group θα χρησιμοποιήσει την MEB στην κατασκευή περίπου 15 εκατομμυρίων οχημάτων. Η χρήση της πλατφόρμας MΕΒ από τη Ford, αποτελεί μέρος της επένδυσης του Blue Oval σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ξεπερνά τα 11,5 δις δολάρια, με έμφαση στην αγορά της Ευρώπης.

Μακροπρόθεσμα, ακόμα περισσότεροι πελάτες και το περιβάλλον θα επωφεληθούν από την πρωτοποριακή αρχιτεκτονική EV της Volkswagen. Η παγκόσμια συμμαχία μας φαίνεται ακόμα πιο υποσχόμενη, και συνεχίζουμε να εξετάζουμε το ενδεχόμενο συνεργασίας και σε άλλους τομείς,δήλωσε ο Dr Herbert Driess. “Η διεύρυνση της χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ μειώνει το κόστος ανάπτυξης των οχημάτων μηδενικών ρύπων, επιτρέποντας ευρύτερη και ταχύτερη παγκόσμια υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό βελτιώνει τις θέσεις και των δύο εταιρειών, μέσω μεγαλύτερης κεφαλαιακής απόδοσης, περαιτέρω ανάπτυξης και βελτιωμένης ανταγωνιστικότητας.

Στη διοικούσα επιτροπή της συνεργασίας μεταξύ Ford και Volkswagen, βρίσκονται τόσο οι Hackett και Driess, όσο και υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr