Η Alfa Romeo ξεκινάει το 2024 γιορτάζοντας δύο πολύ σημαντικές επετείους. Η πρώτη αφορά τα 70 χρόνια από την παρουσίαση της Giulietta Sprint που έγινε το 1954 και η δεύτερη τα 50 της Alfetta GT που έκανε την εμφάνισή της δύο δεκαετίες αργότερα.
Διαβάστε επίσης – Alfa Romeo: Νέες ειδικές εκδόσεις στα χρώματα της Ιταλίας
Πρόκειται για δύο θρυλικά μοντέλα της ιταλικής εταιρείας που άφησαν το στίγμα τους στην πορεία της Alfa Romeo, με το καθένα εξιστορεί με τον τρόπο του δύο άκρως ενδιαφέρουσες περιόδους για την Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Με αυτή την αφορμή, το Alfa Romeo Centro Stile δημιούργησε δύο νέα logo που έχουν λεπτές αναφορές σε στοιχεία των δύο μοντέλων και είναι διαθέσιμα σε διάφορες χρωματικές εκδοχές.
Διαβάστε επίσης: Η Fiat Professional ανανεώνει την γκάμα των επαγγελματικών της
Επιπλέον, το μουσείο της Alfa Romeo στο Arese έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τις επετείους, στις οποίες θα έρθουν στο φως αδημοσίευτες πληροφορίες από τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς, τους δοκιμαστές και τους υπόλοιπους ανθρώπους που ενεπλάκησαμ σε βάθος με τα συγκεκριμένα μοντέλα. Την Κυριακή 5 Μαΐου οι προβολείς θα πέσουν στην Alfetta GT, ενώ στις 2 Ιουνίου τη σκυτάλη θα πάρει η Giulietta.
Giulietta Sprint (1954)
Το μοντέλο που καταχώρησε την Alfa Romeo στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν σίγουρα η Giulietta. Το 1952 η παραγωγή της μάρκας εστίαζε πλήρως στην 1900 οπότε η ιδέα για ένα νέο, μικρότερο μοντέλο, ήρθε στο προσκήνιο.
Έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους ήταν ξεκάθαρο ότι το εν λόγω μοντέλο θα είχε τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Μέσα στην ίδια χρονιά ένα πρωτότυπο ξεκίνησε τις δοκιμές στο δρόμο, με τη μορφή ενός compact κουπέ που ήταν κατασκευασμένο στις εγκαταστάσεις του Ivo Colucci και είχε αλουμινένιο κινητήρα 1.100 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους. Τελικά η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.290 κ.εκ. και με τη χρήση μονού καρμπυρατέρ η ισχύς ήταν 65 ίππου που επαρκούσαν για τελική ταχύτητα 165 χλμ.ώρα.
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 21 Απριλίου του 1954 και ξεκίνησε άμεσα να πωλείται. Μόλις μερικές ημέρες αργότερα η λήψη παραγγελιών έπρεπε να παγώσει, καθώς η ζήτηση είχε ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής.
Παράλληλα, με τη σπορ αύρα και τη διαχρονική σχεδίαση, το αυτοκίνητο ξεχώρισε και για τις πρωτοφανείς για την κατηγορία του επιδόσεις, που το τοποθέτησαν πλάι σε μοντέλα θεωρητικά υψηλότερης δυναμικής. Ακόμα περισσότερο με την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα που έγινε το 1958 και με τη χρήση διπλού καρμπυρατέρ η ισχύς άγγιξε τους 79 ίππους και η τελική τα 170 χλμ.ώρα.
Η παραγωγή όλων των εκδόσεων της Giulietta είχε συνολική διάρκεια 11 ετών, από το 1954 έως το 1965, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 177.513 μονάδες, εκ των οποίων οι 24.084 αφορούσαν την έκδοση Sprint.
Alfetta GT (1974)
Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της Alfetta ακολούθησε μια κουπέ έκδοση του μοντέλου. Το μεταξόνιο της Alfetta GT 1.8 μίκρυνε κατά 110 χλστ. και η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση.
Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο δια χειρός Giugiaro, βασισμένο σε μοντέρνες αισθητικές προσταγές: hatchback γραμμή δηλαδή με fastback τελείωμα και ένα πολύ διακριτικό σπόιλερ. Το εμπρός τμήμα από την άλλη ήταν χαμηλό και επιβλητικό, με τέσσερα χωριστά στρογγυλά φώτα. Η λογική της καμπίνας ακολουθούσε το σπορ ύφος του μοντέλου, με το κάθισμα του οδηγού να είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μόνο ένα μεγάλο στροφόμετρο σε κεντρική θέση. Το ταχύμετρο και τα δευτερεύοντα όργανα βρίσκονταν στο μέσο του ταμπλό.
Παρότι με σπορ χαρακτήρα, η Alfetta GT σχεδιάστηκε κατά βάση ως μοντέλο τουρισμού με έμφαση στην καθημερινή ευχρηστία και την πρακτικότητα. Υπήρχε επαρκής χώρος για τέσσερις ανθρώπους, τα πίσω παράθυρα άνοιγαν και ο χώρος αποσκευών ήταν αφενός μεγάλος, αφετέρου εύκολα προσβάσιμος.
Κατά το λανσάρισμά της η Alfetta GT απέδιδε 122 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. ενώ το 1976 η γκάμα μεγάλωσε με τη βασική έκδοση που είχε κινητήρα 1,6 λίτρων και την κορυφαία GTV με δίλιτρο κινητήρα. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 1986 και έφτασε τις 136.275 μονάδες.