Harley-Davidson Softail FXDR 114

Εκατό νέα μοντέλα έχει υποσχεθεί η Harley-Davidson για τα επόμενα 10 χρόνια και το εντελώς πρωτοποριακό, για τα δεδομένα της εταιρείας, FXDR είναι το 10ο νέο Softail που παρουσίασε. Και, ναι, είναι «το 10 το καλό»!

Βρείτε μας στο

Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και μαζί με την εκ βάθρων ανανέωση της γκάμας της, η Harley-Davidson μετατόπισε και τις κόκκινες γραμμές της. Όρια που επί 115 χρόνια δεν είχαν ξεπεραστεί, ήρθε η ώρα να υπερσκελιστούν και να σηκώσουν το λάβαρο της επανάστασης για τη Νέα Εποχή της H-D. Η νέα Softail FXDR αποτελεί το πιο εντυπωσιακό δείγμα της νέας τάσης και αν συνεχίσει έτσι, το μέλλον τής ώς τώρα βαθιά συντηρητικής εταιρείας προδιαγράφεται λαμπρό.



Είναι αρκετοί όσοι υποστηρίζουν ότι ο σχεδιαστής είναι σημαντικότερος από τον μηχανικό κατά την εξέλιξη μιας μοτοσυκλέτας. Η άποψη ενισχύεται από το γεγονός ότι απευθύνεται σε ανθρώπους – όπου μετρά πολύ το στοιχείο της αισθητικής – και όχι σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές που μετράνε μόνο παραμέτρους.

Η FXDR έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη, καθώς σχεδιαστικά έχει καταφέρει να διακτινίσει την αισθητική της Harley-Davidson από το παρελθόν κατ’ ευθείαν στο μέλλον – χωρίς να περάσει από το παρόν. Μια Power Cruiser που τιμά το έμβλημα της εταιρείας χωρίς ούτε στιγμή να εγκαταλείπει την αισθητική και την παράδοση. Λιτές, ξεκάθαρες γραμμές χωρίζουν τα επιμέρους τμήματα της μοτοσυκλέτας, τα χρώματα συνυπάρχουν χωρίς να συγχέονται, λεπτομέρειες ξεχωρίζουν, χωρίς φλυαρίες, χωρίς υπερβολές.

Το μεγαλύτερο κάστρο που έπεσε είναι αυτό του «μετάλλου». Για τη Harley-Davidson το «βάρος» της μοτοσυκλέτας αποτελούσε τίτλο τιμής παρά μειονέκτημα, καθώς ερμηνεύεται ως επιλογή στην αντοχή και τη διαχρονικότητα, χαρακτηριστικά όπου τα «πλαστικά» δεν τα καταφέρνουν. Η αλλαγή πλεύσης, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει πλαστικά, παρά άλλα, ελαφρύτερα μέταλλα που απουσίαζαν μέχρι τώρα. Και δίνουν την ευκαιρία να προβάλλεται η μείωση του βάρους…

Το ατσάλινο σωληνωτό ψαλίδι-έμβλημα των Softail που ξεγελούσε το μάτι δίνοντας την εικόνα μοτοσυκλέτας χωρίς πίσω ανάρτηση παρέδωσε τη σκυτάλη. Για πρώτη φορά εμφανίστηκε ψαλίδι αλουμινίου, ανάγλυφο, χυτό και ογκώδες. Κάνει την ίδια δουλειά με τα προηγούμενα ως προς την απόκρυψη του αμορτισέρ, ενώ η monoshock ανάρτηση συνδυάζεται με εξωτερικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση.

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά άλλαξαν, αλλά όχι πολύ. Με μεταξόνιο στα 1,738 μ. χάρη στα καλλίγραμμα σκέλη του πιρουνιού που απλώνονται εμπρός, δημιουργεί ένα συνολικό μήκος στα 2,42 μέτρα. Παραμένει και παραπέμπει στα πρότυπα των dragster, μιας εικόνας που σαφώς συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του σχεδιαστή. Απ’ όπου εμπνεύστηκε και την εισαγωγή αέρα αλλά και την εξάτμιση. Η εισβολή του αλουμινίου συνεχίζεται στο υποπλαίσιο και φτάνει μέχρι το τιμόνι, που καταρρίπτει ένα ακόμη κάστρο, αυτό της εφαρμογής «κλιπ ονς» σε Harley-Davidson! Από το ίδιο υλικό είναι και οι ζάντες και τα επιμέρους εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας.

Πλέον τίποτε δεν θα αποτελεί έκπληξη όταν εμφανιστεί σε Harley-Davidson, από τη στιγμή που είδαμε και μπίλιες κάτω από τα μαρσπιέ. Σε «κόντρα ρόλο» τα μαρσπιέ, παραμένουν τοποθετημένα εμπρός, τιμώντας τις επιταγές των Softail. Ωστόσο, καθώς πλέον προβάλλονται τα περιθώρια κλίσης της μοτοσυκλέτας – άλλο και τούτο! – η γνώση των ορίων επαφής με την άσφαλτο ήταν επιβεβλημένη, οπότε τοποθετήθηκαν οι μπίλιες.

Η FXDR προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατότητα κλίσης που έχει εμφανιστεί σε Harley-Davidson, με 32,5 μοίρες και μάλιστα αυτό αποτελεί επικοινωνιακό στοιχείο προώθησης της FXDR! Τα φρένα είναι ανάλογα των επιδόσεων με διπλά δισκόφρενα και τετραέμβολες δαγκάνες. Οι αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές ανέβασαν το κέντρο βάρους – αλλά και πάλι χαμηλά είναι. Και παρότι αυτό δίνει πλεονέκτημα μικρότερης ανάγκης κλίσης στις στροφές, η FXDR εξαντλεί με ευκολία και αίσθημα ασφάλειας όποιο όριο κι αν έχει τεθεί. Παρά τις μπίλιες και τα μαρσπιέ, αν συνεχίσεις να δίνεις κλίση σειρά να λιώσει στην άσφαλτο έχει το σταντ. Κι όλα αυτά χωρίς να χάνεται η αίσθηση του ελέγχου και φυσικά η απόλαυση της οδήγησης.

Οι σαρωτικές ανατροπές και η αναθεώρηση των βιβλίων συνεχίζονται και σε άλλους τομείς, όπως είναι η ευελιξία και οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, που είναι παντελώς ασυμβίβαστες με τη διάσταση του πίσω ελαστικού. Με διάσταση 240 και 40άρι προφίλ (!!!) σε μια μαύρη γυαλιστερή χυτή «γεμάτη» ζάντα αλουμινίου 18’’ δεν είναι η πρώτη φορά που το συναντάμε, αλλά όχι σε συνδυασμό με το «ταπεινό» 120άρι εμπρός και μάλιστα φορεμένο σε μεγάλο τροχό, 19 ιντσών. Κι ας πούμε ότι χάριν αισθητικής και στιλ μπορεί να λειτουργήσει ένας τέτοιος συνδυασμός. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να φανταστείς ότι στρίβει, ελίσσεται και συμπεριφέρεται στον δρόμο με τον θαυμαστό τρόπο που το καταφέρνει η FXDR! Η εξήγηση βρίσκεται στο ελάχιστο offset του πιρουνιού και στο χαμηλό κέντρο βάρους. Τα 300+ κιλά χτυπάνε από μαρσπιέ σε μαρσπιέ σε συνεχόμενες στροφές κι ενώ μόλις το έχεις πράξει, το χαμόγελο στο πρόσωπο φιλοξενεί και την έκφραση «δεν το πιστεύω»!…

Συνοδός σε αυτό το διασκεδαστικό ταξίδι οδήγησης, στιλ και απόλαυσης είναι φυσικά ο εμβληματικός V2 κινητήρας, γνωστός ως Milwaukee Eight, και για την FXDR, o «114», που προσδιορίζει τις κυβικές ίντσες. Το νούμερο μεταφράζεται σε 1.868 κ.εκ., δηλαδή 934 για κάθε έμβολο (!!!), που παράγουν ροπή «κρουαζιερόπλοιου». Με 16,5 kgm ροπής το βάρος της μοτοσυκλέτας εξανεμίζεται, οι ρεπρίζ γίνονται το στοιχείο της και το ελαστικό υποφέρει διαρκώς από τα σπιναρίσματα.

Από επιλογή της H-D δεν υπάρχει traction control κι αυτό είναι από τα μεγαλύτερα δώρα που μπορούσε να κάνει στον οδηγό που, πέρα από το στιλ, αναζητά τη διασκέδαση. Ο γραμμικός κινητήρας θα μετατρέψει την ενδεχόμενη απώλεια πρόσφυσης σε μια ελεγχόμενη, προοδευτική όσο και απολαυστική πλαγιολίσθηση ισχύος.

Η νέα Softail FXDR κρατά τον μύθο ζωντανό, αλλά στην ουσία κάνει ένα Alt-Control-Delete στα μέχρι τώρα. Κόβει κάθε συνέχεια βασισμένη στη διαδοχή και ξεκινά τώρα, φέτος, σήμερα, μια νέα ιστορία, αυτή των επόμενων 115 χρόνων της Harley-Davidson.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr