Honda: Ισχυρότερα και αναβαθμισμένα τα CRF300 L και Rally

Οι μικρού-μεσαίου κυβισμού on-off Honda CRF300 L και Rally δέχτηκαν σημαντικές αναβαθμίσεις για το 2021, στο πλαίσιο αλλά και στον μεγαλύτερο πλέον κινητήρα τους.

Βρείτε μας στο
Honda CRF 300L και CRF300 Rally 2021

Έχοντας πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης, σε δύο διαφορετικές “εκτελέσεις” τα πολιτικά Honda CRF300 που μοιράζονται την ίδια βάση, θα έρθουν κοντά μας το 2021 με μεγαλύτερης χωρητικότητας και ισχυρότερο κινητήρα, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 5.

Ειδικότερα, ο αναβαθμισμένος υγρόψυκτος 4βάλβιδος και μονοκύλινδρος κινητήρας αύξησε την χωρητικότητα του στα 283 κ.εκ. με το πιστόνι του να διανύει πλέον μεγαλύτερη διαδρομή. Η απόδοση ανέρχεται πλέον στους 27,3 ίππους και τα 26,6 Nm ροπής στις 8.500 και 6.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Στην προηγούμενη έκδοση των 250 κ.εκ. η απόδοση έφτανε στους 24,5 ίππους και 22,6 Nm στις 8.500 και 6.750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Πέρα από την αύξηση του κυβισμού, βελτιώθηκε και η αναπνοή του μοτέρ, το προφίλ του εκκεντροφόρου για τις βαλβίδες εισαγωγής αναθεωρήθηκε, ενώ αναθεωρημένη είναι και η εξάτμιση. Τις βελτιωμένες επιδόσεις βοηθούν παράλληλα και οι κοντύτερες πέντε πρώτες σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου με την 6η να έχει μακρύνει, για χαμηλότερη κατανάλωση τον αυτοκινητόδρομο. Νέος είναι και ο μονόδρομος συμπλέκτης που φέρει και υποβοήθηση στη μανέτα και την κάνει 20% ελαφρύτερη σε σχέση με πριν.

Διαβάστε επίσης: Ανανέωση και ισχυρότερο μοτέρ για το μεγάλο Honda SH (+video)

Αλλαγές είχαμε και στο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το οποίο ανασχεδιάστηκε μερικώς και σε συνδυασμό με το νέο και ελαφρύτερο αλουμινένιο ψαλίδι, αλλά και τις αλλαγές που έγιναν στην κάτω τιμονόπλακα (αλουμινένια από ατσάλινη), συνεισφέρουν στη συνολική μείωση του βάρους κατά τέσσερα κιλά. Οι αλλαγές το πλαίσιο είχαν σαν στόχο και την καλύτερη αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης κατά την οδήγηση και αυτός είναι και ο λόγος που αναθεωρήθηκε και η γεωμετρία στο τιμόνι.

Η Honda ανακοίνωσε επίσης και μεγαλύτερες διαδρομές για τις αναρτήσεις. Για το “γυμνό” CRF300L πιρούνι και αμορτισέρ κέρδισαν άλλα 10 και 20 χλστ. αντίστοιχα, ενώ για την έκδοση Rally αυξήθηκε μόνο η διαδρομή του πιρουνιού κατά 10 χλστ.

Έτσι, οι διαδρομές για το CRF300L φτάνουν τώρα στα 260 χλστ. τόσο για το ανεστραμμένο πιρούνι της Showa με τα καλάμια των 43 χλστ. όσο και για τον πίσω τροχό που ελέγχεται από αμορτισέρ επίσης της ιαπωνικής εταιρίας. Αυξημένη κατά 30 χλστ. στα 285 είναι και η απόσταση από το έδαφος με το πλαίσιο και τον κινητήρα να απέχουν από το έδαφος 20 επιπλέον χλστ. λόγω του ανασχεδιασμού του πλαισίου. Ίδιες είναι και οι διαδρομές για το Rally, το οποίο αύξησε επίσης την απόσταση του από το έδαφος, από τα 270 στα 275 χλστ. Πλήρες υγρών το 300L ζυγίζει 142 κιλά και το Rally 153 κιλά.

Διαβάστε επίσης: Το… αξέχαστο Honda CRX και το “μαγικό” VTEC (+video)

Μικρές αλλαγές έχουμε και στην εργονομία. Για το CRF300 L το νέο ρεζερβουάρ, που ταιριάζει και με την αναθεωρημένη αισθητική της μοτοσυκλέτας, είναι τώρα πιο λεπτό, ενώ διαφορές εντοπίζονται και στη θέση οδήγησης με στόχο να εκτελούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι όποιες μανούβρες. Το τιμόνι έχει έρθει λίγο πιο πίσω, ο LCD πίνακας πληροφοριών είναι νέος, ενώ τα μαρσπιέ του αναβάτη ήρθαν πιο κοντά στο έδαφος αλλά και λίγο πιο πίσω. Ελαφρώς αυξημένη παρουσιάζεται η απόσταση της σέλας από το έδαφος, κατά 5 χλστ. στα 880 χλστ.

Από την άλλη το σαφώς πιο εντυπωσιακό σε εμφάνιση CRF300 Rally, που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που λαμβάνουν μέρος σε αγώνες όπως το θρυλικό Dakar, φέρει ανασχεδιασμένη σέλα 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος με το συνολικό ύψος της να φτάνει στα 885 χλστ. Εσωτερικά του τιμονιού έχουν τοποθετηθεί αντίβαρα για να μειώσουν τους κραδασμούς που φτάνουν στα χέρια του αναβάτη, ενώ ένθετα ελαστικά έχουν τοποθετηθεί στα μαρσπιέ για τη μείωση των κραδασμών που φτάνουν στα πόδια.

Σημαντική αλλαγή για την έκδοση Rally είναι και η αύξηση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ του κατά 2,7 λίτρα στα 12,8 λίτρα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr