HP vs PS: Πώς μετριέται η ισχύς;

Τις περισσότερες φορές, η ισχύς ενός κινητήρα αναγράφεται με τη μονάδα μέτρησης HP. Άλλες φορές ως PS ή kW. Γνωρίζετε ποια είναι η διαφορά τους;

Η ισχύς είναι το δεύτερο πιο διαδεδομένο χαρακτηριστικό των κινητήρων μετά την χωρητικότητα του κινητήρα (τα κυβικά του). Την ακούμε παντού και αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο συγκρίνουμε την απόδοση των μοτέρ. Πολλές φορές, όμως, συναντάμε διαφορετικές μονάδες μέτρησης ισχύος, όπως το hp ή το PS. Ας δούμε τις διαφορές τους.

Τεχνικό: Γνωρίζετε τι είναι το Αβάνς; Διαβάστε όσα πρέπει να ξέρετε

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η ισχύς είναι το μέγεθος που εκφράζει το ρυθμό με τον οποίο παράγεται το μηχανικό έργο σε έναν κινητήρα. Στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων (S.I.), που χρησιμοποιείται στις επιστήμες, η μονάδα μέτρησης είναι το Watt. Βέβαια, με την πάροδο των χρόνων, ο τομέας της αυτοκίνησης υιοθέτησε την περίφημη ιπποδύναμη.

Η πιο διαδεδομένη μονάδα μέτρησης της ισχύος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι η ιπποδύναμη με τη μορφή HP. Ένας ίππος (HP) δεν είναι τίποτα περισσότερο από 745 Watts, ή αλλιώς 0,745 kW.

Άλλη μία αρκετά διαδεδομένη μονάδα μέτρησης είναι ο μετρικός ίππος. Τον έχετε αντιληφθεί σίγουρα σε κάποιο κείμενο που σχετίζεται με αυτοκίνητα και συμβολίζεται ως PS. Ένας μετρικός ίππος (PS) ισούται με 735 Watts, ή αλλιώς με 0,735 kW. Τα αρχικά προέρχονται από τη λέξη «Pferdestärke», που σημαίνει ιπποδύναμη στα γερμανικά.

Στην Ελλάδα η πιο διαδεδομένη μονάδα μέτρησης είναι αυτή που συμβολίζεται ως HP. Βέβαια, στην περίπτωση των ηλεκτροκινητήρων χρησιμοποιείται συχνά και το kW. Όπως και να ‘χει, όλες οι μονάδες μέτρησης της ισχύος είναι θεμιτές, αρκεί να είμαστε σε θέση να ξεχωρίζουμε την διαφορά τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, θα αισθανθείτε ένα "σκαλοπάτι". Ας γνωρίσουμε το "μυστικό" κουμπί κάτω από το γκάζι......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής