Hyundai: 30 χρόνια στα εναλλακτικά συστήματα κίνησης

H Hyundai είναι ένας από τους κατασκευαστές που πειραματίστηκαν νωρίς με τις εναλλακτικές μορφές κίνησης για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον.

Βρείτε μας στο
Hyundai ιστορία ηλεκτρικά 2020


Η Hyundai είναι ένας από τους κατασκευαστές που βρίσκονται σήμερα την αιχμή των εξελίξεων αναφορικά με τα εναλλακτικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης συστήματα κίνησης και φέτος κλείνει 30 χρόνια στην εξέλιξη αυτών των συστημάτων. Το υδρογονοκίνητο ηλεκτρικό Nexo αλλά και οι αντίστοιχες τεχνολογίες που αναπτύσσει για τα βαρέα οχήματα είναι οι ισχυρότερες “αποδείξεις” για τη μακροχρόνια εμπλοκή της Hyundai, πέρα από τα υβριδικά μοντέλα που γνωρίζουμε αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό Kona.

Η εμπλοκή των Κορεατών στην εξέλιξη των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ξεκίνησε επίσημα στις αρχές της 10ετίας του ’90 με την Hyundai να παρουσιάζει το concept Sonata Electric Vehicle, το 1991. Το πειραματικό sedan της Hyundai χρησιμοποιούσε μπαταρίες μολύβου και είχε τελική 60 χλμ./ώρα με την αυτονομία του να ανέρχεται στα 70 χιλιόμετρα.

Η πρόοδος ξεκίνησε από την αμέσως επόμενη χρονιά αφού το 1992 οι Κορεάτες παρουσίασαν ένα ακόμη concept. Βασισμένο στο Excel το μοντέλο τους είχε αυξήσει την τελική του στα 100 χλμ./ώρα ενώ 100 χλμ. ήταν και η αυτονομία του.

Το 1993 η Hyundai “επέστρεψε” στο αμάξωμα του Sonata με το ηλεκτρικό concept να βελτιώνει περαιτέρω τις επιδόσεις του: 120 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και αυτονομία βελτιωμένη κατά 40% στα 140 χλμ. Το 1994 ακολούθησε ένα ακόμη πρωτότυπο αυτή τη φορά βασισμένο στο Scoupe με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του να παραμένουν ωστόσο τα ίδια με εκείνα του προηγούμενου Sonata.

Το άλμα στην απόδοση των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης της Hyundai ήρθς το 1995. Με το δικό της κέντρο έρευνας και εξέλιξης στην Namyang να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία ανέπτυξε τις δικές της μπαταρίες νικελίου και με το ηλεκτρικό concept που βασιζόταν στο Accent της εποχής, έδειξε ότι τα πράγματα αρχίζουν να… σοβαρεύουν. Η τελική του ανερχόταν στα 140 χλμ./ώρα και η αυτονομία του είχε σχεδόν τριπλασιαστεί, στα 390 χλμ.! Αυτή την περίοδο η Hyundai έδειξε και τα πρώτα δείγματα “γραφής” στα υβριδικά συστήματα κίνησης με το concept FGV-1 που αποκαλύφθηκε στο κοινό το 1995.

Προς το τέλος της 10ετίας οι Κορεάτες ξεκίνησαν την εξέλιξη και των κυψελών υδρογόνου και το 2000 παρουσίασαν μια τέτοια έκδοση concept του Santa Fe. Το concept έφερε ντεπόζιτο υδρογόνου 350 bar και οι κυψέλες του ήταν των 75 kW προσφέροντας αυτονομία της τάξης των 230 χλμ.

Η δεύτερη γενιά των κυψελών της Hyundai ήρθε το 2004 με το concept Tucson FCEV, το οποίο έφερε παράλληλα και μια νέου τύπου μπαταρία πολυμερών λιθίου με την αυτονομία του να ανέρχεται στα 300 χλμ. χάρη στα ντεπόζιτα υδρογόνου των 152 λίτρων.

Σημαντικό ορόσημο για τους Κορεάτες ήταν το 2009 όταν και παρουσίασαν, αυτή τη φορά ως μοντέλο παραγωγής, το υβριδικό Avante LPI Hybrid, το πρώτο υβριδικό στον κόσμο που χρησιμοποιούσε ως καύσιμο για τον θερμικό κινητήρα του το υγραέριο. Το μοντέλο που πωλούνταν στη Ν.Κορέα ήταν παράλληλα και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έφερε μπαταρίες πολυμερών λιθίου, τις οποίες είχε αναπτύξει η Hyundai σε συνεργασία με άλλες εγχώριες εταιρίες όπως η LG Chem.

Η 10ετία που διανύουμε είναι και αυτή που έφερε την κορεάτικη εταιρία και “επίσημα” στην αιχμή των εξελίξεων. Βασισμένο στο i10 εκείνης της εποχής η Hyundai παρουσίασε το 2010, για την εγχώρια αγορά, το αμιγώς ηλεκτρικό BlueOn με τελική 130 χλμ./ώρα και αυτονομία 140 χλμ., χάρη στην μπαταρία πολυμερών λιθίου που έφερε η οποία είχε χωρητικότητα 16.4 kWh.

Ένα χρόνο μετά, το 2011, ακολούθησε και η έναρξη των πωλήσεων του υβριδικού Sonata που είχε κάνει την εμφάνιση του τρία χρόνια νωρίτερα ως concept.

Ένα ακόμη ορόσημο μετά το υβριδικό Sonata ήρθε για τη Hyundai δύο χρόνια αργότερα το 2013. Τότε ήταν που ξεκίνησε η ευρεία παραγωγή του πρώτου μοντέλου στον κόσμο με κυψέλες υδρογόνου του ix35. Το SUV της Hyundai έφερε μπαταρίες 28 kWh και στη δεξαμενή του χωρούσαν 5,64 κιλά υδρογόνου που του έδιναν αυτονομία 600 χλμ.

Έπειτα η ιστορία είναι γνωστή με το υβριδικό, plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq το 2016 και, δύο χρόνια αργότερα, την παρουσίαση του Nexo, το οποίο έφερε τη δεύτερη γενιά κυψελών υδρογόνου της Hyundai για μια αυτονομία που ξεπερνά τα 650 χλμ. Το 2018 είδαμε για πρώτη φορά και το αμιγώς ηλεκτρικό Kona.

Η νέα δεκαετία βρίσκει τη Hyundai στην αιχμή των εξελίξεων έχοντας παράλληλα μια εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων πέρα φυσικά από το υδρογονοκίνητο Nexo.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr