Hyundai Kona N: Με δίλιτρο turbo 280 ίππων και 8άρι N DCT κιβώτιο

Η στιγμή της αποκάλυψης του "καυτού Hyundai Kona N πλησιάζει με τους Κορεάτες να δίνουν πληροφορίες για τον κινητήρα και το N DCT κιβώτιο που θα φέρει.

Βρείτε μας στο
Hyundai Kona N 2021 N DCT κιβώτιο

Οι τελευταίες επίσημες πληροφορίες των Κορεατών για το νέο Hyundai Kona N που θα παρουσιαστεί στο προσεχές διάστημα αφορούν στον κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα φέρει κάτω από το καπό του, ο οποίος τελικά θα είναι ο δίλιτρος υπετροφοδορούμενος T-GDI της εταιρίας. Το εν λόγω 4κύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού, ανάλογα με την έκδοση, αποδίδει 250 ή 275 ίππους στο i30 N, με τους Κορεάτες να ανακοινώνουν ότι στο Kona N η ισχύς θα φτάνει στους 280 ίππους, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν λεπτομέρειες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Αυξημένη ωστόσο θα είναι και η μέγιστη τιμή της ροπής, όπως και η τιμή της στο μεσαίο και υψηλό φάσμα λειτουργίας. Η Hyundai ωστόσο μένει στο N DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με το οποίο θα συνεργάζεται αποκλειστικά ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας, το οποίο εξελίχθηκε ειδικά για το νέο “καυτό” SUV της.

Δείτε επίσης – Hyundai Santa Cruz pick up: Τα πρώτα επίσημα σκίτσα

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Hyundai, το N DCT κιβώτιο που έχει εξελιχθεί από τους ίδιους τους Κορεάτες, προσαρμόστηκε σε αυτή την έκδοση του στις απαιτήσεις του Kona N, ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική απόδοση του μοντέλου της.

Το νέο λογισμικό επιτρέπει ακόμη ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο με τους υγρούς συμπλέκτες που φέρει και αναβαθμισμένες αντλίες λαδιού για την περαιτέρω μείωση των τριβών αλλά και την βελτίωση της αξιοπιστίας του. Το κιβώτιο φέρει επίσης και διαφορετική κλιμάκωση για τις 8 σχέσεις του αλλά και τα προγράμματα λειτουργίας N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift.

Διαβάστε επίσης – Τιμές Hyundai Kona: Στην Ελλάδα, ανανεωμένο και με έκδοση N Line

Το N Power Shift (NPS), ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί περισσότερο από το 90% της διαδρομής του δεξιού πεντάλ και μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται για να αλλάξει ταχύτητα το κιβώτιο.

Το N Grin Shift (NGS) βελτιστοποιεί την απόδοση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου για 20 δευτερόλεπτα και ενεργοποιείται από κουμπί αποκλειστικά γι’ αυτό το πρόγραμμα, το οποίο βρίσκεται στο τιμόνι. Μετά την ενεργοποίηση του ο οδηγός πρέπει να περιμένει 40 δευτερόλεπτα μέχρι να μπορέσει να το χρησιμοποιήσει ξανά.

Το N Track Sense Shift (NTS), τέλος, βελτιστοποιεί την αυτόματη αλλαγή των σχέσεων σε περιβάλλον πίστας, επιλέγοντας τη σωστή χρονική στιγμή ανάλογα με τις συνθήκες.

Αυτές οι λειτουργίες έρχονται να προστεθούν στα προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport, N και Custom με τον οδηγό να έχει ανάμεσα στις επιλογές και αμιγώς χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.

Το αναβαθμισμένο κιβώτιο ήταν μόνο ένα από τα μηχανικά μέρη που δοκιμάστηκαν στο άκρως απαιτητικό περιβάλλον του Nurburgring. Η Hyundai αναφέρει πως, για την αξιολόγηση μόνο του N DCT κιβωτίου, έγραψε 1.350 γύρους στην “Πράσινη Κόλαση”, όταν 480 γύροι δοκιμών (10.000 χλμ.) στη θρυλική πίστα ισοδυναμούν με 180.000 χλμ. “σοβαρής” οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr