Οι πρώτες εικόνες της νέας Ferrari

Με νέο supercar θα εμφανιστεί στη Διεθνή Έκθεση Γενεύης η Ferrari, το οποίο -ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις- αναμένεται να κλέψει τις εντυπώσεις

Βρείτε μας στο


Κάθε νέο αυτοκίνητο της ιταλικής μάρκας αποτελεί είδηση πρώτου μεγέθους, οπότε αυτή η περίπτωση δε θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Ενόψει της παγκόσμιας παρουσίασης στην επερχόμενη Διεθνή Έκθεση Γενεύης (7-17 Μαρτίου), η Ferrari έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου της μοντέλου.

Ο λόγος για τη νέα Ferrari F8 Tributo, μια διθέσια berlinetta που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τα καθίσματα. Το ιταλικό supercar εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 3,9 λίτρων και ισχύ 720 ίππων (185 ίπποι/λίτρο), που είναι ο πιο δυνατός V8 στην ιστορία της Ferrari, με ροπή που φτάνει στα 770 Nm. Δεν είναι τυχαίο, ότι ο συγκεκριμένος έχει κατακτήσει το βραβείο “Best Engine” στα ετήσια διεθνή βραβεία του Κινητήρα της Χρονιάς το 2016, 2017 και 2018, ενώ πέρυσι αναδείχθηκε καλύτερος κινητήρας των δύο τελευταίων δεκαετιών.

Η Ferrari F8 Tributo αντικαθιστά την Ferrari 488 GTB, έχοντας σημαντικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Ενδεικτικά, έχει μεγαλύτερη ισχύ κατά 50 ίππους, είναι πιο ελαφριά κατά 40 κιλά, ενώ η αεροδυναμικής της απόδοση είναι καλύτερη κατά 10%. Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στη δυναμική του αυτοκινήτου, με μια νέα έκδοση του συστήματος Ferrari Dymanic Enhancer (FDE+), που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός επιλέξει το πλήρως αγωνιστικό προφίλ “Race”, με στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά στο όριο. Επιπλέον, το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο, δίνοντας ακόμη πιο αγωνιστική αίσθηση και κάνοντας το αυτοκίνητο περισσότερο ευέλικτο.

Όμως, ο τομέας που έκανε πάντοτε τη Ferrari να ξεχωρίζει ήταν η αεροδυναμική, χάρη στην τεράστια τεχνογνωσία από τη Formula1. Η Ferrari F8 Tributo δανείζεται πολλά χαρακτηριστικά της Ferrari 488 Pista για καλύτερη διαχείριση της θερμότητας του κινητήρα, καθώς για παράδειγμα τα εμπρός ψυγεία έχουν τοποθετηθεί με φορά προς τα πίσω, ή οι αεραγωγοί είναι τοποθετημένοι στα πλευρικά σπόιλερ αντί για τις πίσω πλευρές. Φυσικά, η αεροδυναμική απόδοση έχει παίξει ρόλο και στη διαμόρφωση της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκινήτου, η οποία είναι εντυπωσιακή και παραπέμπει ευθέως σε αγωνιστικό.

Χαρακτηριστικά, ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζει αύξηση κατά 15% στην κάθετη δύναμη (downforce), σε σύγκριση με την Ferrari 488 GTB. Τα νέα, πιο συμπαγή οριζόντια φώτα τεχνολογίας LED προσφέρουν και πρακτικά οφέλη, καθώς οι αεροδυναμιστές της Ferrari δημιούργησαν νέους αεραγωγούς για την ψύξη των φρένων στο έξω μέρος του προφυλακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο, η ροή αέρα βελτιώθηκε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μη χρειάζεται να μεγαλώσουν τα φρένα προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη δύναμη του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος -που σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίσει το πιο διάσημο αυτοκίνητο με κινητήρα V8, τη Ferrari F40,- η επιφάνεια Lexan επιτρέπει την ορατότητα στον εντυπωσιακό κινητήρα. Οι κινούμενες γρίλιες βοηθούν στην απαγωγή θερμού αέρα από τον κινητήρα, χωρίς να επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα της αεροτομής, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την περαιτέρω αύξηση της κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος. Οι σχεδιαστικές επιλογές του πίσω μέρους έγιναν αφενός για πρακτικούς λόγους, όπως το χαμήλωμα του κέντρου βάρους, και αφετέρου για ιστορικούς, καθώς πολλά στοιχεία θυμίζουν την πρώτη 8κύλινδρη Berlinetta που παράχθηκε στο Maranello, την Ferrari 308 GTB του 1975.

Στο διά ταύτα, που σε μια κατασκευή όπως η Ferrari F8 Tributo είναι οι επιδόσεις, το ιταλικό supercar χρειάζεται 2,9 και 7,8 δευτερόλεπτα, ώστε να φτάσει στα 100 και 200 χιλιόμετρα από στάση, αντίστοιχα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr