Η Seat μεγαλώνει, οικονομικά και γεωγραφικά

Η Seat διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της και αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από τους αριθμούς, όσο και από τις τάσεις επέκτασης σε νέες αγορές

Βρείτε μας στο

Η ανάπτυξη της Seat είναι διαρκής, γεγονός στο οποίο δε συνηγορεί μόνο η συνεχής αύξηση των πωλήσεών της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η επιβεβαίωση αυτού ήρθε κατά την απολογιστική παρουσίαση που έλαβε χώρα στα γραφεία της στο Martorell και περιλάμβανε 3 βασικούς άξονες. Ο ένας αφορούσε στα οικονομικά δεδομένα της περασμένης χρονιάς, ο δεύτερος στη στρατηγική ανάπτυξης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων έως το 2021 και ο τρίτος, στα σχέδια περαιτέρω εξάπλωσης της Seat στο εγγύς μέλλον.

Seat Minimo

Περνώντας στο οικονομικό κομμάτι, οι Ισπανοί ανακοίνωσαν πως το 2018 υπήρξε το πιο προσοδοφόρο έτος στην ιστορία της Seat. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τα κέρδη της κατά 4,6% (294 έναντι 281 εκατομμυρίων ευρώ) σε σύγκριση με το 2017. Επιπλέον, οι πωλήσεις νέων οχημάτων έφτασαν στις 517.600, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και αποτελώντας ιστορικό υψηλό για τη Seat. Ακόμη, όπως αναφέρθηκε από την ισπανική μάρκα, ο κύκλος εργασιών της έχει αυξηθεί κατά 33%, κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας.

Πέραν της οικονομικής ανάπτυξης, η ισπανική μάρκα επεκτείνεται σε τεχνολογικό και γεωγραφικό επίπεδο. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% της ετήσιας παραγωγής πουλήθηκε εκτός Ισπανίας, καθιστώντας την εταιρεία στον μεγαλύτερο βιομηχανικό εξαγωγέα, αφού κατέχει το 3% της συνολικής εξαγωγικής αξίας της χώρας. Στο επόμενο χρονικό διάστημα, η Seat θα ηγηθεί στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της VW στην Αλγερία της Βορείου Αφρικής, ενώ θα ξεκινήσει την εμπορική της δραστηριότητα σε χώρες της Λατινικής Αμερικής όπως η Χιλή και η Κολομβία. Παράλληλα, προετοιμάζει την είσοδό της και στην αγορά της Κίνας, η οποία είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη στον κόσμο.

Ακόμη, το γεγονός ότι η Seat έχει αναλάβει να ηγηθεί των δραστηριοτήτων micromobility του Group VW, δείχνει τη διαρκώς αυξανόμενη βαρύτητά της στον όμιλο. Αυτό πιστοποιείται και από το γεγονός ότι το Audi A1 παράγεται από το 2018 στο Martorell, ενώ το Seat Tarraco παράγεται αντίστοιχα στο εργοστάσιο της VW, στο Wolfsburg.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr