Τα τελευταία χρόνια το “αμπαλάρισμα” ενός πρωτότυπου μοντέλου έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο και οι λόγοι είναι… προφανείς. Με κάθε άνθρωπο να έχει πλέον στην τσέπη του μια κάμερα (σ.σ. κινητό) και το Διαδίκτυο να κάνει τη διάδοση μιας πληροφορίας πιο εύκολη από ποτέ, ανάλογα έχουν αυξηθεί και οι απαιτήσεις για πιο περίτεχνα καμουφλάζ.
Ένας από τους βασικούς λόγους σύμφωνα με τη Skoda είναι οι απαιτήσεις που δημιουργούν οι συνθήκες των δοκιμών αφού οι κατασκευαστές δοκιμάζουν τα μοντέλα τους σε πραγματικές συνθήκες. Σε αυτές περιλαμβάνονται δοκιμές στα πιο απόμακρα ίσως μέρη του κόσμου αλλά και στα πιο πολυσύχναστα, όπως είναι το κέντρο μιας πόλης.
Πριν η Skoda παρουσιάσει και επίσημα ένα μοντέλο στο κοινό, θα έχει διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμου με τα πρωτότυπα του, γνωστά στους περισσότερους και ως “μουλάρια”. Το καμουφλάζ είναι ο μόνος τρόπος για να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα ένα όχημα στο δρόμο χωρίς οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου να μπορούν να αναγνωρίσουν το σχήμα του.
Επιπρόσθετα του πραγματικού σκοπού που είναι να κάνουμε ένα αυτοκίνητο μη αναγνωρίσιμο, θα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες και τους νόμους που ισχύουν σε κίνηση σε δημόσιο δρόμο. Γι αυτό κάθε πρωτότυπο πρέπει να έχει φλας και φώτα που λειτουργούν (εμπρός και πίσω) αλλά και το σύνολο των αισθητήρων ανεξάρτητα από τα μέσα που χρησιμοποιούνται για το καμουφλάζ…Άλλο ένα πράγμα που λαμβάνουμε υπόψη μας είναι η δουλειά που έχουν να κάνουν οι οδηγοί και οι μηχανικοί των οχημάτων. Γι αυτό, σε γενικές γραμμές, οι εξωτερικές εισαγωγές αέρα δεν πρέπει να καλύπτονται αλλά ούτε και οι αεραγωγοί της καμπίνας. Αυτό εξασφαλίζει ότι τα δεδομένα των μετρήσεων αποτελούν καλές “ενδείξεις” για τα δεδομένα που αφορούν και το πραγματικό όχημα παραγωγής. Στο εσωτερικό είναι κρίσιμο για τον οδηγό να μπορεί να βλέπει τα όργανα και να έχει πρόσβαση σε μεγάλης σημασίας χειριστήρια ανά πάσα στιγμή.”, δηλώνει σχετικά ο Florian Weymar, επικεφαλής του Τμήματος Εξέλιξης Οχημάτων της Skoda.
Το μεγαλύτερο βάρος στο καμουφλάρισμα η Skoda το ρίχνει στη συγκάλυψη των φωτιστικών σωμάτων εμπρός-πίσω αλλά και στις σχεδιαστικές γραμμές που μπορεί να χαρακτηρίζουν ένα νέο μοντέλο της, ενώ σημαντικό για την ίδια είναι και το ίδιο το καμουφλάζ. Τα μοτίβα και τα χρώματα που επιλέγουν οι άνθρωποι της Skoda είναι κάτι που επίσης γίνεται πολύ προσεκτικά ώστε να καταφέρνει να ξεγελά τα μάτια ώστε να “ξεγελούν” τα μάτια των παρατηρητών με στόχο το τελικό σχέδιο να αποκαλυφθεί όταν θέλουν πραγματικά οι ιθύνοντες της εταιρίας.
Στο εσωτερικό ακολουθείται παρόμοια λογική με τις επιφάνειες του ταμπλό αλλά και άλλων μερών της καμπίνας να καλύπτονται με fleece με τη συνολική διαδικασία να απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια και πολλές ώρες δουλειάς. Πόσες; Η Skoda αναφέρει χαρακτηριστικά ότι για το καμουφλάζ του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq ξόδεψαν συνολικά 120 ώρες για τη δημιουργία του και χρησιμοποίησαν 18 τ.μ. αυτοκόλλητων!