ICCT-Μελέτη: Μονόδρομος τα ηλεκτρικά γiα ένα βιώσιμο μέλλον

Το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές παρουσιάζει τη δική του μελέτη για την κλιματική αλλαγή, στην οποία τα ηλεκτρικά είναι ο μόνος βιώσιμος δρόμος.
Mercedes EQ ηλεκτρικά

Τη δική του μελέτη για να βρει πιο είναι το καλύτερο mix τεχνολογιών ώστε η… ανθρωπότητα να έχει την ευκαιρία να πιάσει τους στόχους της Συνθήκης του Παρισιού (μείωση στην αύξηση της θερμοκρασίας κάτω από 2 βαθμούς Κελσίου τις επόμενες τρεις 10ετίες), παρουσίασε το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation-ICCT).

Μια μελέτη που θέλει να βάλει το δικό της τέλος στα ευρήματα άλλων αντίστοιχων προσπαθειών υπογραμμίζοντας ότι ακόμη και τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σε θέση να συνεισφέρουν στην πράξη στον στόχο για μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% έως το 2050 ,σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, λαμβάνοντας υπόψη όλο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου (15-18 χρόνια) αλλά και τον τρόπο παραγωγής των διαφόρων πηγών ενέργειας.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Σοκ προκαλούν τα νούμερα αυτών που κοιμούνται στο… τιμόνι

Η μελέτη του ICCT λαμβάνει υπόψη της τις τέσσερις σημαντικότερες περιοχές όπου παράγονται αυτοκίνητα (Κίνα, Ευρώπη, Ινδία και Η.Π.Α.) όλων των τύπων (συμβατικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρικά με κυψέλες υδρογόνου) αλλά και τους τύπους ενέργειας που χρησιμοποιούν -βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, e-καύσιμα, υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. Το κάνει αυτό δε εκτιμώντας τα χαρακτηριστικά του μέσου αυτοκινήτου που διατίθεται σε κάθε μια από αυτές τις περιοχές στις πιο αντιπροσωπευτικές κατηγορίες σε συνδυασμό με την κατανάλωση καυσίμων ή ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες. Τέλος και βάσει τον πολιτικών που ασκούνται σε κάθε περιοχή η μελέτη εκτιμά πώς θα διαμορφωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των αυτοκινήτων που θα ταξινομούνται σε μια 10ετία σε σχέση με τα σημερινά.

Μέσα από τα σημεία-κλειδιά της μελέτης του ICCT καταλαβαίνει κανείς ότι το Διεθνές Συμβούλιο θεωρεί ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αλλά και τα ηλεκτρικά με κυψέλες υδρογόνου -με το τελευταίο να προέρχεται από ΑΠΕ- είναι οι μοναδικές τεχνολογίες που έχουν την προοπτική να βοηθήσουν στο να επιτευχθούν οι στόχοι της Συνθήκης του Παρισιού.

Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι ακόμη και τα σημερινά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται σε όλες τις μεγάλες αγορές του πλανήτη μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με ένα συμβατικό με μοτέρ βενζίνης κατά 66-69% στην Ευρώπη, 60-68% στις Η.Π.Α., 37-45% στην Κίνα και κατά 19-34% στην Ινδία.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Αυξημένη η ρύπανση από τα ελαστικά

Τα μοντέλα που θα δούμε το 2030 αναμένεται να αυξήσουν αυτή τη διαφορά στο 74-77% για την Ευρώπη, 62–76% για τις Η.Π.Α., 48-64% για την Κίνα και 30-56% για την Ινδία, με το ICCT να υπογραμμίζει ωστόσο ότι πολλά θα κριθούν και από τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας και των καυσίμων σε κάθε περιοχή. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή, το ICCT αναφέρει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο καθαρά από τα ηλεκτρικά με κυψέλες υδρογόνου, καθώς σήμερα το υδρογόνο προέρχεται κυρίως από το φυσικό αέριο. Ακόμη και από ΑΠΕ, τα FCEV ηλεκτρικά είναι παράγουν σήμερα ελαφρώς περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο της ζωής τους καθώς απαιτείται πολύ περισσότερη ενέργεια για την παραγωγή του υδρογόνου.

Όπως και έχει το ICCT αναφέρει ότι δεν υπάρχει ρεαλιστικό σενάριο για σημαντική μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών σε όλα τα επίπεδα αν συνεχίσει να υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Και ενώ τα υβριδικά και plug-in υβριδικά παράγουν λιγότερους ρύπους κατά 20% και 25-46% αντίστοιχα (ανάλογα με την περιοχή) έναντι των συμβατικών, τα PHEV που θεωρούνται πιο αποδοτικά έχουν υψηλότερους συνολικά ρύπους κατά 43-64%, 123-138%, 39-58%, σε Η.Π.Α., Ευρώπη και Κίνα αντίστοιχα -στην Ινδία υπάρχουν ελάχιστα PHEV. Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται το 2030 η ψαλίδα ανοίγει ακόμη περισσότερο και για Η.Π.Α., Ευρώπη και Κίνα τα ποσοστά των PHEV φτάνουν αντίστοιχα σε 53-100%, 171-197%, και 94-166% σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Να σημειωθεί ότι το ICCT λαμβάνει υπόψη του και τη χρήση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά το τέλος της ζωής τους αναφέροντας τον ρόλο που θα παίξουν στο μέλλον στην αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και τις τεχνολογίες που θα αναπτυχθούν και θα συνδράμουν σε ακόμη μεγαλύτερα ποσοστά ανακύκλωσης τους.

Καταλήγει λέγοντας πως για να ευθυγραμμιστούν οι προσδοκίες με τα όσα έχουν συμφωνηθεί στη Συνθήκη του Παρισιού, μόνο τα ηλεκτρικά και τα FCEV που αξιοποιούν ΑΠΕ αποτελούν βιώσιμη λύση με τα υβριδικά και plug-in μοντέλα να αποτελούν το σκαλοπάτι της μετάβασης έως το 2030-2035.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης, το οποίο μπαίνει σε φάση εντατικών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες....
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ