Η υβριδική τεχνολογία πλέον δεν αφορά αποκλειστικά μοντέλα τα οποία κατασκευάστηκαν εξ αρχής για να την υπηρετούν, καθώς όλο και περισσότερα συμβατικά αυτοκίνητα αποκτούν και υβριδικές εκδόσεις, προκειμένου να ακολουθήσουν το πνεύμα της εποχής.
Δύο από αυτά είναι και τα μοντέλα της Jeep, τα Renegade και Compass, τα οποία παρουσιάστηκαν ως plug-in υβριδικά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Σύμφωνα με την αμερικανική μάρκα, η τεχνολογία αυτή, τους επιτρέπει να κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 50 χιλιόμετρα περίπου, για ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 130 χλμ./ώρα.
Η υβριδική τεχνολογία που συναντάμε τόσο στο Jeep Renegade όσο και στο Jeep Compass, απαρτίζεται από ένα μοτέρ βενζίνης 1.3 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Στην περίπτωση του Renegade, υπάρχουν δύο εκδόσεις συνδυαστικής ιπποδύναμης, 190 ή 240 ίππων, ενώ για το Compass υπάρχει μόνο η υβριδική έκδοση των 240 ίππων.
Φυσικά, όπως συμβαίνει και με κάθε υβριδικό μοντέλο, έτσι και στην περίπτωση των Jeep Renegade και Compass, η στάθμη θορύβου είναι μειωμένη (καθώς το μοτέρ μπορεί να λειτουργεί με χαμηλότερο ρυθμό περιστροφής), οι επιταχύνσεις εν κινήσει και από στάση είναι βελτιωμένες (λόγω της αρωγής του ηλεκτροκινητήρα στο έργο του βενζινοκινητήρα), ενώ δραστικά μειωμένες είναι και οι εκπομπές ρύπων (λιγότερες από 50 γρ.CO2/χλμ.).
Οι εμφανισιακές διαφορές των υβριδικών Jeep Renegade και Compass σε σχέση με τα συμβατικά… αδερφάκια τους είναι ελάχιστες και περιορίζονται στα σήματα που ενημερώνουν για την “υβριδικότητα” των μοντέλων αλλά και στο αυτοκόλλητο “e” στο καπό. Από την άλλη, το εσωτερικό είναι ίδιο και μόνο ο πίνακας οργάνων και η οθόνη στο ταμπλό έχουν αλλάξει, προκειμένου να απεικονίζουν τις απαραίτητες πληροφορίες του υβριδικού συστήματος.
Επειδή όμως μιλάμε για μοντέλα της Jeep καλό είναι να δούμε τι γίνεται και με τις εκτός δρόμου ικανότητες των υβριδικών Renegade και Compass. Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα της ίδιας της μάρκας, αμφότερες οι υβριδικές εκδόσεις των Renegade και Compass έχουν βελτιωμένη απόδοση εκτός δρόμου.
Αυτό είναι απόρροια της μεγαλύτερης ροπής που είναι διαθέσιμη λόγω της ύπαρξης ηλεκτροκινητήρα, αλλά και του νέου συστήματος τετρακίνησης eAWD. Το τελευταίο παρέχει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ και όχι μέσω άξονα μετάδοσης. Κάτι, που σύμφωνα με τους μηχανικούς της μάρκας, επιτρέπει την ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής από τον εμπρός και τον πίσω άξονα, χαρακτηριστικό που καθιστά αποδοτικότερη την τετρακίνηση, σε σύγκριση με την μηχανική μετάδοση.
Τέλος, η Jeep τονίζει πως χάρη στην ύπαρξη του ηλεκτρικού κινητήρα ο οδηγός και οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν τη βόλτα τους στη φύση, ακούγοντας τους ήχους της και όχι το μοτέρ, όπως θα συνέβαινε σε ένα συμβατικό μοντέλο…