Jeep Wrangler Magneto: Ηλεκτρικό πρωτότυπο με χειροκίνητο κιβώτιο!

Για πρώτη φορά στην 80χρονη ιστορία της η Jeep παρουσιάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιλέγοντας να το κάνει με το σκληροτράχηλο πρωτότυπο Wrangler Magneto.

Βρείτε μας στο

Ο καιρός για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της αμερικάνικης εταιρίας φαίνεται πως πλησιάζει. Δεν εξηγείται αλλιώς το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Wrangler που παρουσίασε με το χαρακτηριστικό όνομα Magneto, το οποίο αποκαλύφθηκε μαζί με άλλα τρία πρωτότυπα, τα Jeepster Beach, Jeep Rad Bare και Jeep Orange Peelz. Αυτά τα τέσσερα μαζί με τα ήδη γνωστά concept Gladiator Farout, Wrangler Rubicon 392 και Gladiator Top Dog θα παρουσιαστούν στο αμερικάνικο κοινό στις 27 Μαρτίου, ημερομηνία έναρξης του φετινού πασχαλινού “Jeep Easter Safari” που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Moab, στην Utah των Ηνωμένων Πολιτειών.

Διαβάστε επίσης: Ιδού τα νέα Jeep Wagoneer και Grand Wagoneer (+video)

Η παράδοση του Jeep Easter Safari ξεκινά το 1967, όπου αρχικά διαρκούσε μόλις μία ημέρα, ενώ με το πέρασμα των χρόνων αναπτύχθηκε σημαντικά αποτελώντας σήμερα μια από τις σημαντικότερες παραδόσεις για το χώρο του αυτοκινήτου στις Η.Π.Α.

“Το Jeep Easter Safari στην Moab, αποτελεί μια μακρά παράδοση για τη μάρκα όπου παρουσιάζουμε νέες προτάσεις και παράλληλα δοκιμάζουμε τα νέα μας 4×4. Αυτή τη χρονιά τα φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν στα στοιχεία που καθιστούν τα μοντέλα μας κορυφαία στις εκτός δρόμου διαδρομές, ανεξάρτητα από το είδος κινητήρα που χρησιμοποιούν”, δήλωσε ο Jim Morrison, αντιπρόεδρος της Jeep για την Β. Αμερική.

Με όνομα που παραπέμπει τόσο στον ηλεκτρισμό όσο και στον… διασημότερο εχθρό των X-Men το Magneto προσφέρει σύμφωνα με τη Jeep αθόρυβη λειτουργία και μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του χωρίς να θυσιάζει στο ελάχιστο της τεράστιες εκτός δρόμου ικανότητες που κάνουν το off roader των Αμερικανών να ξεχωρίζει. Για τη δημιουργία του χρησιμοποιήθηκε ως βάση το δίπορτο Wrangler Rubicon. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο και εκείνο που βλέπουμε ίσως για πρώτη φορά έστω και σε μορφή πρωτότυπου, είναι το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που συνεργάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ που “συνοδεύεται” και από συμπλέκτη ο οποίος “λειτουργεί όπως και σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης”.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Jeep Renegade 4xe S 240 PS

Σύμφωνα με τη Jeep η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι εφάμιλλη με εκείνη του V6 Pentastar των 3,6 λίτρων με την ιπποδύναμη του να φτάνει στους 285 ίππους και τη ροπή στα 370 Nm. Σύμφωνα με τους Αμερικάνους το λογισμικό που ελέγχει το ηλεκτρικό μοτέρ εξελίχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε η λειτουργία του να προσομοιώνει εκείνη του θερμικού μοτέρ! Τα 0-97 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,8 δευτερόλεπτα.

Το Magento φέρει τέσσερις διαφορετικές συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου 800V συνολικής χωρητικότητας 70 kWh, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στο αμάξωμα ώστε να προσφέρουν σωστή κατανομή βάρους: μια συστοιχία έχει πάρει τη θέση του ρεζερβουάρ στο μέσο του αμαξώματος, μια βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από την πρώτη, η τρίτη τοποθετήθηκε πάνω από τον ηλεκτρικό κινητήρα και κάτω από το εμπρός καπό και η τέταρτη καταλαμβάνει το χώρο που κανονικά θα υπήρχε η εξάτμιση αλλά και μέρος του χώρου αποσκευών.

Για εναλλάκτη ρεύματος χρησιμοποιείται μια μονάδα που κανονικά βλέπουμε στους αγώνες σύμφωνα με τους Αμερικανούς, ενώ όλες οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε αδιαβροχοποιημένες κάσες και έτσι το Magneto μπορεί να αντιμετωπίσει με ασφάλεια υδάτινα εμπόδια ύψους έως και 760 χλστ., όπως και το συμβατικό Wrangler.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του Magneto πλαισιώνει η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, οι τροχοί με τα εκτός δρόμου ελαστικά και τις ζάντες των 17 ιντσών αλλά και οι προστατευτικές ποδιές.

Τα υπόλοιπα τρία νέα πρωτότυπα έχουν ως εξής:

Jeepster Beach
Με έμπνευση από την πλούσια ιστορία της Jeep, το πρωτότυπο Jeepster Beach βασίζεται σε ένα Jeepster Commando (C-101) του 1968 και αποτελεί μια γνήσια restomod μετατροπή. Τα Jeepster Commandos δημιουργήθηκαν ως τα απόλυτα οχήματα για το καλοκαίρι και τις παραλίες, με το νέο πρωτότυπο να διατηρεί την εμφάνιση του αρχικού μοντέλου, αλλά να εξοπλίζεται με σύγχρονη τεχνολογία από τα νέα μοντέλα των Αμερικανών. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας διλιτρος turbo βενζινοκινητήρας που αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και βέβαια κίνηση και στους 4 τροχούς.

Jeep Red Bare
Βασισμένο στο νέο pick-up της μάρκας, το οποίο σύντομα θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα, το Jeep Red Bare εφοδιάζεται με το V6 diesel κινητήρα των 3.000 κ.εκ. απόδοσης 264 ίππων. Η εμφάνιση τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού αποτελούν παράδειγμα των πλούσιων επιλογών εξατομίκευσης που προσφέρει η Jeep, ακόμα και στο pick-up μοντέλο της.

Jeep Orange Peelz
Η αφαιρούμενη γυάλινη οροφή αποτελεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, όπως και τα ειδικά φωτιστικά σώματα στις εμπρός κολώνες με απόδοση 4.800 lumen το κάθε ένα. Η επαφή που προσφέρει το Wrangler με τη φύση είναι παροιμιώδης και το πρωτότυπο Jeep Orange Peelz εστιάζει σε αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr