Κ. Μπακογιάννης: Επιστρέφει ο “πράσινος δακτύλιος”

Την ανάγκη να επιστρέψει ο «πράσινος» δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. Δείτε αναλυτικά τι δήλωσε.
ειδικό σήμα Δακτυλίου

O Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, μιλώντας στο 19ο ετήσιο Συνέδριο Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με τίτλο: “Citizen Sustain: Building a better urban future», εξέφρασε την ανάγκη επιστροφής του πράσινου δακτύλιου”.

Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος είπε πως: “Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή να μην έχουμε «πράσινο» δακτύλιο μέσα στην πόλη. Όχι μόνο γιατί έχουμε πολύ αυξημένη κίνηση που την αντιμετωπίζουμε όλοι στην καθημερινότητά μας, αλλά και γιατί ο δακτύλιος που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, αποτέλεσε μία ελληνική καινοτομία, την οποία υιοθέτησαν πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Γιατί; Επειδή δούλευε”.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων έδωσε έμφαση στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας, τονίζοντας ότι “ήρθε πλέον η ώρα να δούμε την πόλη μας να αλλάζει”. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε και στο θέμα της κλιματικής κρίσης, που απειλεί κυρίως τα αστικά κέντρα, αναφέροντας ότι “η Αθήνα έχει χάσει τα 2/5 των μόνιμων κατοίκων της μέσα στην τελευταία 20αετία, κίνδυνος που μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερος τα επόμενα 20-30 χρόνια, εφόσον οι συνθήκες παραμείνουν αβίωτες. Εμείς λέμε ότι μπορούμε να δράσουμε. Να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε από κάτω προς τα πάνω, γειτονιά – γειτονιά. Η Αθήνα έχει 129 γειτονιές. Μπορεί να είναι μία σύγχρονη, μία δυναμική μεγαλούπολη, αλλά η καρδιά της χτυπάει στις γειτονιές της”, τόνισε και ανέφερε μερικές στοχευμένες δράσεις του Δήμου Αθηναίων απέναντι στην κλιματική κρίση.

“Το σιντριβάνι της Ομόνοιας για παράδειγμα, έχει ρίξει τη θερμοκρασία κατά 3 βαθμούς στο μικρο-κλίμα της περιοχής. Καθένα από τα 33 σιντριβάνια, τα οποία έχουμε αποκαταστήσει έχει ένα μικρο-κλίμα. Έχουμε τα pocket parks: Έχουμε ολοκληρώσει 6, θα φτάσουμε τα 10 μέχρι το τέλος της χρονιάς. Με κάθε πάρκο «τσέπης» μπορεί να μην αλλάζει μία πόλη, αλλά αλλάζει μία γειτονιά”.

“Η ουσία της συζήτησης είναι ότι χρειαζόμαστε πολύτιμα τετραγωνικά δημόσιου χώρου. Η Αθήνα κατέχει σήμερα τρία ρεκόρ: Έχει τους λιγότερους χώρους πρασίνου ανά κάτοικο, έχει τα μεγαλύτερα σπίτια σε τετραγωνικά ανά κάτοικο και έχει την περισσότερη άσφαλτο ανά κάτοικο. Νομοτελειακά λοιπόν, αυτό μάς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε την πόλη, όχι γύρω από το αυτοκίνητο όπως στον 21ο αιώνα, αλλά γύρω από τον άνθρωπο στον 21ο αιώνα. Και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται γενναίες αποφάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι δύσκολες, μπορεί να δημιουργήσουν αναταραχή, ωστόσο είναι αποφάσεις οι οποίες θα είναι για το μέλλον και όχι για το παρελθόν”.

Σχετικά με τον σχεδιασμό του “Μεγάλου Περιπάτου” ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι η πιλοτική λειτουργία του έργου έχει οδηγήσει σε πολύτιμα συμπεράσματα, καθώς σύμφωνα με το ΕΜΠ οι ρύποι στην οδό Πανεπιστημίου έχουν μειωθεί κατά 27%.

“Αυτή τη στιγμή η μελέτη μας προβλέπει περισσότερα δέντρα στην οδό Πανεπιστημίου. Επίσης, 28 δέντρα θα φυτευτούν στο Σύνταγμα. Αυτά έρχονται επιπρόσθετα στα 1500, που έχουμε ήδη φυτέψει σε όλη την πόλη και σε όλα αυτά τα οποία συνεχίζουμε να φυτεύουμε τα επόμενα χρόνια. Εμείς συνεχίζουμε βάσει του σχεδιασμού μας. Είναι ένα έργο το οποίο έχει συζητηθεί όσο κανένα, αλλά έχει μελετηθεί και όσο κανένα. Το αποτέλεσμα είναι ότι αισθανόμαστε πάρα πολύ σίγουροι για το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο πιστεύω θα δικαιώσει, όχι εμάς, θα δικαιώσει την πόλη”.

Τέλος, σε ερώτηση για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων, ανέφερε ότι αυτή γίνεται με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά και με συνδυασμό χρηματοδοτικών εργαλείων. “Το πολύ μεγάλο ζητούμενο είναι η μόχλευση των πόρων. Και εδώ η συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι το «κλειδί». Για πάρα πολλά χρόνια υπήρχε μία άποψη στην χώρα μας, η οποία θα μου επιτρέψετε να πω ήταν ιδεοληπτική. Και πλέον είναι βαθιά αναχρονιστική: Έβλεπε το δημόσιο και το ιδιωτικό ως κάτι το ανταγωνιστικό, ως εχθρούς. Λοιπόν, δεν είναι έτσι. Το μέλλον είναι η συνεννόηση. Και αυτό γίνεται ήδη πράξη στο Δήμο Αθηναίων”.

ΠΗΓΗ: cityofathens.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στην πίστα καρτ SFi Karting Circuit βρέθηκαν τα μέλη της επιτροπής του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα", για να πάρουν μια τελευταία γεύση από...
Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Μια θρυλική διαδρομή που στο άκουσμά της και μόνο... φοβίζει! Ώρα για μία "πτήση" με εντυπωσιακά πλάνα από το κανάλι Up Stories......
Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ομίχλης και γιατί δεν πρέπει να τα ανάβουμε άσκοπα; Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την χρήση των...
Δεν πρόκειται απλά για παράνομη στάθμευση, αλλά για παρακώλυση συγκοινωνιών! Δείτε το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον οδηγό...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ