Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα SUV αποκτούν coupe ή (fastback αν προτιμάτε) αμάξωμα. Η αρχή έγινε από την BMW X6, ενώ ακολούθησαν πολλά ακόμη μοντέλα, όπως τα Sportback SUV της Audi, αλλά και το Arkana της Renault.
Με αφορμή την πρόσφατη αποκάλυψη της νέας γενιάς Dacia Duster, ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής άφησε την φαντασία του να “οργιάσει”… και ιδού το ρουμάνικο μοντέλο με coupe σχεδίαση. Ο σχεδιαστής “X-Tomi Design” αποκάλυψε την δική του εκδοχή για το σκληροτράχηλο μοντέλο ονομάζοντάς την “Dacia Duster Coupe”. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε στην παραπάνω εικόνα.
Δυστυχώς δεν έδωσε στη δημοσιότητα και μία εικόνα από το πίσω μέρος του οχήματος, η οποία σίγουρα θα ήταν πολύ πιο κατατοπιστική. Όπως και να ‘χει, από πλευράς Dacia δεν υπάρχει ενημέρωση σχετικά με μία τέτοιου είδους έκδοση αμαξώματος για το νέο της μοντέλο. “Ευτυχώς”, θα πείτε σίγουρα οι περισσότεροι!
Η “off road” πρωτιά του Dacia Duster στην κατηγορία του
Επιστροφή στην πραγματικότητα τώρα και να τονίσουμε πως, όπως συνέβη από την πρώτη του γενιά, το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας. Στην τετρακίνητη έκδοση, η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 217 χλστ., τιμή που είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία του. Πολύ καλές είναι και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης, οι οποίες φτάνουν στις 31 μοίρες εμπρός και 36 πίσω (εκδόσεις 4×4).
Κινητήρες: Τρεις επιλογές για κάθε ανάγκη
Ξεκινάμε από το Duster HYBRID 140, το οποίο φέρει υβριδικό σύστημα από το Renault Group με συνδυαστική ισχύ 140 ίππων. Περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Σύμφωνα με την Dacia, μπορεί να επιτευχθεί αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη.
Ακολουθεί το Duster TCe 130 που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V. Ο κινητήρα των 130 ίππων διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.
Τέλος, υπάρχει και η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G 100, με την συνολική αυτονομία (βενζίνης και υγραερίου) να αγγίζει τα 1.300 χλμ. Υπάρχουν δύο ρεζερβουάρ (50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG), ενώ υπάρχει ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό που αλλάζει άμεσα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.