Klein Vision AirCar, το νέο αυτοκίνητο-αεροπλάνο. Ή αεροπλάνο-αυτοκίνητο; (+video)

Υπάρχει χώρος για τα ιπτάμενα οχήματα στις μελλοντικές πόλεις με την Klein Vision να παρουσιάζει τη δική της πιο "σκληροπυρηνική" πρόταση.

Βρείτε μας στο
Klein Vision AirCar 2020

Ουκ ολίγοι, μικροί και μεγάλοι είναι οι κατασκευαστές που εξελίσσουν αυτή τη στιγμή ιπτάμενα οχήματα με στόχο να χρησιμοποιούνται αυτά στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Σε αυτούς έρχεται να προστεθεί και η σλοβακική Klein Vision, η οποία αποκάλυψε πρόσφατα τη δική της πρόταση σε πρωτότυπη μορφή με το όνομα AirCar.

Διαβάστε επίσης: Νέα εφαρμογή ακούει τα προβλήματα του κινητήρα σας!

Το “Αεράμαξο” των Σλοβάκων φαίνεται να πηγαίνει κόντρα στις τάσεις της εποχής που θέλουν τα νέα ιπτάμενα οχήματα να είναι τύπου VTOL (vertical take-off and landing, ήτοι κάθετης απογείωσης και προσγείωσης) με την Klein Vision να έχει δημιουργήσει ένα μοντέλο πιο κοντά στα συμβατικά αεροπλάνα, με σχεδίαση όμως που θυμίζει αρκετά αυτοκίνητο στο εμπρός του μέρος.

Το AirCar, ως αυτοκίνητο, φέρει μια από τις πλέον εντυπωσιακές πίσω αεροτομές που έχουμε δει μέχρι σήμερα που που παίζει φυσικά τον ρόλο της ουράς όταν γίνεται αεροσκάφος. Η ουρά είναι πτυσσόμενη και μεγαλώνει σε μήκος όταν το AirCar ετοιμάζεται να πετάξει με τα φτερά, που κρύβονται εντός του “αμαξώματος” υπό κανονικές συνθήκες, να jedipεπίσης. Κινητήρας και προπέλα βρίσκονται σταθερά στο πίσω μέρος, ενώ οι τροχοί που καλύπτονται από αεροδυναμικά βοηθήματα για να μειώσουν την αντίσταση παραμένουν στις θέσεις τους.

Διαβάστε επίσης: Νέα υπερμπαταρία από γραφένιο φορτίζει σε δευτερόλεπτα!

Με τα VTOL ιπτάμενα οχήματα να μην προορίζονται για πραγματική κίνηση σε δρόμους και να σχεδιάζονται έχοντας αυτό υπόψη, δεν ξέρουμε κατά πόσο η πρόταση των Σλοβάκων θα βρει πρόσφορο έδαφος στο μέλλον. Αυτό το λέμε γιατί αν πρέπει να κινείται σε δρόμο το συγκεκριμένο μοντέλο θα πρέπει να ενσωματώσει στη σχεδίαση του, εκτός από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για τον οδηγό-πιλότο του, και τις απαραίτητες ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης περνώντας επίσης και από τις σχετικές δοκιμές. Θα πρέπει επίσης να λάβει και έγκριση τύπου αλλά να είναι σε θέση να περάσει και τις όποιες προδιαγραφές ρύπων. Μεγαλύτερο βέβαια μειονέκτημα του AirCar έναντι των VTOL ιπτάμενων οχημάτων είναι ότι χρειάζεται διάδρομο για να απογειωθεί αλλά και να προσγειωθεί.

Όπως μπορείτε να δείτε και στο video που ακολουθεί από το cockpit μοιάζουν να απουσιάζουν ακόμη και οι αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό. Όλα τα παραπάνω μπορεί και να αλλάξουν μέχρι να (και αν) φτάσει το AirCar στην παραγωγή -προς το παρόν δεν υπάρχουν ούτε στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του- και όπως και να έχει είναι ένα ακόμη όχημα που εξάπτει τη φαντασία για το πώς μπορεί να είναι η κινητικότητα στις πόλεις του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Και είναι και πραγματικό. Στα πλάνα πάντως της Klein Vision βρίσκεται και μια έκδοση με περισσότερες θέσεις, μια με δύο κινητήρες αλλά και μία αμφίβια έκδοση!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr