Κλιματισμός στο αυτοκίνητο τον χειμώνα – Ναι ή όχι και γιατί

Στην χώρα μας, το aircondition είναι συνώνυμο της δροσιάς και στο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; To χρησιμοποιούμε;

Το καλοκαίρι προφανώς και ο κλιματισμός είναι σωτήριος. Μας βοηθάει τις ζεστές ημέρες και ειδικά στα αυτοκίνητα, που η καμπίνα τους υπερθερμαίνεται από την έκθεση στον ήλιο. Το χειμώνα όμως το αιρκοντίσιον περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς ο ζεστός αέρας βγαίνει από το “καλοριφέρ” του αυτοκινήτου μας. Και έτσι πολλοί οδηγοί δεν χρησιμοποιούν το αιρκοντίσιον.

Διαβάστε επίσης: Ο νέος φόρος στο πετρέλαιο κίνησης και η αντίδραση της ΟΒΕ

Αυτό δεν είναι σωστό καθώς ακόμη και όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος πέφτει, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την άνεσή μας κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην καμπίνα και την ασφάλειά μας.

Και αυτό γιατί ο αέρας από τον κλιματισμό μπορεί να αφυγράνει την ατμόσφαιρα και να ξεθαμπώσει τα τζάμια του αυτοκινήτου, διατηρώντας τα καθαρά σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού μας. Είναι ο πιο εύκολος τρόπος να διατηρούμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου μας καθαρά, καθώς το άνοιγμα των παραθύρων φέρνει κρύο στην καμπίνα (και πολλές φορές δεν είναι εφικτό να τα ανοίξουμε λόγω βροχής). Φυσικά δεν χρειάζεται να δουλεύει όλη την ώρα, αλλά ανά τα μικρά διαστήματα, ώστε να μην αυξάνουμε και τη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Υπάρχει όμως ακόμη ένας λόγος για τον οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό κατά την διάρκεια του χειμώνα και αυτός δεν είναι άλλος από την συντήρησή του. Θέτοντάς τον σε λειτουργία ο συμπιεστής του λειτουργεί και έτσι γίνεται η σωστή λίπανση του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με τους ειδικούς. Μια φορά την εβδομάδα ή έστω στις 15 μέρες, καλό είναι λοιπόν να βάζουμε το αιρκοντίσιον σε λειτουργία ακόμη και τον χειμώνα.

Πριν θέσετε σε λειτουργία τον κλιματισμό του αυτοκινήτου σας, βεβαιωθείτε πως η θερμοκρασία του είναι ρυθμισμένη σε σωστό επίπεδο (22-24 βαθμούς Κελσίου), ώστε να βγάζει ζεστό αέρα. Αν πάλι δεν έχετε αυτόματη ρύθμιση θερμοκρασίας, τότε απλώς στρέψτε τον περιστροφικό διακόπτη προς την κόκκινη (και όχι στην μπλε) περιοχή και έπειτα πατήστε το σχετικό κουμπί του αιρκοντίσιον.

Φυσικά η χρήση αιρκοντίσιον έχει και το μειονέκτημα της αύξησης, έστω και λίγο της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ επιβαρύνει (ανεπαίσθητα στα σύγχρονα αυτοκίνητα) και τις επιδόσεις του μοτέρ, καθώς είναι ακόμη ένα φορτίο για αυτό.

Σε κάθε περίπτωση, ότι και αν αποφασίσετε να κάνετε, εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για την σωστή χρήση του αιρκοντίσιον/κλιματισμού αλλά και για το ξεθάμπωμα των τζαμιών.

ΠΗΓΗ: Με πληροφορίες από rac.co.uk

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει