Κοντά στο μισό οι παγκόσμιες πωλήσεις τον Μάρτιο

Η πανδημία του κορωνοϊού δείχνει τις επιπτώσεις της στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτου με εκείνες του Μαρτίου να σημειώνουν πτώση κοντά στο μισό σε σχέση με πέρσι.

Βρείτε μας στο
Πωλήσεις Ευρώπη Μάρτιος 2020

Ο κορωνοϊός οδήγησε τις πωλήσεις πωλήσεις νέων μοντέλων σε νέα “βουτιά” και τον Μάρτιο που μας πέρασε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η JATO Dynamics.

Ειδικότερα, το περασμένο Μάρτιο πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο 5,55 εκατ. αυτοκίνητα με την πτώση να φτάνει στο 39% έναντι του ίδιου μήνα το 2019 και τα 9,03 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τότε. Σύμφωνα με την JATO Dynamics αυτή η πτώση είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγράψει από το 1980 που ξεκίνησε να συλλέγει στοιχεία για τις παγκόσμιες πωλήσεις και ξεπέρασε και την πτώση της τάξης του 25% που κατέγραψε κατά την οικονομική κρίση του 2008 και συγκεκριμένα το Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς.

Τα αυστηρά μέτρα που πήραν κυβερνήσεις και κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού δεν είναι τα μόνα που οδήγησαν σε αυτή την πτώση, σύμφωνα με την JATO και συνδυάστηκαν, μεταξύ άλλων, με την οικονομική αβεβαιότητα για το μέλλον που δημιούργησε η πανδημία, η οποία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις των καταναλωτών.

“Η πτωτική πορεία δεν οφείλεται απλά στους περιορισμούς στην ελεύθερη μετακίνηση. Η αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάζεται από την αβεβαιότητα για το μέλλον και αυτό διαφαινόταν πριν ακόμη από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Πρέπει να υπενθυμίσουμε πως η βιομηχανία λειτουργούσε ήδη σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, ειδικά προς τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Οι οικονομικοί πόλεμοι (σ.σ. μεταξύ των κρατών), η πτώση του ρυθμού της οικονομικής ανάπτυξης και οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων ήρθαν πριν από την κρίση της Covid-19. Και αντίθετα με τις προηγούμενες κρίσεις, δεν αντιμετωπίζουμε μόνο τους φόβους των καταναλωτών και τις αναβολές στις αγορές τους. Αυτή τη φορά πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι καταναλωτές απλά δεν μπορούσαν να βγουν από τα σπίτια τους.”, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές της JATO.

Αναφορικά με τις πωλήσεις στην Ευρώπη τα στοιχεία της JATO δείχνουν ότι ο περασμένος Μάρτιος ήταν ο χειρότερος των τελευταίων 38 ετών, με τις ταξινομήσεις για την Ευρώπη των 27 να σημειώνουν πτώση 52% έναντι του ίδιο μήνα το 2019 με 848.000 μονάδες. Στο τρίμηνο οι ταξινομήσεις στη Γηραιά Ήπειρο έφτασαν στα 3,04 εκατ. μονάδες.

Ωστόσο, ο αντίκτυπος της πανδημίας στην Ευρώπη των 27 δεν ήταν ο ίδιος για όλες τις χώρες. Σύμφωνα με την JATO, στη Φινλανδία και τη Λιθουανία η πτώση ήταν οριακή, μόλις μια ποσοστιαία μονάδα (-1%), ενώ στη Σουηδία οι ταξινομήσεις κατέγραψαν πτώση 9%., η τρίτη μικρότερη πτώση στην Ευρώπη. Να σημειωθεί πως σε Φινλανδία και Σουηδία τα μέτρα αποστασιοποίησης δεν ήταν υποχρεωτικά με τις κυβερνήσεις να ακολουθούν τη “συνταγή” των συστάσεων και τις επιχειρήσεις να παραμένουν ανοιχτές. Στη Λιθουανία το κοινό μπορούσε να προβεί σε αγορά αυτοκινήτου απομακρυσμένα με την παράδοση του μοντέλου να πραγματοποιείται εντός 3-7 εργάσιμων ημερών.

Όπως γνωρίζουμε, αντίθετη ήταν η εικόνα τόσο στην ελληνική αγορά (-61%), όσο και σε εκείνες της Ιταλίας (σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση με 86%), της Γαλλίας (-72%), της Ισπανίας (-69%), της Αυστρίας (-67%). Οι τελευταίες τρεις που χτυπήθηκαν περισσότερο από τον κορωνοϊό, βρίσκονται και στις τελευταίες θέσεις του σχετικού πίνακα που μπορείτε να δείτε παρακάτω.

 

Διψήφιο ποσοστό πτώσης κατέγραψαν για τον ίδιο μήνα τόσο η αγορά των Η.Π.Α. όσο και εκείνη της Κίνας με πτώση 38% (ένα εκατ. μονάδες συνολικά) και 30% αντίστοιχα, με την Κίνα ωστόσο να σημειώνει σημαντική ανάκαμψη σε σχέση με το 79% που κατέγραψε ως πτώση τον Φεβρουάριο και σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr