Κορωνοϊός: Ακυρώθηκε πανευρωπαϊκή παρουσίαση αυτοκινήτου στην Κρήτη

Σήμερα θα ξεκινούσε στην Κρήτη η πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός εξαιρετικά σημαντικού μοντέλου. Δείτε περισσότερα για αυτό.

Βρείτε μας στο

Πριν από μερικούς μήνες, η Skoda αποκάλυψε με κάθε επισημότητα, όπως μπορείτε να δείτε και στα videos πιο κάτω, τη νέα Octavia. Μία ολοκαίνουργια Octavia η οποία σύμφωνα με τους ιθύνοντες της μάρκας, είναι πιο ποιοτική, με μεγαλύτερους χώρους, πιο ασφαλής και με μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας από ποτέ.

Η πανευρωπαϊκή, φυσική της παρουσίαση στους δημοσιογράφους ήταν προγραμματισμένη να γίνει στην Κρήτη, αρχής γενομένης από σήμερα. Δυστυχώς όμως οι εξελίξεις με τον κορωνοϊό δεν επέτρεψαν την διεξαγωγή της.

Ας πάμε όμως στο αυτοκίνητο. Στην τέταρτη πλέον γενιά της, η Octavia (μοντέλο συνώνυμο της μάρκας) έχει μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος και έχει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Στοιχεία που σε συνδυασμό με το μοντέρνο και δυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος την κάνουν άκρως ελκυστική και της προσδιορίζουν χαρακτηριστικά Grand Coupe, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η τσέχικη μάρκα.

Το μήκος της είναι στα 4.689 χλστ. (κατά 19 χλστ.) πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, τη στιγμή που η αντίστοιχη διάσταση για το Sportswagon είναι +22 χλστ. Το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 15 χλστ. Από την άλλη ο χώρος αποσκευών είναι 600 λίτρα (+10 λίτρα από το προηγούμενο μοντέλο), ενώ στο Sportswagon είναι στα 640 λίτρα (αυξημένος κατά 30 λίτρα). Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα, ενώ και τα πίσω φώτα (πέδησης, ομίχλης και οπισθοπορείας) είναι επίσης LED.

Νέο προφανώς είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Καινούργιο είναι το τιμόνι δύο ακτίνων το οποίο στην πολυλειτουργική του έκδοση, επιτρέπει το χειρισμό έως και 14 διαφορετικών λειτουργιών. Το ταμπλό είναι ανασχεδιασμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων (η έγχρωμη οθόνη Maxi DOT 4,2 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό ενώ φυσικά υπάρχει διαθέσιμο και το πλήρως ψηφιακό Virtual Cockpit, ψηφιακός πίνακας οργάνων δηλαδή). Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και η μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής που προβάλει από την κεντρική κονσόλα και μοιάζει να αιωρείται. Τα υλικά σύμφωνα με την Skoda είναι νέα και εξαιρετικής ποιότητας, ενώ πρεμιέρα κάνει το head-up display και τα ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα. Επίσης, για πρώτη φορά διατίθεται και τριζωνικός κλιματισμός, ενώ διαθέσιμα είναι και ειδικά κρύσταλλα για τα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση των εξωτερικών θορύβων.

Φυσικά η νέα γενιά Octavia διαθέτει όλη την γκάμα των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με το τιμόνι να διαθέτει τεχνολογία ανίχνευσης του αγγίγματος των χεριών του οδηγού και κατά συνέπεια του πλήρους ελέγχου του. Εννέα αερόσακοι, ανάμεσά τους και για τα γόνατα του οδηγού, φροντίζουν για την παθητική ασφάλεια των επιβαινόντων.

Ακόμη μία μεγάλη πρεμιέρα σε αυτή τη νέα γενιά της Octavia είναι η plug-in υβριδική έκδοση που φέρει την κωδική ονομασία iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Συνοπτικά, η αποδιδόμενη ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 204 ίππους για τις εκδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ θα υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση φυσικού αερίου (CNG).

Στην plug-in υβριδική Octavia iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 PS. Μία μπαταρία 13 kWH εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (κατά WLTP). Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές eTEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για πιο οικονομική κατανάλωση.

Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά η Octavia εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση και αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης αλλαγών στο DSG κλπ.).

Η παραγωγή της νέας Skoda Octavia, τόσο για την Grand Coupe όσο και τη Sportswagon έκδοση είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την ερχόμενη Άνοιξη. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αναμενόταν να πραγματοποιηθεί τέλος Μαΐου αλλά πλέον τα πλάνα της εταιρείας ενδέχεται να αλλάξουν.

Για την ιστορία να πούμε πως η Skoda Octavia πρωτοπαρουσιάστηκε το 1959 και σε 60 χρόνια εμπορικής καριέρας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 6,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.