Κώστας Στεφανής: Αθήνα – Όσλο: Σημειώσατε 1

Αν μιλούσαμε για μπάλα θα πανηγυρίζαμε για την νίκη. Δυστυχώς μιλάμε για ένα θλιβερό ρεκόρ που κατέχουμε στους δρόμους και η απώλεια αφορά ανθρώπινες ζωές

Βρείτε μας στο

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις μου στάθηκε η είδηση πως στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο ολόκληρο το 2019 σκοτώθηκε ένας, ΜΟΝΟ ένας άνθρωπος, σε τροχαίο ατύχημα.

Την ίδια στιγμή στην περιοχή της Αττικής, μόνο τον Δεκέμβριο του 2019 σε 503 τροχαία ατυχήματα έχασαν 20 συνάνθρωποί μας την ζωή τους!!! Παράλληλα 566 τραυματίστηκαν εκ των οποίων 15 σοβαρά.

Δεν ξέρω πλέον τι να σκεφτώ. Δεν είναι δικαιολογία η κακή κατάσταση των δρόμων και είμαι σίγουρος πως αν φέρναμε τους Δανούς να κυκλοφορήσουν στη χώρα μας θα είχαν καλύτερα αποτελέσματα από εμάς καθώς είναι θέμα παιδείας και κουλτούρας.

Απλοί άνθρωποι και απλοί οδηγοί είναι και αυτοί, γνωρίζουν όμως βασικά πράγματα γύρω από την τέχνη της οδήγησης και αυτή η γνώση τους οδηγεί άμεσα στο να προσαρμόζουν την οδήγησή τους στις συνθήκες που αντιμετωπίζουν κάθε φορά. Βέβαια η γνώση και η υπεύθυνη συμπεριφορά δεν τους εμφυτεύτηκε με επιφοίτηση αλλά με την πρωτοβουλία Vision Zero που έχει σαν στόχο την εξάλειψη θανατηφόρων ατυχημάτων στους δρόμους, κυρίως στις νεαρές ηλικίες.

Με λίγα λόγια πρέπει να σκεπτόμαστε πριν ξεκινήσουμε τη μετακίνηση μας με οποιοδήποτε όχημα, να ενημερωνόμαστε για τις συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους και να προσαρμόζουμε την οδική συμπεριφορά μας ανάλογα με αυτές. Βέβαια προηγουμένως θα πρέπει να είμαστε πιο πειθαρχημένοι στους δρόμους, να υπακούμε στους σηματοδότες, να μην μπλοκάρουμε τη ΛΕΑ και τέλος ας σεβαστούμε τον εαυτό μας και τους συνανθρώπους μας.

Όπως πολύ σωστά έχει αρκετές φορές πει ο φίλος και κουμπάρος μου Τάσος Ιαβέρης: «Πριν ξεκινήσουμε ας σκεφτούμε πως αγαπημένα μας πρόσωπα μας περιμένουν να γυρίσουμε σπίτι».

Διαφορετικά θα συνεχίζουμε να σκοτωνόμαστε ή να σακατευόμαστε στους δρόμους με μεγαλύτερους αριθμούς από ότι σε ένα πόλεμο…

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr