Κώστας Στεφανής: Και ξαφνικά Ράλι Ακρόπολις στον ορίζοντα;

Ο Κώστας Στεφανής μας μιλά για το Ράλι Ακρόπολις και την θέση του στο πρόγραμμα του WRC, αφήνοντας παράλληλα μια υπόσχεση σε όλους μας!

Βρείτε μας στο
1990, Jigger - Κώστας Στεφανής. Τερματισμός Ράλι Ακρόπολις στο Ζάππειο. O πιτσιρικάς με τη σαμπάνια στο χέρι είναι ο Μάνος Στεφανής. Photo: Αρχείο Κακολύρη

Σωστά διαβάζετε και είναι γνωστό πως δεν συνηθίζω να καταναλώνω αλκοόλ! Αφορμή για αυτή την απρόσμενη εξέλιξη στάθηκε αφενός ο Covid-19 και από την άλλη ότι οι καιροί άλλαξαν και πλέον προκειμένου κάποιος αγώνας να φιλοξενηθεί στο καλεντάρι του WRC, έστω και σαν αναπληρωματικός χρειάζεται η επίσημη εγγύηση του κράτους.

Διαβάστε επίσης: Το ράλι Ακρόπολις ζωντανεύει από τις δοκιμές των εργοστασιακών ομάδων (+video)

Ας δούμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το πρόγραμμα του WRC για το 2021 περιλαμβάνει 12 αγώνες. Σε αυτό εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία αγώνας στην Κροατία, ενώ η επιτυχημένη φετινή έναρξη της πετσοκομμένης χρονιάς στην Εσθονία, της έδωσε το δικαίωμα παρουσίας και το 2021.

Παραδοσιακά θέση έχουν στο πρόγραμμα τα ράλι Μόντε Κάρλο, Σουηδίας, Πορτογαλίας, Ιταλίας στη Σαρδηνία, Φιλανδίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας και επανεμφανίζεται το ράλι Σαφάρι που φέτος ακυρώθηκε. Επίσης μετά από 11 χρόνια απουσίας στο ημερολόγιο συμπεριλαμβάνεται το ράλι Ιαπωνίας και η δωδεκάδα συμπληρώνεται με το ράλι Χιλής.

Βλέποντας τις ημερομηνίες τέλεσης των αγώνων εκτός από τα παραδοσιακά ράλι Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, που γίνονται πάντοτε χειμερινούς μήνες, το πρωτάθλημα σταματά για περισσότερο από δυο μήνες ώστε να δοθεί χρόνος να μειωθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας. Επίσης κανένας γύρος του πρωταθλήματος εκτός Ευρώπης δεν έχει προγραμματιστεί πριν από τα τέλη Ιουνίου.

Κι εδώ φαίνεται να αρχίζει να μας χαμογελά η τύχη, προκειμένου να επανέλθει το ράλι Ακρόπολις στην φυσική του θέση που είναι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι. Ο δικός μας αγώνας, το ράλι Τουρκίας, Λετονίας, Αργεντινής, το Βέλγιο και το ράλι παρωδία της Μόντσα, είναι οι αναπληρωματικοί αγώνες που βρίσκονται στον «εφεδρικό» κατάλογο.

Αναμφίβολα είναι μια ζωντανή αχτίδα φωτός ώστε να επιστρέψει το ράλι Ακρόπολις στην κορωνίδα του σπορ. Έχουμε τη γνώση και το μεράκι να διοργανώσουμε όπως πάντα τον πιο αψεγάδιαστο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ενώ παράλληλα υπάρχουν και τα ανάλογα άτομα με ηθική και γνώση να το υποστηρίξουν.

Ανυπομονώ να δω αυτή την επιστροφή γιατί επτά χρόνια εκτός είναι πολλά
κι αν αυτό συμβεί, που το εύχομαι με όλη μου την καρδιά, θα φροντίσω να είμαι ανάμεσα στους συμμετέχοντες για 29η φορά.

Ακολουθεί το επίσημο πρόγραμμα, ενώ εδώ μπορείτε να δείτε το σχετικό θέμα στο site του WRC.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr