LADA – AVTOVAZ: 35 χρόνια για το κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης! Το μελλοντικό πλάνο της LADA

35 χρόνια συμπληρώνει το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης LADA - AVTOVAZ! Ας δούμε τα έργα του μέχρι σήμερα αλλά και τι ετοιμάζει για τη LADA την επόμενη 5ετία.
LADA

Την 4η Σεπτεμβρίου του 2021 συμπληρώνονται 35 χρόνια από την ημέρα που εκδόθηκε στην Ρωσία το κυβερνητικό διάταγμα για την ίδρυση τεχνικού κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης της AVTOVAZ. Το συγκρότημα υπηρεσιών σχεδιασμού και εργαστηρίων δοκιμών και εξέλιξης, πολλά από τα οποία είναι μοναδικά σε εθνική κλίμακα στην Ρωσία, λειτουργεί με επιτυχία μέχρι σήμερα, ενώ πλέον εξελίσσεται σε μία υπερσύγχρονη μονάδα στα πρότυπα του ομίλου Renault.

Οι δυνατότητες και οι ικανότητες του AVTOVAZ R&D εκτιμώνται ιδιαίτερα στον Όμιλο Renault. Για αυτό το λόγο αποφασίστηκε ότι η AVTOVAZ και οι μηχανικοί της θα συμβάλουν σημαντικά στο σχέδιο Renaulution – τη νέα στρατηγική ανάπτυξης του Ομίλου Renault (διαβάστε περισσότερα για αυτό το πλάνο εδώ).

Η LADA σχεδιάζει να ενισχύσει την γκάμα της με πέντε νέα μοντέλα έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων ενός νέου οικογενειακού αυτοκινήτου της κατηγορίας Β και μιας εντελώς νέας γενιάς Niva. Και για να γίνει αυτό, θα χρησιμοποιηθεί η εξαιρετικά ανταγωνιστική και ευέλικτη πλατφόρμα CMF-B Alliance. Ταυτόχρονα, η LADA ενισχύει τη συνεργασία της με πανεπιστήμια όπως αυτά των Togliatti, Samara, Tomsk, Αγίας Πετρούπολης και Μόσχας. Η AVTOVAZ προσλαμβάνει τόσο απόφοιτους πανεπιστημίου όσο και ειδικευμένους ειδικούς: από το 2017, περισσότεροι από χίλιοι νέοι υπάλληλοι από διαφορετικές περιοχές της Ρωσίας απασχολούνται στο εργοστάσιο.

Το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της AVTOVAZ άρχισε να διαμορφώνεται στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν ξεκίνησε το εργοστάσιο αυτοκινήτων και αναπτύχθηκε το πρώτο μοντέλο VAZ-2101. Σημαντικά έργα του ήταν η ανάπτυξη των πισωκίνητων μοντέλων, του τετρακίνητου Niva, αλλά και των προσθιοκίνητων Samara, ενώ έγιναν και μελέτες με αυτοκίνητα που κινούνται από εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Το 1986 πήρε την σημερινή του μορφή ως κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης και έκτοτε έχει αποκτήσει αεροδυναμική σήραγγα, αεροκλιματικό συγκρότημα, συγκρότημα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, ακουστικό θάλαμο έρευνας θορύβου και φυσικά πεδίο δοκιμών πρόσκρουσης. Πλέον, όπως και ολόκληρη η παραγωγή της AVTOVAZ, το κέντρο μετατρέπεται και βελτιώνεται σύμφωνα με τα πρότυπα του Ομίλου Renault.

Για την ιστορία να πούμε πως στα 35 χρόνια λειτουργίας του, το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της AVTOVAZ έχει δημιουργήσει τα ακόλουθα μοντέλα αυτοκινήτων: οικογένεια LADA 110 (1995-2007), VAZ-2123 (Niva, δεύτερη γενιά, παραγωγή από το 2000), οικογένεια LADA Kalina (2004-2011), LADA Priora (2007-2018), οικογένεια LADA Granta (παραγωγή από το 2011), LADA Vesta (παραγωγή από το 2015), LADA XRAY (παραγωγή από το 2015).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σήμερα συμπληρώνονται 46 χρόνια συνεχόμενης παραγωγής του θρυλικού Lada Niva, γράφοντας ιστορία για την ρώσικη αλλά και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!...
Τι δουλειά μπορεί να είχε ο Ayrton Senna πίσω από το τιμόνι ενός "ταπεινού" Lada 2101; Μία ιστορία που μας ταξιδεύει πίσω στο 1986!...
Τι κοινό έχει ένα Lada 2103 με μία Porsche 928; Οι Γερμανοί στο παρελθόν είχαν συνεργαστεί με τη Lada. Πάμε να γνωρίσουμε αυτή τη μοναδική...
Ειδικό αυτοκίνητο για ειδικές καταστάσεις! Ας μάθουμε την άγνωστη σχέση της Lada με τους περιστροφικούς wankel κινητήρες......
Βλέποντας την ιστορική έκθεση της Lada στην Λ. Αθηνών, αναρωτηθήκαμε τι πραγματικά συνέβη και η Lada σταμάτησε να δραστηριοποιείται στην χώρα μας....
Είδη υπό εξαφάνιση είναι πλέον πολλά δημοφιλή αυτοκίνητα των 10ετιών του '80 και '90 στη Μ.Βρετανία. Ισχύει το ίδιο και στη χώρα μας;...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα