Lancia Stratos: Ο τρόμος των αντιπάλων αλλά και των… οδηγών!

Ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξ' αρχής για την συμμετοχή του στους αγώνες! Η Lancia Stratos ήταν αυτή που γιγάντωσε τον θρύλο της Lancia στα ράλι...

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η Lancia αποφάσισε να αντικαταστήσει τη Fulvia HF, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε με βάση τη μαζική παραγωγή. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί από το μηδέν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και το αποτέλεσμα ονομάστηκε Lancia Stratos. Οι επιτυχίες ήρθαν με το καλημέρα και η Stratos αποτέλεσε έναν “σταθμό” στην ιστορία της εταιρείας.

Αποκλειστικό video: Ο Κώστας Στεφανής οδηγεί τη Lancia Stratos του Σιρόκο!

Η αρχή έγινε το 1970, όταν ο Bertone παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το πρωτότυπο “Stratos Zero”, το οποίο εντυπωσίασε. Ένα χρόνο αργότερα, το κοινό θα συναντούσε στην έκθεση του Τορίνο του 1971 τη Lancia Stratos HF δημιουργημένη από το μαγικό χέρι του Marcello Gandini.

Η εμφάνισή της ήταν εντυπωσιακή, αλλά ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον κινητήρα. Δοκιμάστηκαν αρκετές προτάσεις, από τον boxer κινητήρα της Lancia Flavia μέχρι το V6 σύνολο του Fiat 130, αλλά τελικά ο V6 κινητήρας της Ferrari Dino 246 GT αξιολογήθηκε ως η ιδανική επιλογή λόγω της απόδοσης, αλλά και της εξαιρετικής αξιοπιστίας του. Κάπως έτσι, η πολιτική έκδοση της Lancia Stratos κατέληξε να τροφοδοτείται με κινητήρας της Ferrari απόδοσης από 280 έως και 320 ίππους. Επιτάχυνε μέχρι και τα 220χλμ./ώρα, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 980 κιλά, συνέθεταν ένα σύνολο με εντυπωσιακές επιδόσεις και ευελιξία.

Αναφορικά με την αγωνιστική έκδοση, οι τρεις νίκες στη σειρά στο θρυλικό Monte Carlo Rally, τα τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών το 1974, 1975 και 1976, αλλά και την κατάκτηση του FIA Rally Drivers World Cup του 1977 από τον Sandro Munari, ήταν αρκετά ώστε η Stratos να επιτελέσει στο ακέραιο την αποστολή της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Αλέκος Τζανετάκος ήταν σπουδαίος κωμικός, εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός και δεινός οδηγός που αγάπησε πολύ το αυτοκίνητο και ερωτεύτηκε δύο Lancia!...
Η Lancia δίνει τη λύση σε εκείνους που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους αγώνες Rally με την αποκάλυψη της Ypsilon HF Racing...
Με τον πρώτο αγώνα του κυπέλλου Trofeo Lancia, η ιταλική εταιρεία επέστρεψε και επίσημα στους αγώνες με τη συμμετοχή της στο θρυλικό ράλι Targa Florio....
Η Lancia Ypsilon κλείνει φέτος 40 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του μοντέλου πόλης με τις περισσότερες από τρία εκατ. πωλήσεις....
Κι όμως... Το 1989 ο "Τζίγγερ" οδήγησε στο Ράλι Ακρόπολις με σπασμένο πόδι. Συνοδηγός του φυσικά ο Κώστας Στεφανής. Αποτέλεσμα... Νίκη!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής