Lotus: “Ε” το σημαντικότερο γράμμα για τους Βρετανούς. Αλλά γιατί;

Σχεδόν όλες οι Lotus έχουν ονόματα που αρχίζουν από το γράμμα "Ε" και γι' αυτό υπεύθυνος είναι ο ιδρυτής της εταιρίας, ο μεγάλος Colin Champan.
Lotus Eleven

Το γεγονός ότι όλες οι Lotus, εκτός από τις δέκα πρώτα μοντέλα της βρετανικής εταιρίας, έχουν ονόματα που ξεκινούν από “Ε” ακούγεται αρχικά απίστευτο. Μέχρι τουλάχιστον να το συνειδητοποιήσει κανείς οπότε, έπειτα από αυτό, το παραπάνω γεγονός είναι απλά περίεργο…

Όπως και να έχει ο λόγος πίσω από αυτή την εμμονή της Lotus να βαφτίζει όλα της τα αυτοκίνητα με ονόματα που ξεκινούν από το γράμμα “Ε” βρίσκεται στον ίδιο τον ιδρυτή της και στην παράδοση που δημιούργησε με την παρουσίαση της Lotus Eleven. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Διαβάστε επίσης: Εκδόσεις “αποχαιρετισμού” για τις Lotus Elise και Exige

Lotus Elise και Exige Final Edition 2021
Lotus Elise και Exige Final Edition 2021

Τα πρώτα δέκα αυτοκίνητα που δημιούργησε η Lotus είχαν για όνομα λατινικούς αριθμούς με τον Chapman να βαφτίσει την πρώτη Lotus ως Mark I, τη δεύτερη Mark II κ.ο.κ. Η ονομασίες με λατινικούς αριθμούς και μάλιστα στη σειρά συνεχίστηκε μέχρι και το 1956, το έτος που η μικρή βρετανική εταιρία θα παρουσίαζε το 11ο μοντέλο της. Ο Chapman ήθελε να το ονομάσει Lotus Mark XI αλλά πρόσεξε ότι ο Τύπος της εποχής έδειχνε μια ιδιαίτερη προτίμηση στο πώς ακουγόταν στα αγγλικά ο αριθμός “11” σκέτος. Οπότε ο Βρετανός έκοψε το “Mark” από το όνομα του νέου μοντέλου του και για να μην μπερδέψει κανείς τους λατινικούς με τους αραβικούς αριθμούς, τούς “έδιωξε” και αυτούς κρατώντας ωστόσο ολογράφως τον αριθμό “Eleven”.

Διαβάστε επίσης: Έρχεται νέα ηλεκτρική Lotus με την υποστήριξη της κυβέρνησης

Από τότε έγινε παράδοση για τη Lotus, όλα τα αυτοκίνητα της να ξεκινούν με το γράμμα “Ε”. Λόγοι παράδοσης λοιπόν οδήγησαν σε αυτό αν και ούτε σήμερα η ίδια η εταιρία δεν δίνει μια πιο σαφή εξήγηση για το τι οδήγησε τελικά σε αυτή την παράδοση.

Ένα ακόμη αξιοπερίεργο με τα μοντέλα της Lotus, πιο λογικό ωστόσο, είναι πως η κωδική ονομασία σχεδόν όλων των αυτοκινήτων της (και των αγωνιστικών), από το πρώτο έως και το τελευταίο, ακολουθούν την ίδια αύξουσα σειρά, την οποία και μπορείτε να δείτε εδώ. Ο μόνος αριθμός που δεν έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα είναι το “13”…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Ιδού οι πιο κοινές αιτίες που προκαλούν τροχαίο ατύχημα στο δρόμο αλλά και τι πρέπει να κάνουμε για να τις αποφύγουμε και να παραμείνουμε ασφαλείς....
24 Ιουνίου του 1910! Ακριβώς πριν από 115 χρόνια ιδρύεται η εταιρεία που γνώρισε φανατικό κοινό. Ας θυμηθούμε την ιστορία του σήματός της......
Απλά και την ίδια στιγμή σωτήρια είναι τα προσκέφαλα που φέρουν τα σύγχρονα καθίσματα αυτοκινήτων. Δείτε τι κάνουν αλλά και πώς πρέπει να τα ρυθμίζουμε....
Η κόπωση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά ενός οδηγού πολύ πριν ο τελευταίος καταλάβει ότι έχει κουραστεί. Ας δούμε πώς αναγνωρίζουμε τα σημάδια της....
H οικογένεια κινητήρων "Β16" της Honda θα μείνει για πάντα στις μνήμες μας ως εκείνη που έφερε στον κόσμο το "μαγικό" σύστημα VTEC....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής