Μ. Βρετανία: “Τελειώνει” ακόμη πιο νωρίς τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Οι Βρετανοί επισπεύδουν το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης φέρνοντας ακόμη πιο νωρίς την παύση πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων.

Βρείτε μας στο
Μ. Βρετανία ηλεκτρικά, θερμικοί κινητήρες

Η Μ. Βρετανία έχει τη δική της τεράστια παράδοση, κουλτούρα και βιομηχανία αναφορικά με τους τέσσερις τροχούς και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο και σε σχέση με την Ευρώπη είναι μια από τις μεγάλες οικονομίες της περιοχής που οδηγούν τις εξελίξεις στην κατάργηση του προς ένα μέλλον με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Είναι άλλωστε η μόνη ισχυρή οικονομία επί ευρωπαϊκού εδάφους που έχει δεσμευτεί και νομικά στο σύνολο της για ουδέτερο ισοζύγιο αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων έως και το 2050. Μέχρι πρόσφατα οι Βρετανοί είχαν θέσει επίσημα το 2040 ως το έτος που θα παύσουν οι πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τον περασμένο Φεβρουάριο μετέφεραν το “deadline” πέντε χρόνια νωρίτερα το 2035 και τώρα όλα δείχνουν ότι πάνε για νέο… ρεκόρ.



Διαβάστε επίσης – Μ. Βρετανία: “Πράσινη επανάσταση” & διαφορετικές πινακίδες στα ηλεκτρικά

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται από πολλές αξιόπιστες πηγές η κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας πιστεύει πως το χρονικό όριο για την παύση των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να έρθει ακόμη και το 2030 με τον πρωθυπουργό της χώρας Boris Johnson να προχωρά σε σχετική ανακοίνωση κάποια στιγμή μέσα σε αυτή εβδομάδα. Σύμφωνα με πηγές που δεν κατονομάζονται, η επικείμενη ανακοίνωση του νέου deadline αναμένεται να μην επηρεάσει κάποιους τύπους υβριδικών αυτοκινήτων (λογικά τα plug-in) που αναμένεται να παραμείνουν διαθέσιμα προς πώληση στο κοινό έως και το 2035.

Τι είναι αυτό που ωθεί τη Μ. Βρετανία σε αυτή την απόφαση και στο να αφήσει απέξω τους όποιους “συναισθηματισμούς” της με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης; Προφανώς δεν είναι μόνο οι ρύποι που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πιο σημαντικό ίσως σε αυτό το σημείο είναι η όσο το δυνατό ταχύτερη “προετοιμασία” του ισχυρού κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας για τις ηλεκτρικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει στο άμεσο και απώτερο μέλλον. Ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη της έχει προφανώς ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό με τους Βρετανούς να μην επιθυμούν να χαθούν θέσεις εργασίας στον συγκεκριμένο κλάδο και να τον δουν να αναπτύσσεται και να ευημερεί. Τόσο αυτόν όσο και τους κλάδους και τους τομείς της οικονομίας που εμπλέκονται έμμεσα ή άμεσα με αυτόν. Οι άνθρωποι που θα εργαστούν σε αυτόν τον κλάδο στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον χρειάζονται νέα σετ δεξιοτήτων και γνώσεων.

Νέες και όχι σχετικές με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι και οι τεχνολογίες, οι υπηρεσίες, οι υποδομές και λοιπές λύσεις που πρέπει να αναπτυχθούν για να υποστηρίξουν αυτό το νέο “ηλεκτρικό οικοδόμημα” και όσο πιο νωρίς ξεκινήσουν οι διαδικασίες τόσες περισσότερες οι πιθανότητες επιτυχίας του. Αυτά βέβαια για μια χώρα που έχει σχετικό βιομηχανικό κλάδο…

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr