Μ. Βρετανία: Απαγορεύει τα “ηλικιωμένα” ελαστικά σε ΜΜΜ, βαρέα

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην υπό προϋποθέσεις απαγόρευση των ελαστικών με ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών σε βαρέα και άλλα επαγγελματικά οχήματα.

Βρείτε μας στο
Ελαστικά φορτγηφά λεωφορεία, απαγόρευση

Με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών προχωρά σε απαγόρευση ελαστικών που έχουν ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο ηλικίας. Ειδικότερα, η απαγόρευση ισχύει για ελαστικά 10 ή και περισσότερων ετών σε αυτή τη χρονική διάρκεια. Τα εν λόγω ελαστικά δεν επιτρέπεται πλέον να τοποθετούνται στον εμπρός άξονα βαρέων οχημάτων όπως είναι τα φορτηγά μεταφοράς αγαθών, τα λεωφορεία και τα πούλμαν. Παράλληλα απαγορεύεται η τοποθέτηση ελαστικών με ηλικία ίση ή μεγαλύτερη από την παραπάνω σε οποιοδήποτε άξονα, σε μικρότερα λεωφορεία και vans.

Το βρετανικό υπουργείο αναφέρει ότι αυτή η απόφαση θα βελτιώσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου, χωρίς παράλληλα να επηρεάζει σε αξιόλογο βαθμό το κόστος για τους επαγγελματίες. Η απόφαση για την απαγόρευση των εν λόγω ελαστικών πάρθηκε έπειτα από δημόσια διαβούλευση που κράτησε δέκα εβδομάδες. Σε αυτή πήραν μέρος φορείς και οργανισμοί, κατασκευαστές ελαστικών, μέλη το βρετανικού κοινοβουλίου, λέσχες αυτοκινήτου, μουσεία αλλά και απλοί πολίτες.

Η Michelin μάλιστα σύστησε την αλλαγή των ελαστικών που δεν έχουν αναγομωθεί στα 10 έτη ακόμη και αν το πέλμα τους φαίνεται να μην έχει εξαντληθεί εντελώς και μοιάζουν να είναι ακόμη σε καλή κατάσταση.

Για τα ελαστικά στα οποία έχει γίνει αναγόμωση το βρετανικό υπουργείο αποφάσισε επίσης απαγόρευση αν η αναγόμωση πραγματοποιήθηκε πριν από δέκα ή και περισσότερα χρόνια. Και εδώ ισχύει για τον εμπρός άξονα των βαρέων οχημάτων και για όλους τους άξονες των μικρότερων επαγγελαμτικών.

Από το νέο νόμο εξαιρούνται τα αγροτικά μηχανήματα όπως είναι τα τρακτέρ, τα οποία κινούνται με χαμηλότερες ταχύτητες και τα ιστορικά οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς και εξαιρετούνται από τους ελέγχους του βρετανικού ΚΤΕΟ.

Το βρετανικό υπουργείο αναφέρει πως η νόμος που θα τεθεί σε ισχύ -μέχρι τώρα ήταν απλή σύσταση- δεν προκαλεί επί της ουσίας προβλήματα στον τυπικό Βρετανό επαγγελματία. Η συντριπτική πλειοψηφία (99,94%) προχωρά σε αλλαγή ελαστικών πριν από το όριο των 10 ετών (μέσος όρος αλλαγής τα έξι έτη) και στόχο έχει να εξαλείψει τη χρήση των γερασμένων ελαστικών στο σύνολο τους.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr