Μαύρα “καλώδια” στους δρόμους: Ποια είναι η χρήση τους; (2025)

"Καλώδια" στους δρόμους. Σίγουρα τα έχετε δει και τα έχετε... πατήσει με το όχημά σας. Γιατί είναι εκεί όμως; Ποια είναι η χρησιμότητά τους;

Ενδεχομένως να έχετε περάσει και εσείς με το όχημά σας πάνω από αυτά τα μαύρα “καλώδια” πατώντας τα. Αναρωτηθήκατε όμως γιατί υπάρχουν και ποια ακριβώς είναι η χρησιμότητά τους αλλά και πως δουλεύουν; Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα.

Δείτε επίσης: Τα εργοστάσια του ομίλου VW σε όλο τον κόσμο και τι κατασκευάζουν

Πρόκειται για μετρητές κυκλοφοριακού φόρτου. Αυτό είναι το μηχάνημα που συνοδεύει αυτά τα μαύρα “καλώδια” που… ξαπλώνουν στο οδόστρωμα. Για την ακρίβεια δεν είναι καλώδια (για αυτό και τα εισαγωγικά) αλλά αεροθάλαμοι, οι οποίοι στέλνουν ένα σήμα στον αισθητήρα της σχετικής μονάδας καταμέτρησης, που υπάρχει σε κουτί στην άκρη του δρόμου, στο οποίο και καταλήγουν. Το σήμα στέλνεται κάθε φορά που τροχοί περνούν πάνω από τους μαύρους αεροθαλάμους και τους πατάνε, καθώς δημιουργούν πίεση στον αέρα που είναι εγκλωβισμένος μέσα τους.

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε τι σημαίνουν οι πινακίδες κυκλοφορίας στα αυτοκίνητά μας;

Πρόκειται για ένα φορητό σύστημα το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου. Αυτό γίνεται χωρίς πρότερη προειδοποίηση από τον δήμο ή την εκάστοτε υπηρεσία, καθώς κρίνεται σκόπιμο να μην γνωρίζει ο κόσμος την ύπαρξή του και να αποτραπεί έτσι η όποια σκόπιμη προσπάθεια “χειραγώγησης” της μέτρησης.

Η μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να ληφθούν τα ανάλογα μέτρα (γίνεται και πριν από την τοποθέτηση διοδίων κατά καιρούς). Συνήθως αυτές οι συσκευές καταμέτρησης τοποθετούνται περιστασιακά για κάποιες ημέρες, προκειμένου να συλλεχθούν οι σχετικές πληροφορίες.

Για παράδειγμα αν υπάρχουν παράπονα για υψηλή κυκλοφορία στον δρόμο κάποιας πόλης, τότε τοποθετούνται για σχετική καταμέτρηση και αναλόγως οι αρμόδιοι θα αποφασίσουν αν και ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν σε σήμανση, χάραξη δρόμου κλπ.

Επίσης, η καταμέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου είναι αυτή που καθορίζει και την κατάλληλη επιλογή της ποιότητας των υλικών διαγράμμισης, ώστε να ανταποκρίνονται σε διάρκεια ζωής στον ανάλογο κυκλοφοριακό φόρτο, καθορίζει την ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών κλπ.

Φυσικά, εκτός από αυτό το είδος καταμετρητή, υπάρχουν και οι ασύρματοι, οι οποίοι προφανώς και δεν φαίνονται με καλώδια στους δρόμους και τοποθετούνται συνήθως σε στύλους ή σε γέφυρες.

Πιο κάτω ακολουθεί και video, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη