Οι περιστροφικοί κινητήρες έχουν ταυτιστεί στο μυαλό μας με τη Mazda. Παρά το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε σχετικά με την επιστροφή του Wankel, οι Ιάπωνες βρήκαν τρόπο να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο. Αυτή τη φορά, όμως, θα λειτουργεί ως «range extender» στο ηλεκτρικό Mazda MX-30.
Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιαπωνικής φίρμας. Εφοδιάζεται με το μοτέρ e-Skyactiv που είναι τοποθετημένο στον εμπρός άξονα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αντλεί ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh, η οποία είναι ικανή να χαρίσει αυτονομία 200 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Mazda MX-30: Το πρώτο ηλεκτρικό Mazda μαζικής παραγωγής! (+videos)
Η αυτονομία είναι η αιτία που επανέρχεται ο Wankel κινητήρας. Σύμφωνα με τη Mazda, ενδεχομένως να τον δούμε κάτω από τον χώρο αποσκευών του MX-30 και θα λειτουργεί ως «range extender». Αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι συνδεδεμένος με το σύστημα μετάδοσης. Θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, ώστε να φορτίζεται η μπαταρία. Έτσι, καταναλώνοντας βενζίνη (λογικά και λάδι) θα είναι σε θέση να τροφοδοτεί τη μπαταρία, ώστε αυτή με τη σειρά της να τροφοδοτήσει το ηλεκτρικό μοτέρ.
Μάλιστα, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με τους Ιάπωνες, ο περιστροφικός κινητήρας θα τοποθετηθεί οριζοντίως. Αυτό θα συμβεί ώστε να ικανοποιούνται πιο αποτελεσματικά οι αυξημένες του ανάγκες για λίπανση.
Felix Wankel: Ο αυτοδίδακτος μηχανικός που έμεινε στην ιστορία!
Δυστυχώς τα αυστηρά νομοθετικά πλαίσια σχετικά με τους ρύπους καθιστούν δύσκολη την επιστροφή των Wankel με τη μορφή που προσμένουμε. Ωστόσο, η Mazda δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να δούμε κάποια στιγμή ένα αυτοκίνητο με «sportive» χαρακτήρα και περιστροφικό μοτέρ.
Εμείς πάντως θα σας συμβουλεύαμε να «κρατάτε» μικρό καλάθι. Οι καιροί έχουν αλλάξει και η μόδα επιτάσσει SUV και όχι αυτοκίνητα που θα θυμίζουν RX-8, πολλώ δε μάλλον RX-7…