Mazda Parkway: Γνωρίστε το σπάνιο λεωφορείο με περιστροφικό μοτέρ

Η κατανάλωση του ήταν τόσο μεγάλη, που τοποθετήθηκαν δύο δεξαμενές καυσίμου 70 λίτρων. Αυτό ήταν το εξαιρετικά σπάνιο Mazda Parkway!
Mazda Parkway

Μπορεί τα Mazda RX-7 και RX-8 να είναι τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες, αλλά εννοείται πως τέτοιου είδους μοτέρ έχουν τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα. Τρανό παράδειγμα το Citroen στο οποίο είχαμε αναφερθεί στο παρελθόν! Μίας και οι σκέψεις για την επιστροφή του wankel γίνονται όλο και πιο έντονες, πάμε να θυμηθούμε ένα ακόμα όχημα της Mazda, πολύ σπάνιο, που εξοπλιζόταν με τέτοιο μοτέρ. Ο λόγος για το Mazda Parkway.

Twin-Scroll: Η καινοτομία του Mazda RX-7 που έφερε επανάσταση στα turbo

Όπως ήδη καταλάβατε, πρόκειται για το εικονιζόμενο όχημα, ένα minibus που άρχισε να κατασκευάζεται το 1960. Παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση του Τόκιο μερικά χρόνια αργότερα και σκοπός του ήταν η παροχή υπηρεσιών μεταφοράς σε ξενοδοχεία, σχολεία, ή μικρές επιχειρήσεις. Ονομάστηκε Mazda Parkway 26, με το “26” να παραπέμπει στην χωρητικότητά του και φημιζόταν για δύο λόγους. Ο ένας ήταν η κορυφαία άνεση που πρόσφερε στους επιβάτες και ο δεύτερος ήταν ασφαλώς ο περιστροφικός του κινητήρας.

Το Mazda Parkway εξοπλιζόταν με τον 13B, έναν περιστροφικό κινητήρα που παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις και ήταν ήδη γνωστός από σπορ αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το RX-3. Μπορεί να εντυπωσίαζε με την απόδοση και τον τρόπο λειτουργίας του, αλλά το πρόβλημα της αυξημένης κατανάλωσης υπήρχε και μάλιστα, λόγω αυξημένου βάρους, ήταν ακόμα πιο έντονο. Οι μηχανικοί της Mazda είχαν τοποθετήσει δύο δεξαμενές 70 λίτρων η κάθε μία προκειμένου να επιτυγχάνεται μία φυσιολογική αυτονομία, ενώ τα πράγματα γίνονταν ακόμα χειρότερα στις εκδόσεις με προαιρετικό κλιματισμό που απαιτούσε έναν δεύτερο παλινδρομικό κινητήρα 1.000 κ.εκ.

Felix Wankel: Ο… αυτοδίδακτος μηχανικός που έμεινε στην ιστορία!

Το υψηλό κόστος λειτουργίας είχε σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό της παραγωγής στα μόλις 44 αντίτυπα, αφού ούτε οι ίδιες οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν τα έξοδα μετακίνησης που τους δημιουργούσε αυτό το μικρό λεωφορείο. Μέχρι το 1976 παράχθηκαν μόλις 44 αντίτυπα, καθιστώντας το Mazda Parkway ως το πιο σπάνιο όχημα με περιστροφικό κινητήρα. Εννοείται πως υπήρξε και επόμενη γενιά, η οποία παρουσιάστηκε το 1982 χωρίς την ύπαρξη φυσικά του περιστροφικού μοτέρ.

Μέχρι σήμερα, ένα από τα 44 Mazda Parkway βρίσκεται στο κλασσικό μουσείο της Mazda στο Άουγκσμπουργκ και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες. Στην “ενεργό του δράση” χρησιμοποιήθηκε ως σχολικό λεωφορείο κάπου στην Ιαπωνία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα από το δέκα δημοφιλέστερα supermini στην Ελλάδα! Δείτε ποιο είναι το best seller της Mazda στο 10μηνο του 2025......
Ο Μάνος Στεφανής βρέθηκε στην πανελλήνια παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda 6e! Δείτε τις εκδόσεις και τις τιμές του στη χώρα μας......
Υπάρχει μία ιαπωνική μάρκα με παγκοσμίου φήμης αυτοκίνητα στην γκάμα της, η οποία στην ονομασία της είχε το ελληνικό "ε" και περισπωμένη!...
Το νέο μεσαίο σεντάν της ιαπωνικής εταιρείας αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του....
Η χωρητικότητα αυτού του wankel κινητήρα αγγίζει τα μόλις 2,46 κ.εκ., αποδίδει 0,7 ίππους και ο ήχος του είναι... επικός! Δείτε πόσο κοστίζει....
Ο Felix Heinrich Wankel συνέδεσε το όνομά του με τον ομώνυμο περιστροφικό κινητήρα, που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της Mazda....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα