Mazda RX-8: Το χαρακτηριστικό του που ήταν αντάξιο πολλών supercars

Στρεπτική ακαμψία 30.000 Nm/deg, τιμή που συναντάμε σε πολλά supercars της αγοράς. Ώρα να γνωρίσουμε το απίστευτο πλαίσιο του Mazda RX-8...
Mazda RX-8

Συχνά θα έχετε δει εταιρείες να αναφέρουν σε κάποια παρουσίαση νέου μοντέλου ότι πέτυχαν κατά ένα ποσοστό μεγαλύτερη ακαμψία συγκριτικά με το απερχόμενο. Η στρεπτική ακαμψία είναι ένα μέγεθος που αφορά στο πλαίσιο του κάθε αυτοκινήτου και είναι γεγονός ότι δεν του δίνουμε την προσοχή που του αρμόζει. Πάμε να θυμηθούμε το εξωπραγματικό νούμερο που κατάφερε να πετύχει το Mazda RX-8 πριν από περίπου δύο δεκαετίες.

Honda Civic Type R (EK9): H “πολεμική” μηχανή των ’90s (+video)

Μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να έμεινε στην ιστορία για τον ιδιαίτερο wankel κινητήρα, αλλά το Mazda RX-8 έχει ένα μοναδικό πλαίσιο, όχι μόνο λόγω των εμφανισιακά εντυπωσιακών “suiside” πορτών. Όπως καταλάβατε και από την εισαγωγή, θα μιλήσουμε για την στρεπτική ακαμψία του, η οποία μετριέται σε ροπή ανά μοίρα, με την επικρατέστερη μονάδα να είναι τα Nm/deg (νιουτόμετρα ανά μοίρα γωνίας). Το Mazda RX-8 κατάφερε να πετύχει 30.000 Nm/deg, τιμή που συναντάμε συχνά σε supercars.

Η στρεπτική ακαμψία μας δείχνει ουσιαστικά πόσο στιβαρό είναι ένα πλαίσιο και μετριέται ως εξής: κρατάμε σταθερό τον ένα άξονα του πλαισίου (πχ. τον πίσω) και κοιτάμε πόση ροπή πρέπει να ασκήσουμε στον άλλο άξονα (πχ. τον εμπρός) ώστε να στραφεί κατά μία μοίρα. Στην περίπτωση του Mazda RX-8, λοιπόν, χρειάζονται 30.000 Nm για να δοθεί κλίση μίας μοίρας. Όσο μεγαλύτερος είναι αυτός ο αριθμός, τόσο πιο άκαμπτο είναι το πλαίσιο, κάτι που είναι πολύ θετικό για την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το πόσο μειώνεται η ακαμψία ενός μοντέλου όταν είναι τύπου cabriolet. Για παράδειγμα βλέπουμε την Porsche 911 (996) να “πέφτει” από τα 27.000 Nm/deg στο coupe αμάξωμα σε μόλις 11.600 Nm/deg στο cabrio. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το πλαίσιο δεν είναι “δεμένο” στο άνω μέρος του και φέρει ενισχύσεις μόνο στο πάτωμα. Εννοείται, βέβαια, ότι η στρεπτική ακαμψία είναι ένα στοιχείο που μπορεί να βελτιωθεί με διάφορες λύσεις, όπως οι ενισχύσεις στο πλαίσιο (“δεσίματα” όπως μπορεί να τα ακούσετε).

Για να διαπιστώσετε πόσο εντυπωσιακά είναι τα 30.000 Nm/deg του Mazda RX-8 παραθέτουμε πέντε τιμές στρεπτικής ακαμψίας άλλων μοντέλων:

Aston Martin DB9 Coupe: 27.000
BMW M3 E36: 10.900
Bugatti Chiron: 50.000
Ferrari 458 Italia: 33.120
Mazda MX-5 NC: 8.132

Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε την στρεπτική ακαμψία αρκετών μοντέλων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής