Με Mercedes-AMG GT C Roadster στην Αριζόνα

Ο Μάνος Στεφανής ταξίδεψε στην Αριζόνα των Η.Π.Α., για να οδηγήσει τις νέες, εντυπωσιακές εκδόσεις Mercedes-AMG GT C Roadster

Βρείτε μας στο

Η Mercedes διανύει μια από τις πιο πετυχημένες περιόδους της ιστορίας της ενώ παράλληλα η AMG συμπλήρωσε φέτος 50 χρόνια παρουσίας. Παλαιότερα, είχαμε εντυπωσιαστεί από το μοναδικό supercar των Γερμανών, όχι μόνο λόγω των 510 ίππων, αλλά και από το υπόλοιπο σύνολο που τοποθετούσε την GT S στην κορυφή αυτής της κατηγορίας. Βρεθήκαμε στην Αριζόνα των ΗΠΑ, σε ένα ξεχωριστό τοπίο γεμάτο κάκτους, που θυμίζει σκηνικό από ταινία western, για να οδηγήσουμε την ΑΜG GT C Roadster.

Η γκάμα GT περιλαμβάνει πλέον τέσσερα διαφορετικά μοντέλα coupe (GT, GT S, GT C, GT R) και 2 roadster (GT και GT C). Πριν σταθούμε σε ιπποδυνάμεις και λοιπές επιδόσεις, πρέπει να επισημάνουμε την ακαμψία της GT C Roadster που πραγματικά μας εντυπωσίασε καθώς όταν βρισκόσουν πίσω από το τιμόνι είχες την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε coupe αυτοκίνητο. Δεν υπήρξε ούτε μια φορά κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας που να νιώσαμε τις φυσιολογικές στρεβλώσεις που πάντα συνοδεύουν τα cabrio μοντέλα. Φυσικά αυτό είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Mercedes ενώ παράλληλα το βάρος της GT C Roadster σε σχέση με την Coupe είναι αυξημένο μόλις κατά 35 κιλά!

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας V8 κινητήρας 4.000 κ.εκ. που με τη βοήθεια διπλών τούρμπο αποδίδει 557 ίππους και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 3,7’’ και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 316 χιλιόμετρα. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι φαρδύτερο κατά 57 mm σε σχέση με την «απλή» AMG GT ενώ φιλοξενεί και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Επιπλέον το σύστημα τετραδιεύθυνσης επιτρέπει και στους πίσω τροχούς να στρίβουν, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τα ήδη κορυφαία κρατήματα. Τα τρία παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με το σύστημα που ελέγχει ηλεκτρονικά τη ροή του αέρα και βρίσκεται κάτω από τη μάσκα του αυτοκινήτου, είναι απευθείας δανεισμένα από το κορυφαίο μοντέλο AMG GT R. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω των 7 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη. Η ηλεκτρική, υφασμάτινη οροφή προσφέρει κορυφαία μόνωση ενώ για το άνοιγμα και το κλείσιμο απαιτούνται μόλις 11’’. Σίγουρα η Mercedes-AMG GT C δεν είναι ένα αυτοκίνητου που απευθύνεται σε πολλούς, όμως είναι βέβαιο ότι πολλές από τις τεχνολογίες που συναντήσαμε εδώ θα τις δούμε τα επόμενα χρόνια και σε πιο καθημερινά αυτοκίνητα.

Αυτό άλλωστε είναι και το μεγαλύτερο κέρδος για όλους εμάς από μοναδικές δημιουργίες σαν και αυτήν της Mercedes!

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr