Νέα Mercedes A-Class

Ο Μάνος Στεφανής οδηγεί στην Κροατία τη νέα Mercedes A-Class. Ας δούμε τι εντυπώσεις του άφησε από την πρώτη τους γνωριμία.




Η πρώτη μας συνάντηση με τη νέα Mercedes AClass είχε πραγματοποιηθεί πριν από περίπου τρεις μήνες στο Άμστερνταμ, λίγες μέρες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Αυτή τη φορά είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε και να ζήσουμε μαζί της δύο μέρες στην Κροατία. Το σίγουρο είναι πως η νέα Mercedes AClass αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των πολυτελών μικρομεσαίων και μέχρι να έρθει η απάντηση από τους υπόλοιπους Γερμανούς φαίνεται να μην έχει αντίπαλο.

Εξωτερικά ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της απερχόμενης τρίτης γενιάς AClass, η οποία αγαπήθηκε όσο καμιά άλλη από τους νέους και κατάφερε να προσελκύσει αγοραστές μικρότερης ηλικίας. Το μπροστινό μέρος διαθέτει ακόμα πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο τριγωνικός σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων.

Οι μεγαλύτερες εκπλήξεις όμως έρχονται από το εσωτερικό της νέας AClass. Από τη στιγμή που ανοίγεις την πόρτα δίνεται η αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας με άκρως μοντέρνο και νεανικό σχεδιασμό. Την παράσταση κλέβουν οι δυο μεγάλες οθόνες των 10 ιντσών, ενώ ακόμα και από τη βασική έκδοση δεν συναντάμε αναλογικό πίνακα οργάνων αλλά και πάλι οθόνες με μικρότερη διάσταση (7 ιντσών).

Στη Mercedes Α-Class τέταρτης γενιάς κάνει πρεμιέρα το νέο σύστημα Multimedia ΜΒUXercedes Benz User Expirience), που δέχεται φωνητικές εντολές. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σύστημα, το οποίο διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, καταλαβαίνει την προφορά του οδηγού του, ενώ «μαθαίνει» τις συνήθειές του. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι πραγματικά εντυπωσιακός και είναι σε θέση να απαντήσει άμεσα σε πολλά πιθανά και απίθανα ερωτήματα.

Σε επίπεδο κινητήρων η νέα Mercedes AClass είναι διαθέσιμη αρχικά με δύο διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης (1.400 κ.εκ. και 2.000 κ.εκ.) και μία πετρελαίου (1.500 κ.εκ.). To μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά συγκεντρώνει τόσο η έκδοση Α200 με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.400 κ.εκ. και τους 163 ίππους όσο και η έκδοση 180d με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου των 1.500 κ.εκ. και τους 116 ίππους. Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει διαθέσιμο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Οι εκπλήξεις από τους Γερμανούς για τη νέα γενιά Mercedes AClass δεν φαίνεται να σταματούν εδώ, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες αναμένονται οι εκδόσεις AMG με μοναδικές επιδόσεις και ακόμα περισσότερες επιλογές.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr