Mercedes-AMG A 45 & CLA 45: Αποστολή στην Μαδρίτη (+video)

Η νέα Μercedes-AMG A 45 & CLA 45 αποδίδει 421 ίππους καθώς εξοπλίζεται με τον δυνατότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής. Ο Μάνος Στεφανής είχε την ευκαιρία να την δοκιμάσει στο “φυσικό” της περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα στην πίστα της Jarama που βρίσκεται λίγο έξω από την Μαδρίτη.

Βρείτε μας στο


Ποιος να φανταζόταν την δεκαετία του 90 πως τα σημερινά hot hatchback θα απέδιδαν τις ίδιες ιπποδυνάμεις με τα supercars της εποχής. Η Ferrari F40, για παράδειγμα, απέδιδε 470 ίππους με τα περισσότερα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας να κινούνται γύρω από τα 400 άλογα. Όλες αυτές οι σκέψεις τριγυρνούσαν στο μυαλό μου όταν λάβαμε την πρόσκληση για την οδηγική εμπειρία με την νέα MercedesAMG A 45 και CLA 45. Οι Γερμανοί το αποκαλούν super-sportscar στη κατηγορία των compact οχημάτων, εμείς θα τολμούσαμε να πούμε πως πρόκειται για ένα supercar «τσέπης» ειδικά στην έκδοση S. Εκεί η ιπποδύναμη από τον δίλιτρο κινητήρα με το twin-scroll τούρμπο εκτοξεύεται στους 421 ίππους καθιστώντας τον το ισχυρότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 3,9’’ ενώ η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 χλμ/ώρα. Τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς πως τηρεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Σε σχέση με τον κινητήρα της προηγούμενης Α 45 δεν είναι μόνο ισχυρότερος κατά 40 περίπου ίππους, έχει και αρκετές δομικές αλλαγές. Ο υπερτροφοδότης έχει τοποθετηθεί προς την καμπίνα των επιβατών, βελτιώνοντας τόσο την κατανομή τους βάρους όσο και την ψύξη, επιτρέποντας ανεμπόδιστη ροή του αέρα προς τον κινητήρα.

Εντυπωσιακό σχεδιασμός και νέες λειτουργίες
Η έκδοση S που δοκιμάσαμε διαθέτει και την πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Στο μπροστινό μέρος η μάσκα έχει επανασχεδιαστεί, ενώ στο πλαϊνό μέρος του προφυλακτήρα έχουν προστεθεί κάποια μικρά πτερύγια για καλύτερη αεροδυναμική και ψύξη των φρένων. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ο αεροδυναμικός διαχύτης και η μεγάλη αεροτομή. Σε σχέση με την «απλή» Α 45 η έκδοση S διαθέτει τροχούς 19 ιντσών και μεγαλύτερα φρένα με 6-πίστονες δαγκάνες. Μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση έχει προστεθεί και η λειτουργία Drift για ατελείωτες πλαγιολισθήσεις. Στην ουσία μεταφέρεται μεγαλύτερο μέρος της ροπής στον πίσω άξονα και πιο συγκεκριμένα στο εξωτερικό τροχό διευκολύνοντας την ουρά του αυτοκινήτου. Φυσικά και η λειτουργία Slipery δεν υπήρχε στην προηγούμενη γενιά (την είδαμε για πρώτη φορά στη νέα Α 35) η οποία ενδείκνυται για επιφάνειες με μειωμένο… TractioN.

Στην πίστα
Το μεγαλύτερο μέρος της οδήγησης πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Jarama, περίπου 25 χιλιόμετρα έξω από την Μαδρίτη. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 έως το 1981 πραγματοποιούταν το Ισπανικό grand prix της F1. Το συνολικό μήκος της πίστας φτάνει τα 3.850 μέτρα και είναι αρκετά τεχνική με αρκετές κλειστές στροφές διαρκείας. Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως σε σχέση με την απερχόμενη Α 45 είναι αρκετά πιο διασκεδαστική καθώς απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό η υποστροφή. H ρύθμιση Race ενδείκνυται για οδήγηση μέσα στην πίστα ενώ οι αλλαγές από το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων πραγματοποιούνται άμεσα τόσο κατά το ανέβασμα όσο και κατά το κατέβασμα. Εντυπωσιακά και τα φρένα καθώς οι τεράστιοι, αεριζόμενοι δίσκοι σε συνδυασμό με τις 6-πίστονες δαγκάνες άντεξαν την καταπόνηση τις πίστας και τις ακραίες θερμοκρασίες που άγγιζαν τους 40ο C. Το πλαίσιο είναι πιο στιβαρό ενώ οι αναρτήσεις αντιδρούν ιδανικά ακόμα και στα «βίαια» περάσματα πάνω από τα kerb. Η νέα Α 45 καταφέρνει ταυτόχρονα να είναι αρκετά συμμετοχική και ευκολοδήγητη για τα δεδομένα της. Ενδιαφέρον στοιχείο η προσθήκη της τηλεμετρίας που αναλύει τα στοιχεία που συγκεντρώνει από την πίστα προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό.

Στον δρόμο
Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο διπλός χαρακτήρας του αυτοκινήτου μέσα από τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Ειδικά στο δρόμο με την επιλογή της λειτουργίας Normal η A 45 συμπεριφέρεται σαν μια απλή Α-Class με περισσότερη ιπποδύναμη. Γίνεται σχεδόν αθόρυβη, οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλότερα, η απόκριση στο γκάζι δεν είναι τόσο άμεση και η αναρτήσεις είναι αρκετά πιο μαλακές, σε σημείο που να ξεχνάς πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με απόδοση 421 ίππων. Έτσι μετατρέπεται σε ένα προσιτό όχημα για καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να κουράζει καθόλου τον οδηγό.

MercedesAMG CLA 45
Εκτός από την Α 45 στην Μαδρίτη παρουσιάστηκε και η νέα CLA 45, με πιο διακριτική εμφάνιση και πανομοιότυπες επιδόσεις. Μέσα στην πίστα είχε την ίδια συμπεριφορά στα πατημένα κομμάτια με την Α 45, ενώ μόνο στα πιο κλειστά σημεία της πίστα ο οδηγός αντιλαμβάνεται κάποιες μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά λόγω του αμαξώματος. Τόσο η Α 45 όσο και η CLA 45 αναμένονται στην χώρα μας το φθινόπωρο, ενώ η τιμή εκκίνησης προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί.

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video από την παρουσίαση του αυτοκινήτου στην πίστα Jarama της Μαδρίτης, με τον Μάνο Στεφανή να μας παρουσιάζει αναλυτικά την Mercedes-AGM A 45.

 

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr